Julemas og pengebruk

• Trådstarter Trådstarter Persienna
  • Opprettet Opprettet
Jøss for ett innlegg
Nei jul er ikke bare oengemas for min del, jul er masse kos
Å grunnen til at det er mye juletråder er fordi vi har høytidsforum her
Vi hverken kjøper eller får dritt vi

Helt enig, første jeg tenkte var at dere må ha en trist jul om du føler det sånn.

Vi har ikke stor familie og vi kjøper kun gaver til nærmeste familie og til barna til de nærmeste vennene våre. Jeg koser meg med gaveinnkjøp i desember med lys og julemusikk i butikkene, og litt mas (det er jo en del av stemningen). Vi lager pepperkaker, ser de samme julefilmene år etter år og skaper minner med barna. Julegrantenning, luciatog, julekonsert i kirken, pynte juletreet, gudstjeneste på julaften og sølvguttene som synger julen inn på tv. For meg er det dette julen handler om :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her å! Alle vil vi skal komme. Men har satt ned foten å sagt at vi blir hjemme. De som vil kan komme til oss.
Vi rullerer på 3 steder :o
Jeg har 4 søsken, så den kabalen er til tider umulig å få opp siden det ikke er plass til alle :p

Eg stresser ingenting med jul. Har en drøss av folk å kjøpe gaver til, men eg kjøper det folk trenger slik at det ikkje blir "dritt". Til vår familie ønsker eg ting eg samler på av service og bestikk gjerne. Til barna ønsker eg som regel klær i neste størrelse eller leker de lærer av.

Ellers er jula også en del kos. Lucia, søndager i advent, kakao, gå på ski, høre på julemusikk osv...

Julen har jeg altid tatt med em klype salt :) Har en veldig liten familie så det er ikke stort å styre med

Jul er bare kos :) Vi feirer hjemme, med besøk av svigers annenhver julaften , min familie 1. juledag. Maten koster selvfølgelig, men en gang i året ser jeg ikke på prisen på mat, for god mat hører virkelig til i jula. Gaver bruker vi ikke allverden på. Kun barna som får dyre gaver viss det er noe dyrt de trenger, andre får billigere gaver. Elsker jul! :)

Jeg elsker å høre om andre folk sine juletradisjoner å hvordan andre feirer juletiden :)

Synes ikke julen er mas om gaver å alt dere pengestyret.
Det er jo du som bestemmer hvor mange gaver å hva de skal koste.

Det beste med gaver er å se når de åpner gaven de får fra deg :)

Back
Topp