Bryllup med baby

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
I slutten av september så skal svigerfar gifte seg og planen har hele tiden vært at den lille skal være med. Men nå har samboeren min kommet og sagt at han ikke vil ha den lille der når festen begynner og at han vil skaffe barnevakt til henne. Men jeg er absolutt ikke klar for å være borte fra henne når hun fortsatt er så liten. Jeg sa til han at jeg kan dra når festen starter om det er så viktig for han. Men han vil ikke høre på dette for han mener bare at han ikke klarer å kose seg om den lille er der, og om jeg ikke er der så vil han ikke dra... Det er faren hans som skal gifte seg og han kan ikke droppe det. Jeg har prøvd å forklare at jeg ikke er klar og at det ikke er unormalt, og jeg har prøvd å få å få søsteren hans til å prate med han til ingen nytte. Noen som har noen gode ideer for å få han til å forstå? Mister lysten på å dra, for jeg nekter å dra fra Lotta og da sitter jeg igjen som synderen uansett

Selvfølgelig må du få ha med deg lille Lotta i bryllupet! Det hadde jeg tatt som en selvfølge. Vi skal i bryllup i slutten av oktober og da skal lille bli med. Hadde jeg ikke fått hatt han med, hadde jeg heller ikke giddet gå... Håper det ordner seg for dere ❤️

Skjønner godt at du ikke vil være borte fra lille, tror ikke det er så lett for menn alltid og forstå.

Jeg hadde gjort som du sier, drar hjem da festen starter med lille. Om mannen din velger og bli med, er det hans valg og du blir på ingen måte syndebukken. De som evt tenker det, de får bare tenke det. Og dere har jo vært i bryllupet selvom dere ikke blir med på festen. Jeg synes jo heller det er et rart tidspunkt og planlegge bryllup på jeg, hvis de ville at dere skulle delta på alt.

Skjønner godt at du ikke vil være borte fra lille, tror ikke det er så lett for menn alltid og forstå.

Jeg hadde gjort som du sier, drar hjem da festen starter med lille. Om mannen din velger og bli med, er det hans valg og du blir på ingen måte syndebukken. De som evt tenker det, de får bare tenke det. Og dere har jo vært i bryllupet selvom dere ikke blir med på festen. Jeg synes jo heller det er et rart tidspunkt og planlegge bryllup på jeg, hvis de ville at dere skulle delta på alt.
Datoen ble satt bare et par dager før vi fant ut at jeg var gravid :/ så det ble jo dessverre et veldig dumt tidspunkt..
Tror vel heller ingen kommer til å se på meg som noen syndebukk, ingen av gjestene iallfall, vi har tross alt en liten baby! Den eneste som kommer til å se på meg som en syndebukk er samboeren som mener at det er helt normalt å sette bort barnet sitt på 1 mnd...

Datoen ble satt bare et par dager før vi fant ut at jeg var gravid :/ så det ble jo dessverre et veldig dumt tidspunkt..
Tror vel heller ingen kommer til å se på meg som noen syndebukk, ingen av gjestene iallfall, vi har tross alt en liten baby! Den eneste som kommer til å se på meg som en syndebukk er samboeren som mener at det er helt normalt å sette bort barnet sitt på 1 mnd...
Jeg hadde steilt og klikka i vinkel om jeg skulle hatt barnevakt så tidlig. Om jeg husker rett så har dere hatt en del utfordringer med Lotta som og gjør det mer sårt å "forlate" henne. Unnskyld at jeg sier dette, men...om han virkelig er så egoistisk får det heller bare være. Du må gjøre det du synes er riktig. Vet ikke helt hvordan du skal få ham til å forstå, men jeg forstår deg utrolig godt. Jeg hadde ikke klart å gå fra Mirabel Sophie for å delta på en fest for jeg hadde tenkt på henne hele tiden. Håper det ordner seg for dere. Klem❤️

Da får han tenke det. Det er ikke mange som hadde dratt på fest så tidlig uten barn, alle er forskjellige og vil ikke du så vil faktisk ikke du.

Lykke til med samboeren :) håper dere finner en løsning som alle er fornøyde med :)

Jeg hadde steilt og klikka i vinkel om jeg skulle hatt barnevakt så tidlig. Om jeg husker rett så har dere hatt en del utfordringer med Lotta som og gjør det mer sårt å "forlate" henne. Unnskyld at jeg sier dette, men...om han virkelig er så egoistisk får det heller bare være. Du må gjøre det du synes er riktig. Vet ikke helt hvordan du skal få ham til å forstå, men jeg forstår deg utrolig godt. Jeg hadde ikke klart å gå fra Mirabel Sophie for å delta på en fest for jeg hadde tenkt på henne hele tiden. Håper det ordner seg for dere. Klem❤️
Takk ❤️
Ja, lille Lotta har ikke fått en helt lett start og sliter med maten noe som gjør det enda vanskeligere for meg :(
Jeg måtte være borte fra henne når jeg skulle opereres og jeg måtte vente 1 time uten henne før jeg fikk komme inn på operasjonsstua og ikke engang det klarte jeg uten å ringe mamma for å sjekke opp på henne, og da ventet mamma på sykehuset med henne! Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å være dersom hun er over en time unna meg, men det kommer garantert ikke til å være morsomt å være rundt meg

Du må nok bare lytte til mammahjertet ditt, og gjøre det du syntes er rett. Det er jo en vanskelig situasjon på alle mulige måter, så noen må det jo på en eller annen måte desverre gå utover. Jeg personlig syntes jo ikke det er rettferdig at noen skal være Lille Lotta, eller en nybakt mamma. Jeg tror jeg hadde valgt å møte opp for å være der for samboer, men dra da det blir fest. Orker ikke tanken på å ha med baby på fest.

Sier som de andre her, jeg hadde heller ikke godtatt å ha barnevakt så tidlig! Babyen er bare så liten en gang i livet og det er ikke til å gå glipp av! For ikke å snakke om viktigheten av å etablere rutiner og denslags. Selv velger jeg å ikke være på min mors 50 års fest, da min lille er 5 uker når festen er (her er det snakk om fest, ikke kakeselskap). Har ikke noen grunner som menn klarer å forstå annet enn at det går ikke! Hvordan skal noen andre greie å passe på babyen når du selv enda er i bli-kjent-fasen?! Dessuten er man selv i reparasjon etter fødsel til 6 uker etter. Heter ikke barselperiode for ingenting. For meg er barselperiden hellig og bør respekteres.

Vi er invitert i stor dobbel rundt tall bursdag når Lille er 2 Mnd.
Jeg har egentlig veldig lyst til, og dra i den. Men velger, og la være pga jeg klarer ikke å dra i fra Lille, og jeg vil heller ikke ha henne med. Pga jeg vet det blir mye alkohol, høy musikk, og mye leven.
Dette er 5 barnet mitt, og jeg har aldri våre konfortabel med, og dra i fra en så liten baby. Derfor har jeg latt være så lenge Mamma hjertet mitt ikke har klart det.
Hadde ikke latt meg overtale til noe jeg ikke ville når det kommer til barna mine.
Barna kommer før ALT, og ALLE inkl mannen OM jeg ikke er enig. Heldigvis synes han også at Lille er for liten til, og settes bort bare 2 Mnd gammel. Så vi blir begge hjemme :)

Ja her støtter jeg deg - og alle de andre her. Dette bestemmer faktisk du, vil du ikke så vil du ikke. Det må faktisk samboeren din bare akseptere. Ferdig snakka! :-)

Jeg hadde heller aldri hatt barnevakt så tidlig, da hadde jeg vært med på det som går med babyen sammen meg, og så dratt tidlig fra festen. Vi er bedt i 40-års lag til helgen, til en kompis av mannen. Da er vår lille 3 uker. Festen er hjemme der som mannen er fra, så han skal hjem til sin mor den helgen. Jeg har rett og slett sagt at jeg blir hjemme - ingen fest og ingen tur til svigermor.

Selv om Lotta er litt større enn 3 uker når festen er, så blir det mye av det samme tenker jeg. I tillegg har jo du hatt mye ekstra om jeg ikke husker feil ; bekymringer rundt fødsel, litt jobb med hennes vektoppgang, din egen operasjon OG du skal vel flytte med baby om kort tid? Og alt i løpet av de første seks barselukene. Så her støtter jeg fullt og helt at barnevakt er uaktuelt. Stå på ditt, og fortell samboeren at sånn blir det bare og det er ingenting å diskutere. :-)

Vi var i bryllup i helgen, lille er tre uker. Barnevakt var ikke aktuelt, hadde henne med meg i vielsen og under middagen. Så gikk vi hjem. Hadde ikke plassert barn hos barnevakt så tidlig. Det hadde nok gått helt fint-men stikker i hjertet bare av å tenke på det. Og det var faktisk ingen som forventet at vi kom i bryllupet engang fordi vi hadde nyfødt baby. Stå på ditt-din samboer må faktisk bare akseptere avgjørelsen din.

Ja her støtter jeg deg - og alle de andre her. Dette bestemmer faktisk du, vil du ikke så vil du ikke. Det må faktisk samboeren din bare akseptere. Ferdig snakka! :-)

Jeg hadde heller aldri hatt barnevakt så tidlig, da hadde jeg vært med på det som går med babyen sammen meg, og så dratt tidlig fra festen. Vi er bedt i 40-års lag til helgen, til en kompis av mannen. Da er vår lille 3 uker. Festen er hjemme der som mannen er fra, så han skal hjem til sin mor den helgen. Jeg har rett og slett sagt at jeg blir hjemme - ingen fest og ingen tur til svigermor.

Selv om Lotta er litt større enn 3 uker når festen er, så blir det mye av det samme tenker jeg. I tillegg har jo du hatt mye ekstra om jeg ikke husker feil ; bekymringer rundt fødsel, litt jobb med hennes vektoppgang, din egen operasjon OG du skal vel flytte med baby om kort tid? Og alt i løpet av de første seks barselukene. Så her støtter jeg fullt og helt at barnevakt er uaktuelt. Stå på ditt, og fortell samboeren at sånn blir det bare og det er ingenting å diskutere. :-)
Det har vært mye ja, og vi flytter helgen før bryllupet, så det blir en hektisk uke før vi skal stresse avgårde på fredagen og kjøre i 5 timer for å så ordne mye med bryllupet når vi kommer frem...
Barseltiden har absolutt ikke blitt som forventet og da vil jeg iallfall prøve å nyte den så godt det går an!

Vi var også i bryllup i helgen. I København. Mini på tre uker var selvfølgelig med :-) Vi var i vielsen, resepsjonen og middagen. Vi dro rundt midnatt når middagen var ferdig og bandet begynte å spille. Vi hadde med liften som han kunne ligge i, og mini sov seg gjennom det meste av kvelden. Kun avbrutt av litt mat :-)

Jeg var på fest 2 uker etter fødsel og lille var selvfølgelig med. Lille lå i vogn og sov, fikk mat og var en liten runde på armen hos noen av de andre gjestene. Når middagen var over, og festen etter hvert begynte å ta av, dro vi bare hjem!

Back
Topp