Hyperemesis

Gutt2015Jente2016Lille2019

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberskatter 2016
Januar 2017
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Har hyperemesis og fikk endelig prøve afipran, men kun til nødstilfeller, men fikk sånn vondt i brystet rett ved hjerte etter å ha tatt en. Andre som har opplevd dette?

Har ikke opplevd det samme, men jeg tåler ikke den. Blir slått ut, trøtt, sliten, helt ødelagt og like dårlig.

Har ikke opplevd det samme, men jeg tåler ikke den. Blir slått ut, trøtt, sliten, helt ødelagt og like dårlig.
Har du lest om det er noe bivirkninger som ligner på det? Kan vare allergi reaksjon og

Jeg fikk Afipran en liten periode i mitt første svangerskap; opplevde ingen bivirkninger - men heller ingen virkning. Mener å ha lest at man ikke burde fortsette med Afipran om man får veldig ubehagelige bivirkninger, jeg ville spurt legen om det. Har du prøvd Phenergan? Det fungerte ok for meg. Ble ikke kvalmefri, men det tok de verste kvalmebølgene og jeg kastet ikke opp mens jeg gikk på dem (brukte dem fra jeg ble innlagt på sykehuset i uke 9 og frem til uke 14-15). Mange blir veldig trøtt av dem, det kan jeg ikke påstå at jeg ble, eneste bivirkning var rastløse bein når jeg la meg.

Jeg fikk Afipran en liten periode i mitt første svangerskap; opplevde ingen bivirkninger - men heller ingen virkning. Mener å ha lest at man ikke burde fortsette med Afipran om man får veldig ubehagelige bivirkninger, jeg ville spurt legen om det. Har du prøvd Phenergan? Det fungerte ok for meg. Ble ikke kvalmefri, men det tok de verste kvalmebølgene og jeg kastet ikke opp mens jeg gikk på dem (brukte dem fra jeg ble innlagt på sykehuset i uke 9 og frem til uke 14-15). Mange blir veldig trøtt av dem, det kan jeg ikke påstå at jeg ble, eneste bivirkning var rastløse bein når jeg la meg.
Går på postafen og den funker litt :) Fikk afipran for å ta på de værste dagene, snakket med jordmor i dag og det var ikke vanlig å få en sånn reaksjon så kunne være andre grunner til det, skal til lege neste uke og tar det da opp. De har vært litt sånn at eg ikke får prøve alt fordi eg har bilyd på hjertet. Så får bare se hva legen sier :)

Har du lest om det er noe bivirkninger som ligner på det? Kan vare allergi reaksjon og
Fant ikke noe om bivirkninger på den plastboksen eg fikk på apoteket :( Snakket med jordmor i dag og var ikke vanlig, kunne være andre grunner som gjorde det. Synes heller ikke den funka noe særlig, var så og si like kvalm :(

Huff så utrolig kjedelig å høre at de ikke fungerte! Når skal du tilbake til legen?

Her står det noe om hjertet, men vet jo ikke om disse punktene har noe med din situasjon å gjøre http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-afipran-takeda-545797
Rådfør deg med lege, apotek eller sykepleier før du bruker Afipran hvis:
  • du tidligere har hatt unormal hjerterytme (QT forlengelse) eller noen andre hjerteproblemer.
  • du har problemer med saltnivåene i blodet ditt, som kalium, natrium og magnesium.
  • du bruker andre legemidler som er kjent for å påvirke hjerterytmen din.
  • du har nevrologiske (hjerne) problemer.
  • du har lever eller nyre problemer. Det kan være nødvendig å redusere dosen (se avsnitt 4).

Her står det noe om hjertet, men vet jo ikke om disse punktene har noe med din situasjon å gjøre http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-afipran-takeda-545797
Rådfør deg med lege, apotek eller sykepleier før du bruker Afipran hvis:
  • du tidligere har hatt unormal hjerterytme (QT forlengelse) eller noen andre hjerteproblemer.
  • du har problemer med saltnivåene i blodet ditt, som kalium, natrium og magnesium.
  • du bruker andre legemidler som er kjent for å påvirke hjerterytmen din.
  • du har nevrologiske (hjerne) problemer.
  • du har lever eller nyre problemer. Det kan være nødvendig å redusere dosen (se avsnitt 4).
Takk :)
Er derfor de har vært litt tilbakeholdende på å skrive ut, har bilyd på hjertet og pågrunn av kvalmen er natrium nivåene veldig svingende, så tar jevnlig blodprøver nå :) De må bare prøve alt siden vekten går ned og eg har desverre ikke noe å gå på :(

Huff så utrolig kjedelig å høre at de ikke fungerte! Når skal du tilbake til legen?
Neste fredag, men får selvfølgelig komme på dagen om formen blir dårligere. Men alt annet var bra på kontroll hos jordmor i dag, så da kunne eg vente til neste uke med mindre eg ble værre :) Var hos legen fredag og hadde litt bedre resultater på blodprøvene nå som eg er sykemeldt og kan slappe mer av :)

Neste fredag, men får selvfølgelig komme på dagen om formen blir dårligere. Men alt annet var bra på kontroll hos jordmor i dag, så da kunne eg vente til neste uke med mindre eg ble værre :) Var hos legen fredag og hadde litt bedre resultater på blodprøvene nå som eg er sykemeldt og kan slappe mer av :)
Godt å høre alt var bra med lille hvertfall, men får så vondt av deg :( Positivt at blodprøvene er bedre med sykemelding. Du får ta det så mye med ro som det lar seg gjøre :)

Back
Topp