Skravletråd September

Jaja hadde fryset ihjel de da før bomull osv ble såpass vanlig.

Å ikke spise egg, ost, drikke melk osv kan jeg forstå men ull? Lammet eller sauen har det ikke ille om de som klipper er flinke.
Poenget er at å holde sau som husdyr er feil i seg selv. I henhold til vegansk livsstil, som nok ikke eksisterte før bomull ble vanlig. De hadde blitt utryddet på både mangel på mat og varme ;-)

Veganere bruker ikke ull nei. Fordi det er galt å holde sau for å få ull og kjøtt av den, så de støtter ikke den industrien ved å bruke ulltøy. Ikke om de lever strikt vegansk

Hmmm lurer på hvordan en verden full av veganere ville sett ut

Har tydeligvis en sur gubbe i veien her. Rulla ned vinduet og kjefta fordi jeg lot barnet mitt gå istede for å sitte i vogna.
Er da man svarer med at man ikke vil ha late barn for de har faktisk bein for å gå på!

Hmmm lurer på hvordan en verden full av veganere ville sett ut
Ingen husdyr, men masse dyrking av soya og sånn ;-)

Ja, og ville dyr da. Som dog ikke skal jaktes på.

Ikke egentlig sikker på om det er et levedyktig samfunn nei.

Men jeg spiser kjøtt. Og bruker ulltøy. Så jeg er ikke helt overbevist om den nærmest religiøse oppfatningen der jeg da. Men er god på å servere vegetarisk/vegansk mat når jeg har min svigerinne på besøk. Dvs, sånn soyaeratning, for det et det hun spiser. Hun er ikke strikt veganer da, men spiser mer og mer vegansk, ile bare vegetarisk så vidt jeg har forstått.

Poenget er at å holde sau som husdyr er feil i seg selv. I henhold til vegansk livsstil, som nok ikke eksisterte før bomull ble vanlig. De hadde blitt utryddet på både mangel på mat og varme ;-)
Alt av husdyr blir da feil, og om noen av de har katter eller hunder må de vel slippe de løs selvom de ikke takler klimaet på vinteren da eller?

Altså sett en del propaganda på facebook til fordel for veganere, men om hele verden idag skulle blitt veganere ville det også blitt fullstendig kaos :o
Og man kan da få økologisk ull om man er bekymret for det etiske :)
Men ja før tiden ville de blitt utryddet

Men jeg spiser kjøtt. Og bruker ulltøy. Så jeg er ikke helt overbevist om den nærmest religiøse oppfatningen der jeg da. Men er god på å servere vegetarisk/vegansk mat når jeg har min svigerinne på besøk. Dvs, sånn soyaeratning, for det et det hun spiser. Hun er ikke strikt veganer da, men spiser mer og mer vegansk, ile bare vegetarisk så vidt jeg har forstått.
Mye av maten er veldig god ja og vi kan godt kutte ned kjøttforbruket vårt og hatt mer vegetar eller vegan mat, men jeg liker også kjøtt og ull sokker (som er eneste ullen jeg kan bruke).

Alt av husdyr blir da feil, og om noen av de har katter eller hunder må de vel slippe de løs selvom de ikke takler klimaet på vinteren da eller?

Altså sett en del propaganda på facebook til fordel for veganere, men om hele verden idag skulle blitt veganere ville det også blitt fullstendig kaos :o
Og man kan da få økologisk ull om man er bekymret for det etiske :)
Men ja før tiden ville de blitt utryddet
Katt og er strikt sett feil ja, men det er ikke at man skal slippe dem fri, bare ikke skaffe dem. Tror jeg. Vet ikke. Min svigerinne har katt. (vet ikke hva den spiser)

Katt og er strikt sett feil ja, men det er ikke at man skal slippe dem fri, bare ikke skaffe dem. Tror jeg. Vet ikke. Min svigerinne har katt. (vet ikke hva den spiser)
Nesten så du skulle prøvd å finne ut :p

Aah jaa :) blir godt å komme hjem nå da. Vi skal på harrytur til helga
Ja blir det :)
Harrytur er greit å få gjort, var ved grensa selv på fredagen for å kjøpe div kjøtt før vi reiste til Göteborg :)

Ja blir det :)
Harrytur er greit å få gjort, var ved grensa selv på fredagen for å kjøpe div kjøtt før vi reiste til Göteborg :)
Åååh gøteborg :D bodde der fra 2010-2012! Savner den byen ass :(

Ja harrytur er greit. Skal ha mat og svigermor har piska oss "nå må dere dra til sverige snart fordi JEG skal ha bacon og gubben min skal ha røyk"

Jeg tror heller ikke det hadde vært ett levedyktig samfunn. Men kanskje ? Nei, det må filosoferes over ved en annen anledning.

Åååh gøteborg :D bodde der fra 2010-2012! Savner den byen ass :(

Ja harrytur er greit. Skal ha mat og svigermor har piska oss "nå må dere dra til sverige snart fordi JEG skal ha bacon og gubben min skal ha røyk"
Veldig fin by ja og mannen flytter gjerne men jeg liker meg der vi bor nå :p

Tror jeg hadde latt svigermor ta en harrytur selv :p

Back
Topp