Hei :-)

Benno79

Glad i forumet
Aprillykke 2017
:greet025
Har forvillet meg inn hit og tenkte bare å si hei og fortelle litt om meg selv

Er gravid med nr 2, 11+4 i dag.

Er 36 år og samboer, vi har vært sammen i 9 år og har en sønn på snart 3 år.
Sønnen vår er prematur og jeg er veldig spent på hvordan dette svangerskapet utvikler seg.
Foreløbig er det hent annerledes enn forrige.
Ligger rett ut med kvalme og oppkast, gått ned 6 kg på under to uker. Håper det gir seg snart.. Har vært kvalm siden uke 5 men begynte ikke å kaste opp før i uke 10.

Fortell gjerne litt dere også så jeg kan bli litt kjent med dere også :whacky024

Gratulerer og velkommen inn hit!!:-) Me venter nr.4 og er ca.9 uker på vei. Denne graviditeten var ikkje planlagt og kom som ein stor overraskelse. Blei gravid på cerazetta. Har tre jenter, ei på 7år, ei på 4,5år og ei på 10,5mnd... Dei to minste er premature og født med vekstavik... Så me var ganske ferdig etter nr.3 pga forskjellige ting i forhold til meg og svangerskap. Men men nå sitter me her igjen, så får gjere det beste ut av det og håpe denne kan kome nærmere termin enn dei to forgje. Og vere litt større...:-) Får enda meir oppfølging denne gangen heldigvis..
Hvor prematur var gutten din?..:-)

Min gutt er født i uke 33+2 pga svangerskapsforgiftning. Han var også dysmatur med sine 1543 g.
Har mange motstridende tanker dette svangerskapet og var en stund i tvil på om vi turte å prøve en gang til.
Vi lå 4 uker på sykehuset og ser på det som en utfordring nå når vi har en fra før, om det skulle bli slik en gang til.

Hvor store(små) var dine og i hvilke uke er de født?

Min gutt er født i uke 33+2 pga svangerskapsforgiftning. Han var også dysmatur med sine 1543 g.
Har mange motstridende tanker dette svangerskapet og var en stund i tvil på om vi turte å prøve en gang til.
Vi lå 4 uker på sykehuset og ser på det som en utfordring nå når vi har en fra før, om det skulle bli slik en gang til.

Hvor store(små) var dine og i hvilke uke er de født?
Skjønner godt tankene dine og bekymringene dine. Var ikkje enkelt å finne ut at eg var gravid igjen, og spm hva gjer me nå var ikkje lett å ta stilling til. Men eit valg måtte me jo ta og alternativet var eigentleg ikkje nåke alternativ for meg. Trur ikkje eg hadde klart å verken fullføre det eller å leve med det..
Håpe det går anderledes for deg denne gangen.
Midterste blei satt i gang i uke 35+4 og veide 2078gr. Blei satt i gang pga vekststopp og vekstavik. Siste blei tatt med delvis haste keisersnitt i uke 33+3 og var 1350gr. Blei tatt pga vekststopp, stort vekstavik og dårlig verdier frå morkake og hos foster. Låg på sjukehuset 1uke før ho blei tatt, da turte dei ikkje dra det lenger. Og var på sjukehuset 4uker ettterpå. Dagen me fekk reise heim viste vekta til mini 1905gr og var ein av dei minste(i vekt) som var blitt skrivd ut frå sjukehuset.
Håper virkelig eg sleppe 5uker på sjukehus denne gongen. Heilt grusomt å vere vekk heimate så lenge når'n har 2 små heime au. Dei var jo på besøk, men blir ikkje det samme... Denne gangen har me 3 heime og minste vil bare vere 18mnd (16mnd korrigert) ved termin. Så kan bli ein grei utfordring om det blir lengre sjukehus opphold denne gongen au.. Får bare krysse alt og håpe på eit mirakel på at ein slepp det...

Last edited:
Heihei:)
Og velkommen hit :-)

Jeg er 28 år gravid med nr 2 nå :) jeg er 10 uker imorra.
Har en sønn fra før på 7 år .
Har selv vært mye kvalm og gått ned 7 kg. Men er på godt igjen nå. Får i meg mat og sluker melk. Men blir fort sulten igjen og fort kvalm. Så ja.

Hei og velkommen hit :)

Her venter vi nr 4 nå. Har ei datter på 10 år, en sønn på 8 år og liten babygutt på 11 måneder :) veldig dårlig form her også :/ men på bedringens vei :) 9+4 i dag :)

Heihei :greet025
Jeg er 35 år og venter vårt 2. barn. Hyggelig å se fler i samme alder.
Håper det går bedre med deg denne gang og får en fødsel nærme termin :smiley-bounce012

Koselig å lese litt om dere også :-)

Her krysser vi det som kan kryssest for et normalt svangerskap med vaginal fødsel i enden <3
Men er jo tryggere på det jeg kjenner til..keisersnitt og minibaby og flere uker på sykehus før vi kommer hjem.

Gleder meg til å følge dere videre :-)

Hei velkommen :-)
Vi har 2 gutter fra før av på 7 år og 2 år.
Så dette blir vår 3. lille skatt <3
Er idag 8+4 :-)

Hei hei og velkommen!

Jeg er 33 og venter mitt andre barn :) Førstemann er 11 mnd i morgen! Formen er Ok...faktisk syk kvalm nå, men ikke vært så ille før. Tror det er fordi jeg spiste en sjokoladebit for en time siden istedenfor frokost :P

12+0 idag :D

Back
Topp