Hjelp! Baby vil ikke sove i egen seng...

2725020070603

Glad i forumet
Nå har frøkna her stadig krevd mer og mer pupp på natta, og nå har vi kommet dit at hun ikke vil ligge i egen seng! Hun skal kun ligge i min, helst med pupp i munnen gjennom hele natta! Veldig slitsomt for mamman som ikke får stort søvn. Hun hyler av full hals når jeg legger henne i sprinkelsenga og kan holde på en evighet, helt til jeg gir opp og legger henne til meg igjen... hun er nå 5 mnd.
Noen med gode tips til hva jeg kan gjøre for å avvende henne denne uvanen?? Mamman trenger søvnen sin!!
 
Min var noe sånn og har aldri sovet en natt i sengen sin(hun er 7mnd).
Eneste tipset jeg kan gi er at det kan være lurt å sove samtidig med baby på dagen, hjelper noe:) Lykketil :)
 
Nå har frøkna her stadig krevd mer og mer pupp på natta, og nå har vi kommet dit at hun ikke vil ligge i egen seng! Hun skal kun ligge i min, helst med pupp i munnen gjennom hele natta! Veldig slitsomt for mamman som ikke får stort søvn. Hun hyler av full hals når jeg legger henne i sprinkelsenga og kan holde på en evighet, helt til jeg gir opp og legger henne til meg igjen... hun er nå 5 mnd.
Noen med gode tips til hva jeg kan gjøre for å avvende henne denne uvanen?? Mamman trenger søvnen sin!!
Vi har det på akkurat samme måte, her også blir det bare verre og verre:( Vi har til nå valgt å bare få la han ligge inntil meg i senga vår, men det kan jo ikke fortsette sånn. Det er bare det at vi har en på 2 1/2 som også våkner hvis småtten hyler. Men når vi har ork og bestemmer oss for det, så handler det om å bare stå i det. Vi har iallfall tenkt at mannen min og meg bytter plass i senga de dagene det kommer til å stå på - dvs at han ligger på den siden sprinkelsengen står. For tror det er best at pappa trøster, for jeg er jo maten. Så bestemmer vi oss for at det ikke er mat før et visst tidspunkt, og frem til det skal vi (hovedsak mannen min) bysse og trøste, og stå i det sammen med han.. Klart det kommer til å bli protester, så vi må gjennomføre på et tidspunkt vi veit vi orker å stå i det. Kommer sikkert til å bli fælt, jeg kommer sikkert til å gråte med han, men det går ikke å ikke sove om natta. Vi skal jo ikke la han få ligge i senga alene å gråte, vi skal hele tiden trøste, men være bestemte.
Håper dere klarer å finne ut av hvordan dere vil gjøre det. Føler med dere! Masse lykke til:)
 
Nå har frøkna her stadig krevd mer og mer pupp på natta, og nå har vi kommet dit at hun ikke vil ligge i egen seng! Hun skal kun ligge i min, helst med pupp i munnen gjennom hele natta! Veldig slitsomt for mamman som ikke får stort søvn. Hun hyler av full hals når jeg legger henne i sprinkelsenga og kan holde på en evighet, helt til jeg gir opp og legger henne til meg igjen... hun er nå 5 mnd.
Noen med gode tips til hva jeg kan gjøre for å avvende henne denne uvanen?? Mamman trenger søvnen sin!!

Mi vil helst og ligge inntil mamman sin med puppen i munnen, og det får ho lov til. Veldig mange meiner at dette er ei uvane, mn det er heilt naturleg at babyen vil sove til brystet. Eg syns det er gull verdt at eg framleis greier å roe ho/få ho til å sovne med puppen :) me er vandt med dette frå fødsel av, så blir kanskje litt annleis når det ikkje har vore ei vane. Mi er og 5 mnd, og har eit sprang. Ho har plutseleg blitt meir klengete og vil ha meir pupp på natta. Dette er nok ein fase som vil gå over av seg sjølv! :)
 
Mi vil helst og ligge inntil mamman sin med puppen i munnen, og det får ho lov til. Veldig mange meiner at dette er ei uvane, mn det er heilt naturleg at babyen vil sove til brystet. Eg syns det er gull verdt at eg framleis greier å roe ho/få ho til å sovne med puppen :) me er vandt med dette frå fødsel av, så blir kanskje litt annleis når det ikkje har vore ei vane. Mi er og 5 mnd, og har eit sprang. Ho har plutseleg blitt meir klengete og vil ha meir pupp på natta. Dette er nok ein fase som vil gå over av seg sjølv! :)

Så enig! Slik har me gjort det òg sidan fødsel. Mamma må sove, og det får eg om han får ligge inntil meg. Amming går nesten automatisk, trur ikkje eg alltid er vaken når han et :D
 
Så enig! Slik har me gjort det òg sidan fødsel. Mamma må sove, og det får eg om han får ligge inntil meg. Amming går nesten automatisk, trur ikkje eg alltid er vaken når han et :D

Før kikka eg på klokka på natta, nå ammar eg omtrent i søvne, og anar ikkje kor mange gonger ho et på natta :) hurra for samsøving!!!
 
Har også en som vil sove på puppen. Har samsovet hele tiden, og synes det har gått greit i begynnelsen. Men nå krever han puppen konstant, og det fører til at han våkner omtrent hver gang han mister taket. Pluss at jeg får vondt i ryggen av å ligge i denne stillingen.

Har erfaring med dette fra de to eldste og da ble det pappaen som tok over leggingen fra ca 6 mnd. Men jeg er ikke tilhenger av gråtekur, og kvier meg. Har lyst å finne en annen metode, men foreløpig ikke funnet løsningen.
 
Lille her sovner også kun ved pupp, og siste uka vil hun ha pupp utallige ganger om natta.
 
Lille her sovner kun ved pupp, sover rett ved pupp og "spiser" alt mellom 4 og 12 ganger i løpet av natten.
Håper det plutselig roer seg, for her i hus er det ingen som kan ta en skrikekur for meg, er bare meg :)
 
Lille her sovner kun ved pupp, sover rett ved pupp og "spiser" alt mellom 4 og 12 ganger i løpet av natten.
Håper det plutselig roer seg, for her i hus er det ingen som kan ta en skrikekur for meg, er bare meg :)
Selvfølgelig vil det gå over :) og så fint at mini finner trygghet og kos hos deg ❤
 
Har også en som vil sove på puppen. Har samsovet hele tiden, og synes det har gått greit i begynnelsen. Men nå krever han puppen konstant, og det fører til at han våkner omtrent hver gang han mister taket. Pluss at jeg får vondt i ryggen av å ligge i denne stillingen.

Har erfaring med dette fra de to eldste og da ble det pappaen som tok over leggingen fra ca 6 mnd. Men jeg er ikke tilhenger av gråtekur, og kvier meg. Har lyst å finne en annen metode, men foreløpig ikke funnet løsningen.


Det jeg frykter er at hun skal bli "avhengig" av å ammes eller bysses i søvn av meg videre når hun blir eldre. Jeg har ei venninne som holdt på slik jeg gjør nå, med å trøste,amme og vugge til babyen sover, og hun fikk ikke lagt dattra si alene før hun var 4 år!! Hun skulle sovne inntil mamma HVER KVELD... Det synes jeg er grusomt upraktisk hehehe
 
Det jeg frykter er at hun skal bli "avhengig" av å ammes eller bysses i søvn av meg videre når hun blir eldre. Jeg har ei venninne som holdt på slik jeg gjør nå, med å trøste,amme og vugge til babyen sover, og hun fikk ikke lagt dattra si alene før hun var 4 år!! Hun skulle sovne inntil mamma HVER KVELD... Det synes jeg er grusomt upraktisk hehehe

Ja, det håper jeg virkelig ikke skjer her, men det er vel en viss fare for det... Jeg tenker det er lettere å gjøre noe med det nå enn om noen måneder. De blir nok mer viljesterk og utholdende dess eldre de blir.

Jeg kommer mest sannsynlig til å flytte han på eget rom når han blir 6 mnd. Tenker kanskje det vil hjelpe ham å sove bedre når han ikke lukter meg. Problemet er bare hvordan jeg skal få ham til å sovne. Mulig jeg bare må la pappaen ordne opp...

Eldste gikk fra å våkne 1000 ganger hver natt, til å sove 12 timer i strekk fra første natt på eget rom. Og siden sov hun natta gjennom. Tror vel ikke det er realistisk å forvente det samme nå, men kan jeg begrense amming til 2-3 ganger i løpet av natten, så er det helt greit :)
 
...det blir et problem når ungen gulper utover hele senga
 
Back
Topp