Champagne?

Jeg har også nulltoleranse for alkohol i svangerskapet, men folkens..
"Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger."

To små slurker med champagne inneholder ikke mer alkohol enn en halvliter alkoholfritt øl, og dette anses som trygt. Ingen grunn til å gi TS dårlig samvittighet for to symbolske slurker med champagne på bryllupsdagen, (sålenge det blir med de to små slurkene.)

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_drikke_alkoholfritt_ol

(Om ølen inneholder 0.5% alkohol, så får man i seg like mye alkohol fra en halvliter som fra 2 cl champagne(ca 1/2 shot) med 12.5% alkohol.)
Må bare skyte inn at jeg vil ikke gi noen dårlig samvittighet for noe som helst, men nå spurte jo TS om min mening, så da deler jeg. Hva andre gjør gir jeg blaffen i.

Grattis!;)
eg drakk ein kanongo hylleblomst champagne i eit bryllup i sommar. 0.5% i den fant eg ut ettepå.. men den kunne eg ha funne på å tatt meg eit glas om eg sku gifta meg i dag!;)

Takk alle sammen!!!! Vi hadde en super dag :) :) ❤️❤️❤️ Det ble ikke champagne på noen av oss, for forloveren fikk ikke ordna det før vi dro på ambassaden og det var like greit!! Hadde nok skålet og tatt en slurk, selvom jeg har også nulltoleranse for alkohol :)

Jeg visste ikke alkoholfri øl faktisk inneholdt pittelitt alkohol!

Takk alle sammen!!!! Vi hadde en super dag :) :) ❤️❤️❤️ Det ble ikke champagne på noen av oss, for forloveren fikk ikke ordna det før vi dro på ambassaden og det var like greit!! Hadde nok skålet og tatt en slurk, selvom jeg har også nulltoleranse for alkohol :)

Jeg visste ikke alkoholfri øl faktisk inneholdt pittelitt alkohol!
Så bra at dere koste dere :)

Jeg giftet meg for to uker siden, 11 uker- drakk ikke en slurk... Nulltoleranse her også!

Jeg skal gifte meg i dag (!). Ville dere tatt et halv glass champagne, eller et par slurker eller over hode ingen ting? Jeg liker ikke champagne, men tenkte kanskje å ta en slurk eller to når vi har skrevet under... Shall I?????
En liten slurk kan umulig skade!!!
Gratulerer så mye!

Back
Topp