Bkno6286282
Andre møte med forumet
Hei
Noen som har erfaring med mitt,dirt og vårt barn? Jeg og samboer flyttet sammen for 6 mnd siden, vi venter en baby nå (termin i morgen). Han har en gutt på 6 år fra før og jeg en gutt på 10 år. Min gutt har alltid vært veldig selvstendig og gjort alt selv.. jeg har sett i ettertid at hans gutt ikke er særlig selvstendig.. (ser selvsagt at våre barn ikke er like gamle, men forventer at en 6 år kan litt selv) ikke legger han seg selv, og nekter å sove i seng vist ikke far ligger der med han. Han våkner 3-4 ganger i løpet av natten og forlanger at far skal legge seg inn i hans seng. Han spiser heller ikke maten sin selv, far må svært ofte mate gutten.. ellers spiser han ikke.. far gir ofte etter når gutten vil ha noe/gjøre noe selv om det ikke passer.. skal vi på en felles aktivitet gjør vi det samboer sitt barn vil, samboer argumenter med at min gutt.blir med på alt uansett.. samboer har ett veldig godt forhold til min gutt bare sånn at det er nevnt. Han sier min gutt er enklere enn hans.. samboer skylder på mor til barnet for at barnet er så avhengig som han er.. min bekymring er at samboer ikke skal klare å se at hans sønn ikke lengre er en baby som trenger hjelp til alt.. og at det må stilles krav til gutten.. f.eks at han legger seg selv og sover natten igjennom.. tenker spesielt siden vi får en baby og jeg ønsker ikke sitte alene med ansvaret for baby.. men jeg er redd for å få samboer mot meg, ved at han skal mistolke det jeg vil si til han.. noen som har noen råd?
Last edited: