Sykemelding - Plis hjelp!?

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Hvordan spør man legen om å få sykemelding? Jeg er så redd for å få nei siden jeg jobber så lite! :( men har merket at jeg bli verre hver gang jeg har jobbet..

Jeg har vondt i ryggen og bekkenet og ofte i lysken. Jeg våkner på morgenen og har smerter i korsryggen og på sidene av korsryggen. Jeg har flere ganger sagt til jobben at jeg ikke kommer pga jeg er syk. Og har fått dårlig samvittighet av å ikke dra på jobb så jeg har gitt bort vaktene mine (har egentlig ikke råd til å bare gi de bort :( )

Si det du skriver her, det er mer enn god nok grunn :) Du skal ikke gi bort vaktene dine pga dårlig samvittighet. Det er en medisinsk grunn til at du ikke klarer å gjøre jobben din så det må legen din ta stilling til :)

Si det du skriver her :) Hjelper også å legge på en smule :P

Legen skal høre på deg. Så fortell hvordan du har det.

Tusen takk for svar alle sammen!!! Er på vei til legen nå og da skal jeg gjøre som dere sier :) Skal bli deilig å legge seg for å sove med god samvittighet om kveldene..

Jeg fikk en åpen henvisning til fysioterapeut, hun sa jeg skulle lete på nett etter noen som spesialiserer seg på bekkenet og svangerskap. Og så ga hun meg to ukers sykemelding (dette var ikke noe hun likte virka det som) :/

Noen som vet om en bra fysio i Oslo?

Jeg fikk en åpen henvisning til fysioterapeut, hun sa jeg skulle lete på nett etter noen som spesialiserer seg på bekkenet og svangerskap. Og så ga hun meg to ukers sykemelding (dette var ikke noe hun likte virka det som) :/

Hvis formen er den samme om to uker så får du bare si det til legen din. Bare å si klart fra at du ikke er i stand til å gjennomføre jobben fordi du er sliten/dårlig form/plages med det du evt gjør. Legen må jo høre på deg og hvis ikke får du evt finne en lege som hører på deg.
Jeg får og sykemelding to uker i slengen men legen sa at jeg får sykemelding så lenge det trengs men at alt kan endre seg så fort så han vil ikke gi ut lengre sykemelding enn to uker, da han vil høre hvordan det går underveis. Kan det være legen din tenker det samme? :)

Noen leger er vanskelige på sykemeldinger i svangerskapet. Man er jo ikke syke! er unnskyldingen deres. Men det er bare å smøre på med hvor sliten du er og hvor tungt ting føles, så kan hun ikke gjøre annet enn å sykemelde deg. Hvis hun er kranglete, så gå til en annen lege.

Hvis formen er den samme om to uker så får du bare si det til legen din. Bare å si klart fra at du ikke er i stand til å gjennomføre jobben fordi du er sliten/dårlig form/plages med det du evt gjør. Legen må jo høre på deg og hvis ikke får du evt finne en lege som hører på deg.
Jeg får og sykemelding to uker i slengen men legen sa at jeg får sykemelding så lenge det trengs men at alt kan endre seg så fort så han vil ikke gi ut lengre sykemelding enn to uker, da han vil høre hvordan det går underveis. Kan det være legen din tenker det samme? :)
Ja det kan faktisk hende at det er slik hun tenker. Hun sa i hvert fall at målet er jo å få hjelp av fysio slik at jeg kan bli bedre og jobbe igjen, og det er det jo :)

Men ja om jeg ikke er bedre er jeg nødt til å si ifra! Var skikkelig ille å måtte be om sykemelding syns jeg :/

Noen leger er vanskelige på sykemeldinger i svangerskapet. Man er jo ikke syke! er unnskyldingen deres. Men det er bare å smøre på med hvor sliten du er og hvor tungt ting føles, så kan hun ikke gjøre annet enn å sykemelde deg. Hvis hun er kranglete, så gå til en annen lege.
Mener du da bytte lege? Eller bare då time hos en annen lege på legekontoret? For jeg er fornøyd med legen min. Tror det skal gå bra, men hun ville ar jeg skulle prøve å jobbe en dag etter de to ukene og hvis det ikke var bra så skulle jeg komme tilbake til henne...

Jeg fikk også bare to uker av gangen i begynnelsen. Følte også på dette med at legen ikke ville sykemelde, men neste gang jeg kom sa jeg det som det var,at jeg var verre. Og da var det null problem. Hun videre sykemeldte tvert.

Eventuelt også etter hvert kan du snakke med jordmor om svangerskapspenger,hvis det er noe i jobben som kan være skadelig for fosteret.

Jeg fikk tre ukers sykemelding. Eldre mannlig lege (uten å skulle sette noen i bås... :P) som kikket tvilende på meg og sa "men er du syk da??".

Var like før jeg klikket og brøt ut "har du hatt bekkenløsning kanskje?!", hahaha!
Men klarte å holde meg saklig, og forklarte problemene og at jeg bare ønsket en gradert sykemelding, 20% i første omgang, sånn at jeg ikke gikk på en smell og ble 100% sykemeldt helt plutselig - for det gagnet ingen. Det var han jo forsåvidt enig i, og fikk sykemeldinga uten problem ;)

Hans og Olaf fysioterapi samme bygg som rockefeller. Margrete tror jeg min het..ung-så man får pratet litt i timen og kjempeflink! Går myye bedre med bekkenet mitt takket være henne!

Hans og Olaf fysioterapi samme bygg som rockefeller. Margrete tror jeg min het..ung-så man får pratet litt i timen og kjempeflink! Går myye bedre med bekkenet mitt takket være henne!
Så bra, og takk! Men hva er det hun gjør som gjør at bekkenet er bedre?

Så bra, og takk! Men hva er det hun gjør som gjør at bekkenet er bedre?
Vel da jeg gikk første gang så vurderte hun meg og jeg fikk prøve bekkenbelte, det synes jeg ikke hjalp - merket det med en gang, da satt hun opp en time. Hun sa at fysioterapi sjeldent hjelper men at vi kan prøve. Jeg hadde mao null forventninger. Tror behandlingen var noen sånn mykvevs massashe elns (husker ikke) som løser opp vev rundt bekkenet tror jeg :p det ble litt bedre etter den behandlingen så dro jeg på ferie i en uke etter det, kom tilbake og da hadde jeg ikke like vondt mer- smerter gikk fra 100% til 10% og jeg fikk behandling hver uke (nå annenhver). Så tror uansett at du må ha deg sykemelding en uke, jeg tror det var den ene uken + behandlingen som hjalp meg :) lykke til!

Vel da jeg gikk første gang så vurderte hun meg og jeg fikk prøve bekkenbelte, det synes jeg ikke hjalp - merket det med en gang, da satt hun opp en time. Hun sa at fysioterapi sjeldent hjelper men at vi kan prøve. Jeg hadde mao null forventninger. Tror behandlingen var noen sånn mykvevs massashe elns (husker ikke) som løser opp vev rundt bekkenet tror jeg :p det ble litt bedre etter den behandlingen så dro jeg på ferie i en uke etter det, kom tilbake og da hadde jeg ikke like vondt mer- smerter gikk fra 100% til 10% og jeg fikk behandling hver uke (nå annenhver). Så tror uansett at du må ha deg sykemelding en uke, jeg tror det var den ene uken + behandlingen som hjalp meg :) lykke til!
Okei, tusen takk! Da skal jeg prøve å forhøre med med de kanskje :)

Back
Topp