Hvordan vil du definere begepet

Angelic

Gift med forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
..høygravid?

Nevnte for kjæresten at nå er det da jammen ikke lenge til jeg er høygravid, hvorpå han spør hva det nå vil si...? Har googla meg i hjel og sitter her fortsatt som ett spørsmålstegn.
Noen mener det er en følelse, andre mener det er høyde på livmor som spiller inn. Ingen vet når man begynner, 40 dager ser ut til å være tatt ut av intet.. Det framkommer ikke som et medisinsk begrep.

Så, hva mener du er forklaringen på "høygravid"?

Ja, godt spørsmål! Hadde kun hørt om at det var 40 dager før termin tidligere og dermed ikke tenkt så mye mer over det, så jeg ble litt nysgjerrig da jeg så at det var flere måter å definere det på. Lite hjelp her altså, beklager ;)

Høygravid = 40 dager igjen. Babyen kan i prinsippet melde sin ankomst når som helst og for våre parteres del betyr det at vi 1. Vil trenge å samle krefter. 2. De bør bidra mer i hjemmet. 3. Forberede de siste tingene som gjenstår (har dere satt opp senga?)
4. Begge bør forberede seg mentalt og legge en plan.
Barnevakt til eldre søsken?
Øl med gutta, når er det uaktuelt? Jobbe overtid, er det nødvendig? Hvem kjører til føden?

Siste innspurt! :)

Høygravid = 40 dager igjen. Babyen kan i prinsippet melde sin ankomst når som helst og for våre parteres del betyr det at vi 1. Vil trenge å samle krefter. 2. De bør bidra mer i hjemmet. 3. Forberede de siste tingene som gjenstår (har dere satt opp senga?)
4. Begge bør forberede seg mentalt og legge en plan.
Barnevakt til eldre søsken?
Øl med gutta, når er det uaktuelt? Jobbe overtid, er det nødvendig? Hvem kjører til føden?

Siste innspurt! :)
Akkurat sånn tenker jeg også :)

Back
Topp