Igangsetting 3-4 uker før termin

• Trådstarter Trådstarter prinsessemamma♡
  • Opprettet Opprettet
P

prinsessemamma♡

Guest
Fikk på fredag vite at siden veksten var så dårlig så blir jeg mest sannsynlig igangsatt i slutten av denne mnd. Prosentavviket var nå på -18,6% og grensa var -20% noe de trodde var nådd til neste kontroll 27/9. Andre her som har vekstavvik nå??

Fikk på fredag vite at siden veksten var så dårlig så blir jeg mest sannsynlig igangsatt i slutten av denne mnd. Prosentavviket var nå på -18,6% og grensa var -20% noe de trodde var nådd til neste kontroll 27/9. Andre her som har vekstavvik nå??

åjsann. Når det er såpass til avvik, er det vel best å få ut skatten! Hadde -8% her..men det er noen uker siden, og skal ikke på ny kontroll. Det går nok bra skal du se. Hvor stor (liten) et babyen estimert til å være?

åjsann. Når det er såpass til avvik, er det vel best å få ut skatten! Hadde -8% her..men det er noen uker siden, og skal ikke på ny kontroll. Det går nok bra skal du se. Hvor stor (liten) et babyen estimert til å være?

Estimert til 1735g, kanskje mindre da hodet var vanskelig å måle.

Hva kan årsaken til at den er liten være?

Var på måling for halvannen uke siden og hun var da - 17,86%. Ny måling på torsdag..... Håper virkelig at hun har lagt på seg til da.... Jeg blir også satt i gang i uke 38 (er uke 37 på torsdag) hvis det har gått til 20%....

Hvordan går det med dere med små babyer? Jeg var på ny vekstkontroll i dag, og lillemor har heldigvis vokst godt. Nå er hun bare på -10% og følger sin egen kurve. Alle andre trivselstegn var helt fine, så her blir det ingen igangsetting :) uke 38+5 i dag og målt til rett under 3kg.

Lillebror her var vist -16% men det vil si at snuppa her var ca samme med sine 2570 gram når hun kom. Og hun er født mai 2012 og veier snart 15 kg så har med andre ord fulgt kurven sin veldig bra fra fødsel til nå.

Men jordmor stresset med det, syns det er en uting at hun gjorde det for her var alt annet bra men de vil ha meg inn igjen neste uke. Og siden jeg ser hvordan snuppa var og er så er jeg ikke bekymret siden vi da tydeligvis produserer små barn

Back
Topp