Barnerom

englemamma18

Elsker forumet
Noen som er tidlig ute og har begynt å stelle i stand barnerom? Selv har vi malt vegger og tak, lagt gulv og skrudd opp stellekommode, skap og sprinkelseng :P Møblene skaffet vi nå da vi ikke vil kjøre henger med sommerdekk når det blir glatt ute :) Legg gjerne ved bilder :)

ImageUploadedByBV Forum1473240486.222689.jpgImageUploadedByBV Forum1473240509.225484.jpg
Alle tingene i stellekommoden er fra babypakker sist svangerskap som jeg aldri fikk tatt i bruk. Bodyen fikk vi av svigers, det er en body samboer brukte når han var baby :)

Jeg har veldig lyst å sette opp senga.. Men er jo så lenge til den blir brukt at den blir jo bare stå der å samle støv, tenker jeg.

Kjøpte en kommode for den var til Ikea family pris. Så står den gamle senga til bonussønnen innpå rommet. Men den skal demonteres og settes inn seng.
Huset vårt var malt av forrige eiere så skal ikke gjøre noe annet enn møbler og pynt.
Avventer til nærmere jul tipper jeg :)

Vi har tømt gjesterommet som skal bli barnerom. Så har da gjort noe. Må skru ned rullgardin og gardinstang og male. Så er det klart for møblering. Jeg tenker å låne en bedside crib av søskenbarnet mitt første tiden så skal babyen arve sprinkelseng etter storesøster. Og den bruker hun fremdeles ;) Så blir ikke mye møblering bortsett fra rullgardin, gardiner og kommode/skap til klær :)

Rommet er tømt, og senga blir malt nå. Den hadde fått noen riper. Rommet et nymalt med nytt gulv, så er kun tapet på det integrerte klesskapet som mangler sånn sett. Syntes det er greit å ta litt av sjauen nå som eg er i toppform :)

Anbefaler virkelig skapet og sprinkelsengen også, hvis dere ikke har allerede :) Jeg synes det er stas å ha møbler fra samme serie :) Men bare å forberede seg på at kommoden er krevende å skru sammen, jeg ble så sinnssykt frustrert :p
Skap gidder jeg ikke å kjøpe, siden vi har flere brukbare kommoder, og ikke plass til skap. Seng har vi :) Såpass? :p

Vi skal faktisk ikke gjøre noe på barnerommet enda. Har to gjesterom der det bare står senger og ene der skal bli barnerommet. De er stygge som fy, men de virker☺️ Jeg tenker at han/hun ikke skal bruke rommet til leking før om leeeenge enda, så stresser ikke noe med det. Blir jo å sove inne hos oss (eller kanskje mannen må få sove litt sammenhengende på et annet rom) også flytte for seg selv etter hvert. Men alt av leker vil jo være i stuen uansett, så vi prioriterer å bygge nytt kjøkken og å nyte graviditetstiden☺️❤️

Babyen skal sove inne hos oss det første året (cirka), så oppussing av barnerom tar vi ikke før til neste sommer/høst, tenker vi :) Stelleplass har vi på badet og klærne til babyen blir nok liggende i stellekommoden.

Babyen skal sove inne hos oss det første året (cirka), så oppussing av barnerom tar vi ikke før til neste sommer/høst, tenker vi :) Stelleplass har vi på badet og klærne til babyen blir nok liggende i stellekommoden.

Samme plan du bare skrev det mye enklere☺️

Rommet er tømt, og senga blir malt nå. Den hadde fått noen riper. Rommet et nymalt med nytt gulv, så er kun tapet på det integrerte klesskapet som mangler sånn sett. Syntes det er greit å ta litt av sjauen nå som eg er i toppform :)
Har du bilde av tapeten på klesskapene :)? Var jo en veldig lur ide!

Har ikke eget rom til lillemann, må bygge ut vi.. Så han sover hos oss inntil videre, sikkert første året.. Eller litt til:dummy: Så får begge storesøsknene hvert sitt rom å ha venner i:happy: Det trenger dem, i en alder av 9 og 10.

Back
Topp