Er det noe eksakt svar på hvor lenge man burde ha spiral i.. Kan man ta den ut etter 1år eller 2? Eller burde den være der over flere år?Tenker jeg tar spiral igjen jeg også.. Men venter hvertfall til 10 uker etterpå før jeg setter inn![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noe eksakt svar på hvor lenge man burde ha spiral i.. Kan man ta den ut etter 1år eller 2? Eller burde den være der over flere år?Tenker jeg tar spiral igjen jeg også.. Men venter hvertfall til 10 uker etterpå før jeg setter inn![]()
Du kan ta den ut når du vil, men skal stå i max 5 årEr det noe eksakt svar på hvor lenge man burde ha spiral i.. Kan man ta den ut etter 1år eller 2? Eller burde den være der over flere år?
Oh no. Hadde tenkt å prøve P-stav. Men jeg reagerer på P-piller med humøret. Var det ille/vanskelig å fjerne staven? Tilfelle jeg prøver alikevel.Jeg prøvde både minipille og p-stav etter sist svangerskap, men endte opp med syke humørsvingninger og konstante småblødninger av begge deler!:-( Ikke alle reagerer likt da![]()
Jeg selv har valgt hormonspiral etter anbefaling fra sykehuset etter 6 ukers kontroll. Har akkurat fått satt den inn. Kunne fått satt den inn fra etter uke 6 hvis det hadde vært ledig time. Får heller ta følger av alt det negativet som folk sier om den når den skal ut, men varierer jo fra person til person.
Ikke vanskelig å fjerne. Fikk time hos legen, han kutta et lite hull og dro den ut med pinsett. Over på fem minuttOh no. Hadde tenkt å prøve P-stav. Men jeg reagerer på P-piller med humøret. Var det ille/vanskelig å fjerne staven? Tilfelle jeg prøver alikevel.
Ikke vanskelig å fjerne. Fikk time hos legen, han kutta et lite hull og dro den ut med pinsett. Over på fem minuttKjedelig med de humørsvigningene altså!
Jeg hadde kobberspiral i 5 år. den slet de med og få ut. den satt litt fast ja.. men jeg fikk smertestillende nedentil så fikk de den tilslutt ut. jeg skal ha hormonspiral alikevell. liten pris og betale vist den kan forebygge mot kreftJeg har vurdert dette, men har hørt skrekkhistorier om at de "gror" fast og blir vonde og fjerne... Noen erfaringer med dette?
Ja, absolutt. Visste faktisk ikke at den forebygde. Men får høre hva gynekologen "min" sier, har pcos så vet ikke om det begrenser hva jeg bør bruke.Jeg hadde kobberspiral i 5 år. den slet de med og få ut. den satt litt fast ja.. men jeg fikk smertestillende nedentil så fikk de den tilslutt ut. jeg skal ha hormonspiral alikevell. liten pris og betale vist den kan forebygge mot kreft