Når fikk dere synlig mage?

frk_undrer

Betatt av forumet
Når fikk dere synlig mage og hvilke symptomer har dere nå? Noen triks,råd og erfaringer tas imot med glede:)

Ingen synlig mage enda. Med første så kunne jeg se en liten kul hvis jeg lå på ryggen i uke 12-13 mener jeg det var.. :)

Ååh dette er så spennende :) magen min står på spreng må jo Vær luft,greier nå ikke å trekke den helt inn. Fikk du stor mage forje gang?

Oppblåst mage har jeg. Men babymagen kom ikke før i uke 16 med første

Har en følelse på at jeg får en diger mage når den tid kommer, søsteren min ble ganske så diger:) brukte dere en krem eller olje som kan hjelpe mot strekk merker?

Ååh dette er så spennende :) magen min står på spreng må jo Vær luft,greier nå ikke å trekke den helt inn. Fikk du stor mage forje gang?
Har en følelse på at jeg får en diger mage når den tid kommer, søsteren min ble ganske så diger:) brukte dere en krem eller olje som kan hjelpe mot strekk merker?
Er nok bare luft, livmoren er ikke så stor enda og den ligger nok fortsatt veldig lavt :) jeg hadde en liten babykul på OUL i uke 19, ble skikkelig svær de to siste månedene. Smurte meg daglig med Burts Bees Mama Bee Belly Butter og fikk ingen strekkmerker, men det er nok mest tilfeldig. Kommer til å smøre denne gangen også, bare sånn i tilfelle ;)

Med førstemann var det mellom uke18 og 19, men har hørt at andregangs ofte får mage raskere:) lurer på om det blir sånn med meg:)

Med førstemann var det mellom uke18 og 19, men har hørt at andregangs ofte får mage raskere:) lurer på om det blir sånn med meg:)
Slik var det her iallefall. Uke 16 med første og uke 11 med andre. Nå med nr3 er jeg sikkert bare veldig oppblåst.

Sniker fra mars. Med første kom magen rundt uke 18-19, er annengangs nå og trodde magen skulle komme tidlig denne gangen.

Er 15 uker nå og ikke tegn til mage enda....

Jordnøttolje morgen ig kveld :)

Er andregangs med ett år siden sist fødsel og magen ser ut som den gjorde i 4-5 måned sist. Derimot er det nok mest luft. Selvom livmoren nok utvider seg raskere denne gangen :) men vanskelig for meg å skjule og det går ikke å trekke den inn under noen omstendigheter!

Det er ingen kremer eller oljer som forhindrer strekkmerker, de er dels genetisk og dels hormonelt betinget. Å bruke en god krem eller olje kan derimot lindre kløe og sårhet i huden, men det er det eneste. :)

Ang. mage så husker jeg at den begynte å bli så vidt synlig (for meg) rundt uke 11 i første svangerskap, men det gikk enda mange uker før den virkelig ble synlig for andre.
Nå ser jeg at den lille fettputa ( :D) jeg har nederst på magen liksom har blitt dyttet litt ut og opp, det skjedde ganske plutselig for noen dager siden, men det synes jo ikke utenpå klærne. Er 8 uker i morgen. Spent på hvor fort det går framover nå! Har ikke lyst til å avsløre det før vi har vært på UL i uke 12 ...

Ehm nå? Ut på ettermiddag ser det ut som at eg er 16 veker på vei istedenfor 7 (4 gangs gravid)

Oppblåst mage fikk jeg i uke 6-7. Gravidmage fikk jeg rundt uke 16-17:) Gleder meg til det:)

Back
Topp