Hvordan bli kvitt preggykiloene?

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
7,5 uke siden fødsel og i 3 av de har jeg prøvd å gå ned de siste 3-4 kiloene... Jeg ammer ikke og vet godt hvordan jeg skal gå ned da jeg har gjort det tidligere. Men nå funker det ikke!! Jeg går opp & ned en halvkilo annenhver dag, that's it. Er det vanskeligere å bli kvitt de når det ikke er lengre siden fødsel?

Jeg har bare prøvd og gå turer med vogna i så stort tempo jeg klarer :)

Men nå hadde jeg kun gått opp 1kg den dagen jeg fødte, men har tydeligvis klart og bli kvitt noen kg. For veide meg igår for første gang siden fødsel, så på tre uker var jeg nå 21kg lettere :woot: synes det var drøyt! Altså 20kg mindre enn da jeg ble gravid, men har ikke hatt mye matlyst nå etter fødsel, så kommer vel på noen kg igjen når den kommer tilbake.

PS jeg har 20kg til som kan vekk altså, er veldig overvektig.

Har ikke noe godt svar dessverre. Mini er 4 uker, og her har alt gått av seg selv, da jeg er lettere nå enn før svangerskapet. :)

Jeg gikk opp 16kg og har gått ned 8kg. 5kg forsvant momentant og 3kg etter fødsel. Lurer på når jeg klarer å være tilbake på normalen igjen...

Jeg gikk opp 23 kg, var 13 kg lettere en uke etter fødsel. Nå har det stoppet opp, så har 10 kg igjen fra startvekt. Er 6 uker siden fødsel. Men har hatt keisersnitt, så skal ikke trene enda , tenker jeg starter med Zumba i november :) men i utgangspunktet så har jeg ca 7kg til vanlig vekt, for jeg gikk ned 3 kg ifjor høst når jeg byttet om på hva jeg spiste til lunsj, og da ble jeg nok ganske slank. Men kommer meg inn i bunaden allerede, så er fornøyd enn så lenge :p

Jeg gikk opp 23 kg, var 13 kg lettere en uke etter fødsel. Nå har det stoppet opp, så har 10 kg igjen fra startvekt. Er 6 uker siden fødsel. Men har hatt keisersnitt, så skal ikke trene enda , tenker jeg starter med Zumba i november :) men i utgangspunktet så har jeg ca 7kg til vanlig vekt, for jeg gikk ned 3 kg ifjor høst når jeg byttet om på hva jeg spiste til lunsj, og da ble jeg nok ganske slank. Men kommer meg inn i bunaden allerede, så er fornøyd enn så lenge :p
Akkurat samme her, 23 kg opp og 13 kg ned. Siste 10 kg henger godt igjen. Prøver å gå trilletur hver dag og spise sundt, men må ta det litt med ro pga fremdeles en del plager med bekkenet. Gleder meg til å føle meg i god form igjen, og ikke som en pest ku bare av en liten oppoverbakke :/
Snart 6 uker siden fødsel.

Sist gang ordnet det seg selv etter noen mnd :-) Husker at bunaden passet sånn akkurat ved dåpen da hun var 3 mnd, så tok nok litt mer enn det før jeg var tilbake på startvekt. Ammet da og gjør det nå. Stresser ikke med det enda, men klesutvalget er ikke akkurat stort for tiden!

Akkurat samme her, 23 kg opp og 13 kg ned. Siste 10 kg henger godt igjen. Prøver å gå trilletur hver dag og spise sundt, men må ta det litt med ro pga fremdeles en del plager med bekkenet. Gleder meg til å føle meg i god form igjen, og ikke som en pest ku bare av en liten oppoverbakke :/
Snart 6 uker siden fødsel.
Syns det er så alt for varmt å gå turer om dagen, så jeg går tur bare når jeg føler det er kjøling nok for hunden vår. Har ikke spist sunt, er litt for hekta på smash i det siste, uff. Men jeg orker ikke stresse med noe enda, det går seg til etterhvert. Tenker jeg kan kose meg til såret har kommet seg skikkelig :p

Anbefaler å ta det litt pent, for kroppen bruker lang tid på å komme seg tilbake til normalen, og væskeansamlinger er vanskelig å bli kvitt hvis man stresser. :)
Spis sunt, litt og ofte.

Å "bare" gå tur har nesten ingen effekt på vekten, men det er bedre enn ingenting.
En treningsøkt på gulvet hjemme kan være mye mer effektiv.
Drikk nok vann og hold fordøyelsen i gang. ;)

Kan være vannansamlinger og! Vi har jo mye hormoner som fremdeles herjer rundt i kroppen! Her er jeg forsåvidt fornøyd med vekta etter fødsel, men selve fordelingen av fett er blitt langt fra slik jeg vil ha det. Har alltid hatt en tendens til å lagre på mage og rygg, men etter fødselen har dette blitt enda mer markant :depressed: Beina ser jo bare ut som pinner..

Litt avsporing, men kan man ikke trene etter seks uker? Jeg fikk høre det sv sykehuset etter mitt ks og nå lurer jeg på om jeg har gjort noe galt..

Back
Topp