Hvilken uke søkte dere foreldrepermisjon?

Nadera

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Omtrent i hvilken uke tenker dere å søke/søkte dere permisjon? Venter mannen med å søke til etter at baby er født?

Og hvor lang ventetid er det hos dere?

Stemmer det at man får utbetalt foreldrepenger i slutten av måneden? Så for meg som vanligvis får lønn den 12. oktober vil jeg da ikke få noe utbetalt før i slutten av november?

Søkte i uke 30. Er inntil 10 ukers behandlingstid her tror jeg. Mannen venter litt m å sende sin søknad. Men vi har planlagt når han skal ha sin permisjon. Jobben min betaler lønn og får refusjon fra NAV, så jeg får lønn til min vanlige tid

Blir søkt i uke 31 siden jeg glemte å be om terminbekreftelse sist:p her er det 6-8 uker behandlingstid, men de har vært veldig raske her og har fått svar innen 3 uker både på svangerskapspenger og permisjon.

Mannen søker før jeg avslutter min permisjon. Så med behandlingstiden her, søker han 6-8 uker før fellesperioden går ut siden jeg skal ha hele denne. Om det skal søkes om utsettelse må det vel gjøres innen siste dagen i fellesperioden.

Pengene skal være på konto innen siste virkedag i mnd, så det kan godt hende du må vente ja. Her har jeg fått betalt den 20. hver mnd siden jeg startet på svangerskapspenger høsten 2014, men ingen garanti.

Med mindre du får utbetalt fra arbeidsgiveren da, hvor jeg vil tro de fortsetter som vanlig :)

Søkte i uke 30. Er inntil 10 ukers behandlingstid her tror jeg. Mannen venter litt m å sende sin søknad. Men vi har planlagt når han skal ha sin permisjon. Jobben min betaler lønn og får refusjon fra NAV, så jeg får lønn til min vanlige tid

Så bra, jeg ble brått litt stresset. Er det samme her, med 10 ukers behandlingstid, men jeg er bare 28 uker på vei. Men kan i alle fall tenke på å få samlet sammen dokumenter. Har sendt inn søknad til arbeidsgiver.

Eg har søkt no, sjølv om eg berre er i veke 28:) veit ikkje heilt kor lang behandlingstid det er, men hadde alle papira i orden, so sendte like godt søknaden med ein gong!:)

Syns det burde vore ei bok for gravide på alt av papirarbeid man må gjennom xD er so mykje informasjon man må skaffe sjølv når man kjem til den delen! :p

Man burde egentlig søke så fort man kan :-) Plutselig trenger Nav mer papirer, og da haler tiden ut. Jeg søkte for litt over ei uke siden, og med 8 uker behandlingstid, er det ikke sikkert jeg rekker å få svar før jeg går ut i permisjon. Er 32+1.

Scannet inn siste dokumenter nå i går :) uke 27. Godt å bare bli ferdig med det :)

Søkte i uke 30, fort gjort på nav sine sider etter de gjorde endringer der synes jeg :)
trengte bare å sende inn terminbekreftelsen, resten av papirarbeidet sender jobben inn.
Her er det kun 6 ukers behandlingstid.

Barnefar skal ikke søke før det nærmer seg hans tur til å ta over permisjonen :)

Uke 27. Her må det gjøres så fort som mulig. Arbeidsgiver sendte resten av papirene denne uken *sukk* de hadde siste frist mandag. Håpløst.

Jeg søkte når jeg var litt over 28 uker. Mannen søker ikke før fellesperioden begynner å nærme seg slutten :)

Jeg søkte i uke 31:) Kommer til å få foreldrepenger av arbeidsgiver og arbeidsgiver får refusjon av NAV. Jobber i fylkeskommunen :)

Søkte igår er i uke 29 nå. Vi var innom navkontoret for jeg ble litt usikker på hva jeg skulle fylle inn i inntekter så fikk sjekket opp at mine opplysninger stemte overens med det arbeidsgiver hadde sendt inn. Behandlingstid opptil 10 uker .

søkte foreldrepenger i uke 25, sendte terminbekreftelse i uke 27. Fikk brev i posten nå på mandag (uke 29 +2) fikk innvilget søknad og alt er klart :)

Søkte den dagen jeg var 28+0, men man kan søke fra 26+0 :)

Mannen bør søke 12 uker før hans permisjon skal starte.

Hos oss sies det 12 ukers behandlingstid, men sist tok det en uke.

Hvis din arbeidsgiver skal gjøre utbetalingen får du lønn til vanlig tid og hvis nav skal betale er utbetaling den 25 hver måned :)

Her er det anbefalt å søke 8 uker før permisjonsstart, så det skal straks sendes inn. Hentet terminbekreftelse i dag da jeg glemte å be om det på 28-ukers kontrollen. Må bare gjøre de siste avklaringene med jobb ifht en del med delvis permisjon på slutten. Arbeidsgiver betaler lønn og får det refundert fra nav, så jeg er heldig sånn sett at det ikke blir noe lengre tid mellom siste ordinære lønn og første utbetaling av foreldrepengene.

Back
Topp