Kosttilskudd under graviditet

Jeg tar en multivitamin for gravide og ammende som jeg ble anbefalt på apoteket. Da får jeg i meg nok folat osv. Har vært ekstra trøtt og sliten ettersom jeg er gravid og ammer på samme tid, det tar på. Men føler meg bedre etter at jeg begynte på multivitaminer. Ellers så er jeg nøye med å spise sunt og variert :)

Jeg tar en multivitamin for gravide og ammende som jeg ble anbefalt på apoteket. Da får jeg i meg nok folat osv. Har vært ekstra trøtt og sliten ettersom jeg er gravid og ammer på samme tid, det tar på. Men føler meg bedre etter at jeg begynte på multivitaminer. Ellers så er jeg nøye med å spise sunt og variert :)

Ammer du også? Me too :) eller jeg driver å slutter for jordmor anbefalte å slutte så jeg ikke skulle ha så lite energi. Det er utrolig energikrevende å lage baby og minst like energikrevende å amme! For meg er det bare MAT som hjelper :D

Jeg tar bare folat. Jeg måtte gi opp tran/omega 3 da jeg synes det er helt forferdelig å spy opp. Til 2. trimester kommer jeg nok til å ta gravid-vitaminene, det gikk fint med storebror iallefall :)

Tar folat og b12, tar b12 til vanlig også men tenker det er spesielt viktig nå. Spiser også en spiseskje chiafrø om dagen, det inneholder omega-3, kalsium og jern:happy:

Jeg bruker en sånn pakke med forskjellige vitaminer for gravide. Kjøpte på apoteket.

Ammer du også? Me too :) eller jeg driver å slutter for jordmor anbefalte å slutte så jeg ikke skulle ha så lite energi. Det er utrolig energikrevende å lage baby og minst like energikrevende å amme! For meg er det bare MAT som hjelper :D

Ja, her ammes det på morgenkvisten.. Holder på å lage en plan for å trappe ned og kutte helt ut. Hadde vært kjent med noen måneder ammefri før det er i gang igjen :P Dessuten er det ekstra sårt nå pga graviditetshormonene som herjer i kroppen så det er ofte ubehagelig.

Jeg tar folat, omega 3 og en multivitamin som jeg alltid har tatt. Bare lagt til folat :) legen anbefalte folat og omega 3.

Folat, tran og vitaminbjørner ☺️

Folat og multivitaminer med omega 3 her :)

Legen anbefalte Omega 3 og folat til meg, så er det jeg tar. Tar dere ren tran eller kapsler? Mener jeg leste på nettet at ren tran er bedre å ta forhold til de kapslene. Men kjenner ikke at jeg orker smaken , særlig nå når jeg har litt sure oppstøt

Flat og tran :)

Jeg kuttet ut multivitaminene nå fordi jeg får så veldig treg fordøyelse av jern. Så da er det tilbake på kul folat og sunn og variert mat :)

Back
Topp