Hjelp! Hva skjer?

Vår88

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Jeg tester i går kveld og fikk en kjempefin strek, så testet jeg igjen i dag tidlig jeg gikk på do kl 5 og testet når jeg gikk på do 6:30 men testen er svak! Er 13 dpo. Jeg friker helt ut og tar med meg to tester på jobb:( blir redd for at det er kjemisk:( men når jeg tar testene på jobb er de kjempesterkt igjen, til tross for to kopper kaffe i forvegen? Hva tror dere?ImageUploadedByBV Forum1474011673.135925.jpg

Nøyaktig det samme skjedde med meg. Veldig svake streker på morgenen og sterke på formiddagen. Brukte samme tester (RFSU strimmel). Jeg slutta teste, orker ikke bli mer forvirra:) er 7+2 i dag.

Så den testen du tok i dag morges var bare halvannen time etter at du allerede hadde vært på do? Det kan jo være forklaringen. Hvor mange timer var det siden forrige toalettbesøk da du testet på kvelden? Det beste er jo å teste på morgenurin, da er konsentrasjonen av HCG mye høyere.

Det kan selvfølgelig også hende at den ene testen rett og slett var dårlig, det vil jo alltids være en eller annen det er noe feil med.

På kvelden var det sikkert i 2 timer før så ikke veldig forskjellig, hater de RFSU testene har bestilt billig strimler. Jeg opplever også sterkere tester på kvelden, synes de jeg har tatt på morningen generelt sett har vært svakere enn de kvelden før, men de to nederste er fra kl 08:00 og 09:40 de er jo kjempesterke enda sterkere en de i går. Kanskje de RFSU testene ikke har likt virkestoff i alle? Har i hvertfall opplevd at testene har forskjellig størrelse selv om de er fra samme pakke:(

Jeg hadde gitt meg med testingen nå, jeg, hvis jeg var deg. ;) Du har fått kjempefine sterke streker, prøv å slå deg til ro med det! Sikkert bare én dårlig test.

Jeg hadde gitt meg med testingen nå, jeg, hvis jeg var deg. ;) Du har fått kjempefine sterke streker, prøv å slå deg til ro med det! Sikkert bare én dårlig test.

Vet jeg burde det, men jeg klarer ikke la være:( har blitt helt besatt av de testene. Skal prøve å puste med magen, vente en ukes tid og ta en digital, for å se om den viser 2-3 eller 3+, men tror ikke jeg klarer å vente;)

Du må slutte å teste nå for din egen del, ellers utvikler det seg fort til angst, og det trenger man ikke mer en nødvendig av i svangerskapet.
Det forandrer ingenting om du tar flere tester, og etterhvert skal de bli svakere uansett.
Gå heller til legen og ta blodprøver om du er veldig engstelig.

I mellom tiden kan du prøve å fokusere på å spise sunt, røre på deg, og ta folat.
Da føles det ofte som om man gjør noe "proaktivt" for å "holde på" spiren. :)

Du må slutte å teste nå for din egen del, ellers utvikler det seg fort til angst, og det trenger man ikke mer en nødvendig av i svangerskapet.
Det forandrer ingenting om du tar flere tester, og etterhvert skal de bli svakere uansett.
Gå heller til legen og ta blodprøver om du er veldig engstelig.

I mellom tiden kan du prøve å fokusere på å spise sunt, røre på deg, og ta folat.
Da føles det ofte som om man gjør noe "proaktivt" for å "holde på" spiren. :)
Det hjelper lite for min del å gjøre de tingene desverre, jeg trener nok heller for mye en for lite;) så har kuttet noen timer i uka etter at jeg fikk positiv test. Ingenting å gå på med kosthold heller, spiser aldri usunt... Jobber også myyye, men har tydeligvis tid til å henge meg opp i dette allikevel.... Tror å stresse ned er det eneste jeg kan jobbe med:p

Det hjelper lite for min del å gjøre de tingene desverre, jeg trener nok heller for mye en for lite;) så har kuttet noen timer i uka etter at jeg fikk positiv test. Ingenting å gå på med kosthold heller, spiser aldri usunt... Jobber også myyye, men har tydeligvis tid til å henge meg opp i dette allikevel.... Tror å stresse ned er det eneste jeg kan jobbe med:p

Da kan det være oppgaven din fremover: Ro ned, kanskje prøve litt yoga/meditasjon/mindfullness?
(Det er ikke så "mambojambo" som det kan høres ut. ;) ) :)

Kast resten av testene, eller få mannen til å gjøre det! Du kan ikke holde på sånn, når du blir så bekymret av det. ❤

Da kan det være oppgaven din fremover: Ro ned, kanskje prøve litt yoga/meditasjon/mindfullness?
(Det er ikke så "mambojambo" som det kan høres ut. ;) ) :)
Driver med det også skjønner du, men har ikke kuttet ned på det altså:)

Jeg testet kun på kvelden, da mine streker var fraværende om morgenen. Sikkert fordi jeg er en heavy drinker på kveldene ;)

Vet jeg burde det, men jeg klarer ikke la være:( har blitt helt besatt av de testene. Skal prøve å puste med magen, vente en ukes tid og ta en digital, for å se om den viser 2-3 eller 3+, men tror ikke jeg klarer å vente;)

Forstår deg godt. Testet mye selv, men har fått 3+ så nå er det stopp:) Jeg synes strekene ser veldig lovende ut, og husk at mange opplever det samme. Mine streker blir sterkere enn på formiddag/ettermiddag! Tror, og krysser fingre, for at alt er bra!

Back
Topp