Maltekstrakt

Hka

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har erfaringer med maltekstrakt og hvordan det brukes/i hvilken mengde osv?
Lille her får kun mme, gulper en del. Siden i går kveld har hun ikke roet seg etter å ha fått flaske som hun har gjort tidligere. Gråter og er tydelig utilpass. Har også gulpet mer enn vanlig.

Spør sikkert dumt her. Skal de kun ha malt ved bruk av mme eller ved amming også?

Det er vel større risiko for magetrøbbel og forstoppelse ved bruk av mme:)

OK :) Her er det bæsj i bleia hver gang vi åpner foreløpig ;)

Vi brukte malt ved mm fordi lille fikk jern og ble hard av det. Men for å svare TS: du kan gi litt i hver flaske, opptil 2 teskjeer 3 ganger daglig omtrent. Men begynn smått, for bruker man for mye malt kan det virke motsatt. Finn ut hva som fungerer for din lille :-)

Vi brukte malt ved mm fordi lille fikk jern og ble hard av det. Men for å svare TS: du kan gi litt i hver flaske, opptil 2 teskjeer 3 ganger daglig omtrent. Men begynn smått, for bruker man for mye malt kan det virke motsatt. Finn ut hva som fungerer for din lille :-)
Takk for svar :) da får vi prøve og starte så smått med det :)

Jeg fikk beskjed av farmasøyten på apoteket at malt ikke var å anbefale til de små, og at det er mer ett kjerringråd uten dokumentert virkning. Hun mente faktisk at magen kunne forverre seg av det!

Jeg fikk beskjed av farmasøyten på apoteket at malt ikke var å anbefale til de små, og at det er mer ett kjerringråd uten dokumentert virkning. Hun mente faktisk at magen kunne forverre seg av det!
Hadde hun råd om hva man skulle bruke i stedet da?:)

Her var det sykehuset og helsesøster som anbefalte malt, ved riktig bruk. Det hjelper ved å trekke fuktighet ut til tarmen, og bløte opp avføringen. Det fungerer, men om man bruker for mye kan det ha motsatt virkning. Derfor skal man starte veldig forsiktig, og ikke med for mye :-)

Min jente får også mms. Hun har vært veldig urolig og utilpass i 3-4 dager,ble anbefalt minifom.
Dette fordi hun får avføring, så da kunne det være luft plager.
Dette fungerte etter en dag! Helt herlig for veske jenta og mamma:-)
Mye promp og et stort smil:-)
ImageUploadedByBV Forum1474301178.815866.jpg

Takk for alle tipsene. Da forsøker jeg med minifom istedet for malt siden det virker å være luftsmerter som er problemer og ikke forstoppelse :)

Back
Topp