Tøybleier eller engangs?

Ang. hva som faktisk holder ting inne er visst baby beehinds formsydde veldig bra. De er ikke så nette og små som mange andre, men til gjengjeld holder de på sakene. Tror mange har gått litt i baret ved å gå for de som ser penest ut, for å si det sånn.. men man må jo prøve og se hva som passer hvert enkelt barn også.

Ull puster jo da, og har ikke hørt noen si noe om at babyen ble for varm av å bruke ullsperrelag, så det tror jeg går helt fint. Jeg tenker også å bruke hovedsaklig ullpysj, da det er temperaturregulerende og ikke blir kaldt om det blir klamt. Vi sover heller aldri med vinduet igjen, så tror ikke det skal bli for varmt. Finnes jo PUL cover også, men har skjønt det sånn at ull som regel er best, spesielt hjemme og på natt.
Ja, jeg har noen pul cover også, men tenkte å bruke ull på natta og ja, egentlig bare teste ut forskjellig :) har skjønt at mange sverger til formsydde med ull om natta ihvertfall :) det er ikke sikkert det blir for varmt eller for mye klær, synes bare de ullbuksene ser så store ut og er redd babyen blir liggende i "oppoverbakke" :p men det må jo bare testes ;)

Her er forresten noen fine videoer - den første viser en måte å brette på (for de som skal bruke brettebleier) som passer godt til nyfødte.
Den andre viser noen tips og triks ifht hvordan man skal ta på andre typer tøybleier for å unngå lekkasjer, da de skal sitte litt annerledes enn engangs.

Ja, jeg har noen pul cover også, men tenkte å bruke ull på natta og ja, egentlig bare teste ut forskjellig :) har skjønt at mange sverger til formsydde med ull om natta ihvertfall :) det er ikke sikkert det blir for varmt eller for mye klær, synes bare de ullbuksene ser så store ut og er redd babyen blir liggende i "oppoverbakke" :p men det må jo bare testes ;)

Hahaha liggende i oppoverbakke ja, det har jeg ikke tenkt på :-D Regner med du har fått tak i sperrelag i minste str.? De kommer jo/kan strikkes i ulike modeller også. Kjenner det blir innmari spennende hvertfall dette her med tøybleier!

Hahaha liggende i oppoverbakke ja, det har jeg ikke tenkt på :-D Regner med du har fått tak i sperrelag i minste str.? De kommer jo/kan strikkes i ulike modeller også. Kjenner det blir innmari spennende hvertfall dette her med tøybleier!

Hehe! Jeg fikk det plutselig for meg at det kunne bli litt mye polstring ;) men det blir sikkert ikke det.. Har ikke kjøpt sperrelag enda, bare sett på de på nett, så jeg tenker kanskje annerledes når jeg ser de in real life ;) tenkte å kjøpe ett par på nøstebarn, men det finnes kanskje noen mindre modeller for de ser litt store ut synes jeg..
Ja, det er kjempespennende! Håper bare det faller i smak altså!

Hehe! Jeg fikk det plutselig for meg at det kunne bli litt mye polstring ;) men det blir sikkert ikke det.. Har ikke kjøpt sperrelag enda, bare sett på de på nett, så jeg tenker kanskje annerledes når jeg ser de in real life ;) tenkte å kjøpe ett par på nøstebarn, men det finnes kanskje noen mindre modeller for de ser litt store ut synes jeg..
Ja, det er kjempespennende! Håper bare det faller i smak altså!
De sperrelagene jeg har i pul er ikke veldig store, men det hjemmestrikkede til nyfødt ser helt gigantisk ut i forhold. Går nok fint an å bruke, men tenker man må opp flere størrelser i klærne man har utenpå.

De sperrelagene jeg har i pul er ikke veldig store, men det hjemmestrikkede til nyfødt ser helt gigantisk ut i forhold. Går nok fint an å bruke, men tenker man må opp flere størrelser i klærne man har utenpå.

Ok, ja det var de i ull jeg tenkte mest på.. Er jo litt synd hvis man må opp mange størrelser i klærne da.. Jeg får se litt på ulike modeller tenker jeg :)

Ok, ja det var de i ull jeg tenkte mest på.. Er jo litt synd hvis man må opp mange størrelser i klærne da.. Jeg får se litt på ulike modeller tenker jeg :)
Del hva du finner da. Hadde vært veldig greit med ull på natten, men nå har jeg uansett kjøpt så mye at jeg burde gi meg =p

Del hva du finner da. Hadde vært veldig greit med ull på natten, men nå har jeg uansett kjøpt så mye at jeg burde gi meg =p

Ja, ut i fra det jeg leser virker det som om formsydde med ull er det som holder tettest, så det hadde vært greit å bruke på natta :) Skal si ifra hva jeg ender opp med :)

Engangs her også. Har lest at miljøgevinsten ved bruk av tøybleier er mye mindre enn hva man skulle tro.

I heimen her skal vi gå for tøybleier.
Vi har kjøpt og arvet en del/kjøpt brukt. Det meste er lommebleier, en del i små/nyfødt størrelse, men mest i one size. Ellers kommer vi til å burke brettebleier og ullsperelag.
Fikk kontakt med ei som var "dreven" med tøybleier tidlig i svangerskapet, så føler nå at jeg har kontroll på det jeg trenger til å begynne direkte med tøy på min første.
Samboeren har ingen problem med tøybleier, og har selv fått være med på å bestemme og bestille motiver på bleiene og våtposene. Han har til og med gitt streng beskjed til sine foreldre om at hvis de skal passe, så går det i tøybleier :P
Men vi har noen engangs liggende (fått i babyboxene fra div steder) men regner ikke med å bruke dem :P

Det blir nok større bleierumpe enn med engangs ja, så med tanke på bodyer har jeg kjøpt bodyforlenger, også har jeg tenkt "stor bleierumpe" når jeg har kjøpt bukser :-)

Back
Topp