Reflux?

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Sønnen min er 3 uker,og han gulper en del. Jeg har også lagt merke til at han gulper mye i munnen sin,og svelger det ned igjen. Han kan også gulpe såpass at det kommer ut av både nese og munn,og han kan vise tegn til å være mer sulten rett etterpå. Er det noen som har opplevd dette? Han virker som han har mye magesmerter da han ofte "presser" hardt for å få ut luft og bæsj. Han gråter også en del,særlig om kvelden. Mammahjertet blør når dette holder på,da jeg ser at han har det vondt :(

Dette høres veldig ut som min gutt også!
Men han er 8 dager i dag, å begynte med dette i går. I dag spesielt har han gulpet mye, for så å skrike etter mat rett etterpå. Det sprayet ut både nese og munn flere ganger i dag.. Vet ikke hva jeg skal gjøre:-( så jeg følger tråden her for tips :-)

Samme her. Begynte nå i kveld, men hver gang hun hadde gulpet opp alt og ville ha mer skjedde det samme igjen:( Hun er 20 dager.

Samme her. Begynte nå i kveld, men hver gang hun hadde gulpet opp alt og ville ha mer skjedde det samme igjen:( Hun er 20 dager.
Lille min kan holde på sånn han også; spise-gulpe-spise-gulpe. Han gir seg liksom ikke før han får spise mer, selv om jeg vet det er unødvendig og det kommer i retur. Men må bare si det da; selv om det virker sånn,så er det veldig sjelden at alt kommer opp igjen :) Det ser gjerne mer ut enn det er,heldigvis!

Søker fortsatt tips her! Skal til privat barnelege på onsdag,lille sliter bare mer og mer :(

Sniker februar 2016: har erfaring med både stille gulping, og sprutgulp i mengder. Datteren min er nå 8,5 måned, men hun er liten og prematur og derfor litt umoden.

Det vi opplevde i starten var at når hun var hard i magen, så presset hun ut mageinnholdet før hun hadde sjangs til å få bæsjet. Det ble altså mye gulp. Enda gulper hun og velger mens hun sover. Dette kan være tegn på flere ting, men også refluks.

Det er ikke uvanlig at de små i starten har umoden lukkemuskel, men om de går ned i vekt fordi for mye kommer ut igjen burde nok sees på. Hos oss følger de med på henne, men gjør foreløpig ingen tiltak, da de håper at gulpingen skal avta. Men hun legger godt på seg da :-)

Sniker februar 2016: har erfaring med både stille gulping, og sprutgulp i mengder. Datteren min er nå 8,5 måned, men hun er liten og prematur og derfor litt umoden.

Det vi opplevde i starten var at når hun var hard i magen, så presset hun ut mageinnholdet før hun hadde sjangs til å få bæsjet. Det ble altså mye gulp. Enda gulper hun og velger mens hun sover. Dette kan være tegn på flere ting, men også refluks.

Det er ikke uvanlig at de små i starten har umoden lukkemuskel, men om de går ned i vekt fordi for mye kommer ut igjen burde nok sees på. Hos oss følger de med på henne, men gjør foreløpig ingen tiltak, da de håper at gulpingen skal avta. Men hun legger godt på seg da :)
Lille legger også godt på seg,men han gråter så fælt og jeg ser at han har vondt :( Gulpet egentlig mer før,men har bare mer og mer oppstøt. Det å legge han ned er omtrent umulig... han sover også fryktelig dårlig for tiden,både dag og natt. Begynner å bli helt fortvila :( Takk for at du delte din erfaring! Bruker dere noe medisiner e.l?

Lille legger også godt på seg,men han gråter så fælt og jeg ser at han har vondt :( Gulpet egentlig mer før,men har bare mer og mer oppstøt. Det å legge han ned er omtrent umulig... han sover også fryktelig dårlig for tiden,både dag og natt. Begynner å bli helt fortvila :( Takk for at du delte din erfaring! Bruker dere noe medisiner e.l?
Gråter han når han skal bæsje? Får han ekstra jern? Om han eventuelt sliter med magen, ville jeg forsøkt å få hjelp til å løsne opp litt, slik at det blir lettere for han å bæsje. Det kan ha mye å si.. Det er veldig vondt for mammahjertet når de har smerter. Hvis han sover i egen seng, så hev hodeenden av senga :-) Det kan hjelpe. Hvis du ammer, så kan det være at han får mye formelk, og denne er ofte tynn og renner litt tilbake. Da ville jeg tømt litt av brystet før jeg ammer. Ellers ville jeg tatt det opp med helsestasjon eller lege selvsagt :-) Nei, hun går ikke på medisiner, men de følger med på henne om hun gulper mindre. Vi synes det har blitt bedre, så håper det er fordi lukkemuskelen har fått bedre funksjon :-)

Gråter han når han skal bæsje? Får han ekstra jern? Om han eventuelt sliter med magen, ville jeg forsøkt å få hjelp til å løsne opp litt, slik at det blir lettere for han å bæsje. Det kan ha mye å si.. Det er veldig vondt for mammahjertet når de har smerter. Hvis han sover i egen seng, så hev hodeenden av senga :) Det kan hjelpe. Hvis du ammer, så kan det være at han får mye formelk, og denne er ofte tynn og renner litt tilbake. Da ville jeg tømt litt av brystet før jeg ammer. Ellers ville jeg tatt det opp med helsestasjon eller lege selvsagt :) Nei, hun går ikke på medisiner, men de følger med på henne om hun gulper mindre. Vi synes det har blitt bedre, så håper det er fordi lukkemuskelen har fått bedre funksjon :)
Han trøkker fælt når han skal bæsje,hender han gråter ja. Får ikke jern. Stor gutt født til termin,dog tatt med keisersnitt da jeg fikk HELLP-syndrom. Har hevet hodeenden,hjelper han å trykke ut luft/bæsj,masserer magen støtt og stadig,melker ofte ut formelken,holder høyt etter mat.. Ja, skal til barnelege,blir jo helt desperat :banghead: Lille bare gråter og gråter,sover nesten ikke i det hele tatt og har masse oppstøt. Ganske grusomt i grunn :confused:

Han trøkker fælt når han skal bæsje,hender han gråter ja. Får ikke jern. Stor gutt født til termin,dog tatt med keisersnitt da jeg fikk HELLP-syndrom. Har hevet hodeenden,hjelper han å trykke ut luft/bæsj,masserer magen støtt og stadig,melker ofte ut formelken,holder høyt etter mat.. Ja, skal til barnelege,blir jo helt desperat :banghead: Lille bare gråter og gråter,sover nesten ikke i det hele tatt og har masse oppstøt. Ganske grusomt i grunn :confused:
Stakars liten :-/ Det er så grusomt når de små har vondt. Det er godt å høre dere skal til barnelege, så de kan sjekke om han har noe trøbbel et sted ❤ Vår datter hadde lyskebrokk, det har helt forferdelig når hun hadde vondt. Lenge til dere har time? Håper de finner noe som kan hjelpe han. Huff. Fikk hellp symdrom selv, skumle greier. Håper alt er bra med deg nå.

Stakars liten :-/ Det er så grusomt når de små har vondt. Det er godt å høre dere skal til barnelege, så de kan sjekke om han har noe trøbbel et sted ❤ Vår datter hadde lyskebrokk, det har helt forferdelig når hun hadde vondt. Lenge til dere har time? Håper de finner noe som kan hjelpe han. Huff. Fikk hellp symdrom selv, skumle greier. Håper alt er bra med deg nå.
Skal dit på onsdag heldigvis!
Ja,det er forferdelig :(
Uffda! Håper alt er bra med deg! Jeg har det helt fint, merket aldri alvoret igrunn. Fikk bare ekstreme magesmerter, men jeg følte meg helt fin så fort bebisen var ute :D

Skal dit på onsdag heldigvis!
Ja,det er forferdelig :(
Uffda! Håper alt er bra med deg! Jeg har det helt fint, merket aldri alvoret igrunn. Fikk bare ekstreme magesmerter, men jeg følte meg helt fin så fort bebisen var ute :D
Det er bra, håper dere får noen svar! :-) Nå er det meste bra :-) Jeg fikk dog kjenne litt mer på alvoret, men gikk bra takket være reaksjon og kunnskap fra sykehuset. Veldig godt å høre at du ble bedre etter fødsel!

Back
Topp