Høsten

Heggebærene er små,sorte og bitre bær som vokser på hegg (tresorten).
På våren/sommeren har treet hvite og velduftende blomster, så du har sikkert både sett og lukta på treet.;)

Jæh. Har bare hatt ei forelesning til nå, hvor foreleser snakka seg gjennom 1.verdenskrig på både inn-og utpust. Det gikk aaaalt for min del, så jeg måtte bare gi opp å notere.:D
Nå husket jeg de :D måtte bare bli påmint litt hehe. Smaker det godt? Aldri smakt før :)

Haha, kjedelig ja? Hvordan går det med Jenny? :)
 
Nå husket jeg de :D måtte bare bli påmint litt hehe. Smaker det godt? Aldri smakt før :)

Haha, kjedelig ja? Hvordan går det med Jenny? :)
Nei,de er ikke gode i det hele tatt, men sprit og sukker gjør virkelig susen!! Jeg drikker litt likør når jeg har vondt i halsen og er forkjøla, så det er greit å ha hjemmelaga heksebrygg stående i tiden som kommer.:)

Det går veldig fint med Jenny. Hun trives i barnehagen og har det godt, også gleder hun seg masse til bursdagen sin! Jeg skal selvfølgelig på samling på dagen hennes (i år som i fjor) og blir borte i 10 dager, noe jeg ikke er så begeistra for, men det får vi ikke gjort så mye med.
 
Nei,de er ikke gode i det hele tatt, men sprit og sukker gjør virkelig susen!! Jeg drikker litt likør når jeg har vondt i halsen og er forkjøla, så det er greit å ha hjemmelaga heksebrygg stående i tiden som kommer.:)

Det går veldig fint med Jenny. Hun trives i barnehagen og har det godt, også gleder hun seg masse til bursdagen sin! Jeg skal selvfølgelig på samling på dagen hennes (i år som i fjor) og blir borte i 10 dager, noe jeg ikke er så begeistra for, men det får vi ikke gjort så mye med.
Så typisk at det faller på samme dag :( Men dere får feire før eller etter feiringen :) Hvilken dato hadde hun bursdag igjen? :)
Rart de fyller 4 år. Merker hun har blitt "stor" på dette året her. Skikkelig samtaler og veldig ofte : hvorfor det mamma? :D
 
Hei :) må bare si at vi også har god erfaring med movicol jr. Simone også var plaget med forstoppelse og det tok over 6 mnd før hun ble bra. Hun ble testet for cøliaki men har det ikke hun har visst samme vevstype som de med cøliaki så dersom hun får plager med magen i fremtiden var det lurt å teste igjen. Har Eskil vært plaget lenge han også?
Hvordan testet de henne for å finne ut det?
E har vært plaget med magen siden han var 6 måneder og begynte med fast føde. Det hjalp å kutte ut melkeprotein, men det har han tilsynelatende tålt greit en god stund (før var han mest løs i magen). Men det har "alltid" vært noe med den magen hans. Det ser ut til å løse seg nå, heldigvis, men om det ikke blir helt bra snart slik at han kan å uten movicol, så ønsker vi en større utredning på han!
 
ImageUploadedByBV Forum1472679049.764893.jpgImageUploadedByBV Forum1472679064.230682.jpg
Vi har vært på tivoli igjen i dag :)
Idag har søsteren min og familien kommet til hovedstaden, så håper vi kan dra over til Libya sammen :)

Håper dere har det fint der hjemme :)
 
Hvordan testet de henne for å finne ut det?
E har vært plaget med magen siden han var 6 måneder og begynte med fast føde. Det hjalp å kutte ut melkeprotein, men det har han tilsynelatende tålt greit en god stund (før var han mest løs i magen). Men det har "alltid" vært noe med den magen hans. Det ser ut til å løse seg nå, heldigvis, men om det ikke blir helt bra snart slik at han kan å uten movicol, så ønsker vi en større utredning på han!
Jeg studerte sammen med ei som var intolerant mot melkeprotein. Det ble ikke avdekket før i voksen alder fordi symptomene hennes var kronisk forstoppelse. ;)
 
Vis vedlegget 194276Vis vedlegget 194277
Vi har vært på tivoli igjen i dag :)
Idag har søsteren min og familien kommet til hovedstaden, så håper vi kan dra over til Libya sammen :)

Håper dere har det fint der hjemme :)
Så deilig dere har det! :)

Ungene dine må ha noe arabisk i blodet, de virker til å tåle varme mye bedre enn mine unger iallfall. Begge mine blir slappe og sure når det er over 20 grader. :eek: :p
 
Nei,de er ikke gode i det hele tatt, men sprit og sukker gjør virkelig susen!! Jeg drikker litt likør når jeg har vondt i halsen og er forkjøla, så det er greit å ha hjemmelaga heksebrygg stående i tiden som kommer.:)

Det går veldig fint med Jenny. Hun trives i barnehagen og har det godt, også gleder hun seg masse til bursdagen sin! Jeg skal selvfølgelig på samling på dagen hennes (i år som i fjor) og blir borte i 10 dager, noe jeg ikke er så begeistra for, men det får vi ikke gjort så mye med.
Så kjedelig å være borte når hun har bursdag. Er jo ekstra morro nå når de er blitt så store og virkelig forstår bursdag, gleder seg og er med på planleggingen. :) Skal dere ha barneselskap?

Hvor langt er du kommet i studieforløpet nå?
 
Så deilig dere har det! :)

Ungene dine må ha noe arabisk i blodet, de virker til å tåle varme mye bedre enn mine unger iallfall. Begge mine blir slappe og sure når det er over 20 grader. :eek: :p
Ja, tror de må ha det haha! :D
Er faktisk overrasket selv noen ganger :)

Veldig mange barn som blir sutrete i varmen, men aldri erfart det hehe :)
 
Så typisk at det faller på samme dag :( Men dere får feire før eller etter feiringen :) Hvilken dato hadde hun bursdag igjen? :)
Rart de fyller 4 år. Merker hun har blitt "stor" på dette året her. Skikkelig samtaler og veldig ofte : hvorfor det mamma? :D
Ja, det er veldig typisk..Vi kommer til å feire lørdagen før, men føler likevel at jeg burde vært der på selve dagen. Det får bli en facetime-samtale fra Notodden istedet.
Jenny (og Simone) har bursdag 12.september.:) De begynner å bli store nå ja! Jenny er veldig på kompliment-fronten for tida. "Mamma du he så fine auå" (det viste seg at det var fordi jeg hadde på mascara, for jeg var visst ikke fin uten sminke!:D)
 
Så kjedelig å være borte når hun har bursdag. Er jo ekstra morro nå når de er blitt så store og virkelig forstår bursdag, gleder seg og er med på planleggingen. :) Skal dere ha barneselskap?

Hvor langt er du kommet i studieforløpet nå?
Veldig kjedelig. Får litt dårlig samvittighet..
Jenny har ikke uttrykt ønske om barneselskap, så da feirer hun selve dagen i barnehagen sammen med vennene der, også sparer vi barneselskapet til hun blir større.:)
Vi har ikke har ikke så mye plass her vi bor nå, så her blir det to familieselskaper samme dagen.
På det første selskapet kommer det 7-8 søskenbarn, og det er nok barneselskap for meg.:D

Nå har jeg starta på fjerde- og sisteåret. BA skrev jeg ferdig i vår, så nå tar jeg bare fag.☺
 
Jeg studerte sammen med ei som var intolerant mot melkeprotein. Det ble ikke avdekket før i voksen alder fordi symptomene hennes var kronisk forstoppelse. ;)
Men som sagt, det ser ut til å løse seg nå ;)
Hos de aller, aller fleste barn som har forstoppelse, finner man ikke noen spesiell grunn. Spesielt dersom det ser ut til å løse seg, og vekst og helse ellers er bra.
 
Veldig kjedelig. Får litt dårlig samvittighet..
Jenny har ikke uttrykt ønske om barneselskap, så da feirer hun selve dagen i barnehagen sammen med vennene der, også sparer vi barneselskapet til hun blir større.:)
Vi har ikke har ikke så mye plass her vi bor nå, så her blir det to familieselskaper samme dagen.
På det første selskapet kommer det 7-8 søskenbarn, og det er nok barneselskap for meg.:D

Nå har jeg starta på fjerde- og sisteåret. BA skrev jeg ferdig i vår, så nå tar jeg bare fag.☺
Kjekt å slippe unna barnehageselskap så lenge man kan. For det var jammen meg høylytt og mye styr. :p ;)

Men nå har hun vært i så mange bursdager til de i barnehagen, at hun hadde det veldig klart for seg hvordan hun ville ha det. ;)

Kjekt med så mange søskenbarn da, at det blir barneselskap bare med dem. :D Hermine har bare to søskenbarn som er på samme alder som henne, og de bor i Tønsberg.
 
Hvordan testet de henne for å finne ut det?
E har vært plaget med magen siden han var 6 måneder og begynte med fast føde. Det hjalp å kutte ut melkeprotein, men det har han tilsynelatende tålt greit en god stund (før var han mest løs i magen). Men det har "alltid" vært noe med den magen hans. Det ser ut til å løse seg nå, heldigvis, men om det ikke blir helt bra snart slik at han kan å uten movicol, så ønsker vi en større utredning på han!

Hun tok blodprøver på sykehuset. Jeg var ikke med den gangen, så jeg vet ikke om de hadde tatt innvendig undersøkelse dersom de fikk positivt svar eller om blodprøver er nok. Svaret kom i posten og det var der det sto at hun hadde samme vevstype som de med cøliaki har. Synd at E er så mye plaget med magen. Håper det bare er langvarig forstoppelse som tar lang tid å få på rett kjøl. Men en blodprøve burde dere få ta visst dere føler det hadde vært greit med svar.
 
Hvordan går det i Libya Lene?
 
Hei på dere! Og gratulerer til Jenny og Simone som hadde bursdag igår!:D ble dem fornøyde med dagen? :)

Imårra er det Liana sin tur! Skal feire det med deler av familien til helgen ;) og har lovet hun at hun kan få besøk av bestevenninna som måtte slutte i bhgen for en periode ;) hun ville også at to andre jenter skulle komme, så da tror jeg det holder med et mini selskap :)

På søndag var vi i Asker for å feire broren til sambo :) veldig koselig og livlig når den søsken-gjengen med barn og partner samles :D

Alt bra med dere da? :)
 
Hei på dere! Og gratulerer til Jenny og Simone som hadde bursdag igår!:D ble dem fornøyde med dagen? :)

Imårra er det Liana sin tur! Skal feire det med deler av familien til helgen ;) og har lovet hun at hun kan få besøk av bestevenninna som måtte slutte i bhgen for en periode ;) hun ville også at to andre jenter skulle komme, så da tror jeg det holder med et mini selskap :)

På søndag var vi i Asker for å feire broren til sambo :) veldig koselig og livlig når den søsken-gjengen med barn og partner samles :D

Alt bra med dere da? :)
Takk for det! Og gratulerer med dagen til Liana i dag!!:D Så ut som hun fikk en fin start på dagen sin.:)

Vi hadde to selskaper for Jenny i helga, så selve dagen hennes ble feira i barnehagen med krone, sang, pizzasnurrer. Mannen hadde forsovet seg på dagen hennes, men valgte å ikke stresse bort morgenen, så Jenny åpna pakka fra oss (cd-spiller) og brukte resten av tida på å danse oppe på rommet sitt.
 
Takk for det! Og gratulerer med dagen til Liana i dag!!:D Så ut som hun fikk en fin start på dagen sin.:)

Vi hadde to selskaper for Jenny i helga, så selve dagen hennes ble feira i barnehagen med krone, sang, pizzasnurrer. Mannen hadde forsovet seg på dagen hennes, men valgte å ikke stresse bort morgenen, så Jenny åpna pakka fra oss (cd-spiller) og brukte resten av tida på å danse oppe på rommet sitt.

Tusen takk til deg å:D
Ja det virket som om hun var fornøyd med hele dagen sin :) fikk jo gave og muffins på senga. Pyntet med alt hun fikk og dro til barnehagen for å feire med krone og smoothie:D var visst det hun ønsket seg der :p hjemme fikk hun bestemme middag som ble hamburger..også bakte vi sjokoladekake sammen :) skal ha et lite selskap med noen få venninner til søndag formiddag, og voksenselskap på samme ettermiddag;)


Så bra at han ikke valgte å stresse rundt selvom han hadde forsovet seg :D høres ut som om hun koste seg både hjemme og i barnehagen :) hvordan ble barbiekaken? :D
 
Det går bra... Flyttet til et stort hus med 3 soverom og hage inkl alt for 2000 kr i mnd :) men ingen nett... :(
Hvordan går det med dere?

Så deilig med stor plass :D ser ut som om dere koser dere masse :)
 
Back
Topp