Auu!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Våknet i dag med kjempevondt i ene "hofta", sitter liksom på baksiden, og gjør vondt enten jeg sitter eller står. Er såpass at elevene mine spurte om jeg hadde slått foten fordi de så at jeg gikk rart, og jeg nesten knekker sammen når jeg reiser meg. Hvis ikke dette er noe som går over igjen, så blir det vel ikke jobb så mye lengre, når jeg nesten ikke klarer å stå. :o

Jeg hadde mye vondt i halebeinet tidligere (fra uke 12 ca) og har hatt litt sånn at jeg stivner etter for eksempel støvsuging og turgåing, men langt fra sånn som det er i dag.

Hvor mange av dere andre er plaget med bekkenet nå?
Og jobber dere i samme stillingsprosent som før dere ble gravide, eller er det mange som er helt eller delvis sykemeldt? Jeg er i 100%, enn så lenge .p

Vært plaget med bekkenet siden uke 12/13 (hehe, begynner å bli så "lenge" siden at jeg ikke husker eksakt :P). Klart å holde det i sjakk med kiropraktikk. Fikk en behandling i uka.
Jobber 60% nå (80% til vanlig) og får behandling annenhver uke. Likevel, mye vondt pga stor aktivitet på jobb og elendige arbeidsstillinger. Men tror ikke ytterligere sykemelding kommer til å gjøre noen stor forskjell. Hjemme føler jeg bare for å støvsuge og vaske, og får da vondt uansett :P

Vært selv plaget i flere uker nå, student og likevel sliter å komme meg fra parkering til skole og tilbake. Er veldig lite aktiv pga får mer smerter etterpå. Kjempe smerter. Behandling en gang i uka.

Jeg ble ILLE etter plenklipping for 4 uker siden :(
Det er dager jeg nesten ikke klarer å gå, sitte eller ligge!
Har hatt småvondt i halebeinet siden uke 7, men trodde ikke det ville bli så ille.

Jeg er 100% sykemeldt fra jobb nå, men er 100% student. Nå er jeg i 8 ukers praksis i en ungdomsskole og kjenner det på bekkenet. Samtidig så trener jeg bra nå og det hjelper på :)

Bekkenplager siden ca uke 16. Behandling hos fysio to ganger i uka.
Dette holder det greit i sjakk, men har en låsning i ene IS-leddet som ikke slipper :-(
Skal ikke gå og stå så lenge før jeg er ganske falleferdig.
Går med tvillinger, så kan jo være en årsak til den tidlige debuten.....

Eg jobber i barnevernet, så har forsåvidt egentlig en grei nok jobb med tanke på vondt bekken,med unntak av trapper og kjøringen til og fra jobb,og spasering 10-15 min fra bil til jobben :(
Jeg måtte gå ned til 65% (5 t per dag) i håp om at det hjalp å ikke ha fulle dager. Etter en full dag må eg bare legge meg når eg kommer hjem og har absolutt ingenting å gå på verken energimessig eller med tanke på smerte.
Men jeg ser nå at 65% og er for mye, da eg har så vondt at eg ikke kan kjøre når eg kommer til ukeslutt. Så da blir det ned til 50 % og fri en dag i uken.
Om det skal fortsette nedover i dette tempoet tar det ikke mange ukene før eg er 100 % sykemeldt :/

Jeg var sykt plaga med bekkenet, særlig symfen med storebror. Denne gangen har jeg merka minimalt. Blir litt vondt om jeg har gått veldig mye på betong el. Men ellers er det bare sånn at jeg ikke klarer å gå fort lengere. Jeg har liksom ikke mulighet til å få fart på beina i gange. Så skal jeg få fart må jeg løpe. Men det går fint! Det føles veldig rart, siden jeg knapt kunne gå på denne tiden for 2 år siden.

Jeg er ikke i jobb når.
Kroppen er ganske sliten å er mye styr med sykehus å div pga sv diabetes. Jeg sliter med å få i meg nok mat å drikke. Mer sånne utfordringer her.

Ville nok kontakta lege for henvisning til fysio eller Manuel Terapaut ;) kanskje det blir bedre å du klarer jobb enda en stund. Å vis ikke, så har du prøvd!

Jeg er lærer, og bekkenet mitt tålte ikke overgangen fra ferie til full jobb;) Haltet meg gjennom de første ukene, nå er jeg 30% sykemeldt. Har en gjenstridig låsning som kommer tilbake en til to dager etter at kiropraktor har knekt den opp..

Våknet i dag med kjempevondt i ene "hofta", sitter liksom på baksiden, og gjør vondt enten jeg sitter eller står. Er såpass at elevene mine spurte om jeg hadde slått foten fordi de så at jeg gikk rart, og jeg nesten knekker sammen når jeg reiser meg. Hvis ikke dette er noe som går over igjen, så blir det vel ikke jobb så mye lengre, når jeg nesten ikke klarer å stå. :eek:

Jeg hadde mye vondt i halebeinet tidligere (fra uke 12 ca) og har hatt litt sånn at jeg stivner etter for eksempel støvsuging og turgåing, men langt fra sånn som det er i dag.

Hvor mange av dere andre er plaget med bekkenet nå?
Og jobber dere i samme stillingsprosent som før dere ble gravide, eller er det mange som er helt eller delvis sykemeldt? Jeg er i 100%, enn så lenge .p

Jeg har også vondt i ene hoften min,hvis jeg har sittet lenge og skal opp å gå er det veldig vondt. Eller hvis jeg går i nedoverbakke.
Fikk høre fra jordmoren på OUL at det mest sannsynligvis er enten babyen som presser på isjias nerven,eller at du presser på den nerven da du sover,at muskelen hovner litt opp og presser på.
Men det skal hjelpe å gå i ujevnt terreng,i skog og mark. Og prøv å ikke sitt i ro for mye:)

Jeg er lærer, og bekkenet mitt tålte ikke overgangen fra ferie til full jobb;) Haltet meg gjennom de første ukene, nå er jeg 30% sykemeldt. Har en gjenstridig låsning som kommer tilbake en til to dager etter at kiropraktor har knekt den opp..

Mhm, merket også den overgangen godt, men ble bedre da vi begynte med undervisning og ikke ryddeprosessen vi hadde i forkant. Fortsetter det som i dag blir det fort reduksjon i stillingsprosenten. Er også lærer, det snappet du kanskje opp i hovedinnlegget. :p

Mhm, merket også den overgangen godt, men ble bedre da vi begynte med undervisning og ikke ryddeprosessen vi hadde i forkant. Fortsetter det som i dag blir det fort reduksjon i stillingsprosenten. Er også lærer, det snappet du kanskje opp i hovedinnlegget. :p

Vi har ikke den letteste jobben å jobbe redusert i! Er kontaktlærer for en 4. Klasse, og føler at jeg har iallfall like mye, om ikke mer å gjøre, men på mindre tid.
Men for all del, tør ikke tenke på hvor ødelagt jeg hadde vært om jeg ikke hadde hatt en dag i uka å hente meg inn på:)

Vi har ikke den letteste jobben å jobbe redusert i! Er kontaktlærer for en 4. Klasse, og føler at jeg har iallfall like mye, om ikke mer å gjøre, men på mindre tid.
Men for all del, tør ikke tenke på hvor ødelagt jeg hadde vært om jeg ikke hadde hatt en dag i uka å hente meg inn på:)

Nei, er jo akkurat det, for det er vanskelig å få det rett prosentmessig i forhold til planlegging, når man har ulike fag i løpet av uka og alt det der. Må bare se hvordan det blir.

Hørtes akkurat ut som meg, og i dag fikk jeg diagnosen bekkenløsning av legen.
Er sykemeldt 50% i to uker med tilrettelagt arbeid, så skal vi se det ann etter de to ukene om det funker å være delvis sykemeldt, om ikke var det snakk om 100% sykemelding og det har jeg IKKE lyst til, det blir noen lange uker fram til januar da :P

Smertene fra i går har heldigvis gitt seg, så kan hende det var trykk på isjasnerven, ja. Men kjenner jeg er mer stiv og vond i begge hoftene i dag enn jeg var før i går, så tenker det kommer sigende mer nå.

Huff :( Høres ikke noe godt ut :(

Jeg er 80 % sykemeldt grunnet bekkenløsning, så jobber en drøy dag i uka :) Enn så lenge går det bra, men sånn som idag har jeg veldig vondt...

Er plaget med bekkenet, men bare hvis jeg står eller gjør husarbeid ganske lenge, da kan jeg glemme å røre på meg etterpå. Stivner helt og klarer nesten ikke gå opp av sofaen, er skikkelig plagsomt, men men sånn er det. Vi får bare gjøre litt mindre

Jeg går på svangerskapspenger så slipper å stå i 7,5 t på jobb da tror jeg ikke jeg hadde klart å føde på slutten

Har ikke vært hos legen. Men jobber 100 prosent innen miljøarbeid. 50 prosent består av kontor/sitte mens resterende er innen tung fysisk aktivitetbaserte arbeidsoppg.har den siste uken haltet pga noe jeg tror kan være bekken. Kun høyre side lår/rumpe. Får ilinger når jeg trør. Men idag og i går har det strammet vondt i ja....underlivet/lysken? Så har til tider store problemer med å gå. Klarer f.eks ikke bære på 1 åringen i hus. Så skal snakke med sjefen om tilrettelagt arbeid i morgen, funker ikke det blir det nok legen her.

20+2 og avventende sykemelding på grunn av påbegynnende bekkenløsning.. Venter på time hos fysio, og har fått tilrettelegging på jobb. Hjelper ikke det, skal jeg først sykemeldes 40% også ta det derfra..

Back
Topp