Mammalykke123
Ble mamma til verdens fineste prins ❤️ 03.02.2015
.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja var det hun sa! Jeg og syns f'det var drøyt, men hun var helt sikker på at det var da. Så jeg kunne ikke at hun løy eller noe..
Oi, er de ikke bare bitteliten fugleunge da?![]()
Men at man går i fødsel eller holder på å føde betyr jo ikkr at barnet ble født da? Vil heller tro det handlet om for eksempel tidlig vannavgang eller noe sånt, og så klarte de å stoppe det og holde babyen inne lengre, og slik redde den? For det jeg leser er at man KAN klare å redde babyer født mellom uke 22-24, og selv da er det mange som ikke overlever fødselen engang. Har aldri hørt om noen født før uke 20 som har overlevd![]()
Jo!
Det er det hun i klassen min sa til meg da jeg var 16 uker på vei i hvert fall! Og hun viste meg bilde av barnet, som for så vist så 'ganske' vanlig ut, men hun hadde problemer som hun ikke ville snakke om. Men lungene var det problemer med. Hun fødte samme dag som fødselen startet ifølge søsteren.
Som jeg har skrevi tidligere så vet jeg ikke noe særlig mer enn det! Og jeg syns jo sjæl at det er ganske sykt. Første jeg sa til henne var "Hæ? Det går vel ikke? Er en grunn til at de ikke prøver å redde barnet før i uke 23 i Norge".... Men hun unnskylde det med at søstra hennes var på jobb og er overlege og at de derfor gjorde absolutt alt for den.
Er jo flere babyer som også dør når de blir født i 7 mnd, mens andre som overlever i 6 mnd. Kanskje den babyen der rett og slett hadde masse flaks og hadde noen engler rundt seg !? Ikke vet jeg, jeg vare nevnte det her fordi jeg syns selv det var like sykt som du syns og trudde ikke på det helt i starten før noen andre i klassen bekreftet det.
Det kan hende at hun ikke har forstått det riktig eller lyver ja, for jeg bare formidlet videre det jeg fikk høre av henne.Jeg tror på at hun fortalte deg dette altså, men jeg tror hun enten lyver eller har misforstått. I uke 16 veier babyene under 200 gram, det tror jeg rett og slett ikke er mulig uansett hva man har av englevakt og medisiner og flaks. Hadde man klart å redde en så liten baby, hadde det stått om det noen steder. Det er en grunn til at det er artikler om babyer født i uke 23.
Her står det om den minste babyen som man kjenner til har overlevd, den var jo helt sykt liten i forhold til "alderen" (pga svangerskapsforgiftning), men enda over 100 gram tyngre enn man forventer at en baby ved 16 uker https://www.verywell.com/worlds-smallest-preemies-2748663