Rosa i trusa

Aktivimagen

Betatt av forumet
Har vært og fått modningsakupunktur i dag og fått slappet av. Seinere på dagen (kl.20) ble det kos i senga med mannen. Det kom rosa blod/utflod på håndkle etter sexen, fortsatte mer da jeg gikk på do og har måtte skifte litt tykkere truseinnlegg 3 ganger nå. Noen som har opplevd det? Er det tegningsblødning? Er lyserosa og ganske tyntflytende. Ingen rier eller smerter, kun noen få sterke kynnere som vanlig. Lillingen er muligens litt roligere. Selv er jeg litt spent, men har ikke veldig lyst å ringe legevakta, for om jeg må til sjekk så må jeg reise til sykehuset i 2,5timer.

Det kan være tegningsblødning eller at et blodkar har sprukket når dere har hatt dere.. Men er jo håpløst å si.. Kan ikke annet enn å anbefale deg å ta en tlf hvis du lurer/er bekymret.. Spennende hvis noe er på gang da..!

Jeg vet at en kan oppleve å bløde etter sex, men jeg har aldri gjort det. Jeg vet heller ikke hvor mye eller hvor lenge etter det er vanlig at man blør.
Men du kunna jo ha ringt å bare sjekket med de på føden?
Jeg tenker at mest sannsynlig er alt greit, men OM det skulle være noe så er det jo greit å ha snakket med de tenker jeg :)

Jeg ville ringt føden! Under fødselsforberedende kurset vi var på fikk vi beskjed om å alltid ringe ved blødning - uansett hvor lite og om det var etter samleie eller ikke. Så ring! De vet som regel hva som bør gjøres :)

Greit å ta en tlf til føden, kan jo også nevne avstanden

Kan ikke være vannet som går da? Har lest at det kan være lyserosa, og skal visst lukte søtt :p isåfall ser jeg de sier at man skal ta vare på bindet/innlegget for å ha med på sykehuset der de tester om det er fostervann :)

Kan ikke være vannet som går da? Har lest at det kan være lyserosa, og skal visst lukte søtt :p isåfall ser jeg de sier at man skal ta vare på bindet/innlegget for å ha med på sykehuset der de tester om det er fostervann :)

Og æ som har kasta dem! Skal se om det ikke blir flere i løpet av natta :)

Skal vente å se litt til, ser ut som det blir mindre og mindre... Håper jo at det er tegn på fødsel/modning

Da vannet mitt begynte "å gå" sist svangerskap, var det lyserosa. Det kom først i små doser, før det endte i et stort "splæsj". Kan være greit å kontakte føden uansett, de vil mest sannsynlig be deg se det an, men de kan også vurdere dit hen at de vil ha deg inn til sjekk. Skjønner at reiseveien er lang, men.. :)

Det er helt vanlig å blø litt etter sex pga slimhinnene. Jeg får ofte litt rosa utflod etter det. Både Ullevål og jordmor har bekreftet dette. :) Husker venninnen min hadde det uten å hatt sex også i slutten av svangerskapet, men da sa Ullevål fødeavdelingen at det bare var å ta på et truseinnlegg og se om det kom noe mer. Det gjorde det ikke, så da var det ikke noe de stusset mer over.

Oppdatering: kom litt mer rosa og ganske sterke kynnere, men stoppa opp nærmere kl.2. Babyen i magen har vært uvanlig stille hele dagen, så tok meg en tur til jordmor: ikke fostervannsavgang, men ho så at slimproppen var begynt å løsne og babyen skal måles med ctg igjen imorgen, for det er litt for stille i magen. Kanskje det skjer noe de nærmeste dagene? Krysser fingrene :rolleyes::)

Lykke til! Godt du tok kontakt så du får sjekket at alt er bra :)

Back
Topp