Sjekk

inaxoxo

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Har hatt regelmessige, kraftige sammentrekninger i to timer nå, og lurer fælt på om det er ordentlige rier.. Må man ha 2-3 hvert 10ende minutt for å komme inn på føden? Kan jeg ikke ringe og få en sjekk, bare for å se om noe er på gang? Kvier meg fælt for å ringe, da jeg har møtt på bare uforstående jordmødre de siste gangene.. Redd for at de mener en sjekk er unødvendig..

Har hatt regelmessige, kraftige sammentrekninger i to timer nå, og lurer fælt på om det er ordentlige rier.. Må man ha 2-3 hvert 10ende minutt for å komme inn på føden? Kan jeg ikke ringe og få en sjekk, bare for å se om noe er på gang? Kvier meg fælt for å ringe, da jeg har møtt på bare uforstående jordmødre de siste gangene.. Redd for at de mener en sjekk er unødvendig..

Noen er vanskeligere enn andre desverre.
Men det er jo verdt et forsøk for din egen sjelefred ;)
Om de ikke har det travelt kan du være heldig :)

Jeg har aldri hatt regelmessige rier når jeg har født, men vet de alltid spør om det når jeg har ringt for å si at jeg er på vei. Men bare ring, de er der for å hjelpe! Masse lykke til!

Hvis du får en muggen jordmor på tråden så be om å få snakke med en annen, for etter min erfaring er det så utrolig stor forskjell på dem. Som regel er de hyggelige da så tror det kommer til å gå kjempe fint om du ringer og forklarer :happy: Masse lykke til!! ❤

Jeg fødte for to uker siden, og lå hele natta før med noe jeg trodde var maserier. De var ikke regelmessige, og kom alt mellom 7-15 minutter. Jeg hadde heldigvis time for kontroll på sykehuset kl 08, for da jeg kom inn hadde jeg 6cm åpning og rett inn på føden! så den 3 minutters regelen fungerte ikke på meg!

Ringte nettopp, og fikk en veldig koselig jordmor som pratet med meg i 10 minutter ❤️ Hun sa det var 99% at det var rier med tanke på beskrivelsene mine, og at jeg skulle se det an litt, prøve med dusj osv.. så skulle jeg ringe om de tok seg opp! Fikk ikke komme på sjekk med en gang, men hvis det tok seg opp skulle jeg bare komme :) Nå ble jeg letta, hun var så innmari koselig :)

Ringte nettopp, og fikk en veldig koselig jordmor som pratet med meg i 10 minutter ❤️ Hun sa det var 99% at det var rier med tanke på beskrivelsene mine, og at jeg skulle se det an litt, prøve med dusj osv.. så skulle jeg ringe om de tok seg opp! Fikk ikke komme på sjekk med en gang, men hvis det tok seg opp skulle jeg bare komme :) Nå ble jeg letta, hun var så innmari koselig :)
Så bra! Det er så mye lettere når de er koselige ❤

Høres nesten ut som hun jeg snakket med da jeg ringte inn med det jeg trodde var rier, men ikke var heeelt overbevist siden det ikke var regelmessig. Jeg hadde mellom 15 og kanskje 7 minutter mellom, og de økte når jeg satte meg ned (som jo ikke er helt typisk). Men da vi hadde snakket litt sa hun "jeg liker å få dere i hus jeg da, så kom når du vil du". Det var såååå digg :-)

Høres nesten ut som hun jeg snakket med da jeg ringte inn med det jeg trodde var rier, men ikke var heeelt overbevist siden det ikke var regelmessig. Jeg hadde mellom 15 og kanskje 7 minutter mellom, og de økte når jeg satte meg ned (som jo ikke er helt typisk). Men da vi hadde snakket litt sa hun "jeg liker å få dere i hus jeg da, så kom når du vil du". Det var såååå digg :)
Jeg liker, og få dere i hus jeg da , så kom når du vil du :p åååååå hun hørtes jo helt herlig ut *smelt* ❤️

Høres nesten ut som hun jeg snakket med da jeg ringte inn med det jeg trodde var rier, men ikke var heeelt overbevist siden det ikke var regelmessig. Jeg hadde mellom 15 og kanskje 7 minutter mellom, og de økte når jeg satte meg ned (som jo ikke er helt typisk). Men da vi hadde snakket litt sa hun "jeg liker å få dere i hus jeg da, så kom når du vil du". Det var såååå digg :-)

Åå så koselig :) Blir så mye bedre når de er sånn ❤️

Nå har de tatt seg opp til hvert femte minutt, og jeg er ikke i tvil om at noe har startet! :) Håper bare det fortsetter, og ikke stopper opp i noen døgn.. Samboer er på jobb, så jeg ble beordret ned til svigermor & co, og her blir jeg vartet opp med brownies og saft mens vi "venter" ❤️

Jeg hadde 6 minutter mellom mine rier og de varte 1 minutt. Dro på sjekk pga styrtfødsel første gang og hadde 6 cm åpning! Mine ble aldri noe særlig regelmessige. Men de som kom var sterke og hadde sinnsyk effekt!

Nå har de tatt seg opp til hvert femte minutt, og jeg er ikke i tvil om at noe har startet! :) Håper bare det fortsetter, og ikke stopper opp i noen døgn.. Samboer er på jobb, så jeg ble beordret ned til svigermor & co, og her blir jeg vartet opp med brownies og saft mens vi "venter" ❤️
Så spennende!! Masse lykke til!!

Masse lykke til ❤️

Klokken 02:43 var hun ute, 2 timer etter at vannet gikk etter sjekk og 4 cm.. Intens fødsel, men det er så altfor verdt det her jeg ligger med et sovende, ammende gull ved siden av meg❤️ Fødselshistorie kommer etterhvert ❤️

Klokken 02:43 var hun ute, 2 timer etter at vannet gikk etter sjekk og 4 cm.. Intens fødsel, men det er så altfor verdt det her jeg ligger med et sovende, ammende gull ved siden av meg❤️ Fødselshistorie kommer etterhvert ❤️
Gratulerer så mye ❤️❤️❤️

Back
Topp