Hva trengs av klær?

Nadera

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
image.jpeg image.jpeg Jeg har hørt at mange ender opp med altfor mye tøy. Har derfor ikke kjøpt så mye nytt, men er usikker på om jeg egentlig har det som trengs. Hvor mye trenger man egentlig? Og hva? Er det helst body og stillongs de bruker i starten? Føler at jeg har mye å lære... :p
Har gått gjennom det jeg har til nå.. Noen som har innspill? Noe kan jo sikkert brukes selv om det er litt stort også..

Last edited:
Jeg brukte så og si kun body og strømpebukse på frøkna mi frem til hun begynte å reise seg opp ved 7 mnd.
Brukt noen kjoler o.l, men da kun fordi vi har fått det i gave. Men det er jo selvfølgelig litt smak og behag og :)

Usikker på hvor mye jeg kjøpte av hver, men det var ikke mye. Fikk derimot mye i gaver etter fødsel og alle visste hvilken str vi trengte :) tenkte vel heller at jeg kunne handle etter fødsel, eller sende mannen om det var noe som manglet :)

Personlig ville jeg kjøpt nesten utelukkende ullbodyer, ullstrømpebukser og heldresser i ull :) I hvert fall i str. 50-62, i 68 og oppover er jo bomull ganske greit også ;)

Ullbodyer er geniale slik at de vokser litt med barnet, samme med strømpebuksene. Derav er det gjerne dobbeltstørrelser.

Takk for svar! :) Tenker dere at jeg trenger flere ullbodyer altså? Eller er det først og fremst ullstrømpebukser jeg trenger?

Takk for svar! :) Tenker dere at jeg trenger flere ullbodyer altså? Eller er det først og fremst ullstrømpebukser jeg trenger?
Vær obs på at noen babyer er veldig varme av seg og trenger ikke ullbody til innebruk. Kan bli dyrt viss du kjøper mye og ikke får brukt.,Her var frøken veldig varm av seg, så hun brukte mesteparten bomullbodyer selv om hun var januarbaby. Brukte ull kun når vi gikk noen turer ut.

Og vi likte ikke å bruke strømpebukser siden de ofte er en del strammere i strikken rundt livet, så vi brukte mye de bommulsbuksene med føtter som de selger i 2 packninger på hm.

Ville heller sett hva dere har behov for og hva dere foretrekker når h*n er kommet :)

Ull er jo dyrt, så kjøp gjerne noen bodyer og strømpebukser i 50/56 og se det videre derifra :) Som noen over sier så er også enkle og myke bomullsklær (body + bukse eller strømpebukse) greit inne. Innetemperaturen er jo gjerne god og varm på den tiden ;)

Ull er jo dyrt, så kjøp gjerne noen bodyer og strømpebukser i 50/56 og se det videre derifra :) Som noen over sier så er også enkle og myke bomullsklær (body + bukse eller strømpebukse) greit inne. Innetemperaturen er jo gjerne god og varm på den tiden ;)

Åja, bildene jeg la inn synes kanskje ikke? Jeg prøvde å legge ved bilder av det jeg har til nå. Har 3 ullbody i 50 og 4 ullbody i 56. Hvor mange flere tror du jeg trenger?

Vis vedlegget 193906 Vis vedlegget 193907 Jeg har hørt at mange ender opp med altfor mye tøy. Har derfor ikke kjøpt så mye nytt, men er usikker på om jeg egentlig har det som trengs. Hvor mye trenger man egentlig? Og hva? Er det helst body og stillongs de bruker i starten? Føler at jeg har mye å lære... :p
Har gått gjennom det jeg har til nå.. Noen som har innspill? Noe kan jo sikkert brukes selv om det er litt stort også..
Ser ganske grei ut lista di. Barnas hus har også ei liste ; http://www.barnashus.no/tips-og-inspirasjon/gravid/
For vår del trengte vi ikkje str 50, da gutten vår var 53cm når han blei født.

Åja, bildene jeg la inn synes kanskje ikke? Jeg prøvde å legge ved bilder av det jeg har til nå. Har 3 ullbody i 50 og 4 ullbody i 56. Hvor mange flere tror du jeg trenger?

Det holder nok :) Og strømpebuksene er jo som oftest dobbeltstørrelser så der ville jeg hatt 3 kanskje

Ser ganske grei ut lista di. Barnas hus har også ei liste ; http://www.barnashus.no/tips-og-inspirasjon/gravid/
For vår del trengte vi ikkje str 50, da gutten vår var 53cm når han blei født.

Takk! :) Har en liten følelse av at vår heller ikke blir så liten, så vi får se om vi får bruk for det.. ;)

Det holder nok :) Og strømpebuksene er jo som oftest dobbeltstørrelser så der ville jeg hatt 3 kanskje

Takk for tips, da går jeg for det. :)

Og vi likte ikke å bruke strømpebukser siden de ofte er en del strammere i strikken rundt livet, så vi brukte mye de bommulsbuksene med føtter som de selger i 2 packninger på hm.

Ville heller sett hva dere har behov for og hva dere foretrekker når h*n er kommet :)
De brukte vi og ja helt i starten :) elsket de, men kan fort bli litt trangt i føttene :p hehe

Suns du hadde litt lite pysjer i de minste str! Men det er min mening.
Og hva med bukser/strømpebukser i str 50? Eller tenker du at du bruker 56?
Og mer sokker ;)

Ellers ser lista de over klær grei ut :) husk du får mye gaver også

Bare husk at noen barn kan være sensitive. Min tålte ikke ull. Har kun kjøpt inn omslags body i bomull og en god fin ull dress til å ha uten på bår vi skal ut. Vil bare legge til at vi har det ganske så varmt inne så babyen vil ikke fryse.

Suns du hadde litt lite pysjer i de minste str! Men det er min mening.
Og hva med bukser/strømpebukser i str 50? Eller tenker du at du bruker 56?
Og mer sokker ;)

Ellers ser lista de over klær grei ut :) husk du får mye gaver også

Vi brukte ikke pysj i de minste str sist vi, gikk i omslagsbodyer og bukser med føtter døgnet rundt i starten før det ble noen døgnrytme :p

10 bomullsbodyer med lang arm
4 ullbodyer
6 strømpebukser i bomull
2 strømpebukser i ull
1 bukse
2 gensere i hver størrelse opp til 6 mnd.
1 sett i hjemmestrikket ull
2 overall i Kashmir
4 siklesmekker
2 ull luer til soving i vogn/kjøre bil. Jeg liker joha sine :)
2 par klorevottet
1 par hjemmestrikkede votter
2 par ullsokker i hver størrelse

Det er det jeg har hatt i hver størrelse til mine to eldste.
Mine bor i strømpebukse og body til de kan gå :D

Back
Topp