Fått regning...

nancy drew

Forumet er livet
Hadde en tlf samtale med en lege fra medisinsk genetikk her om dagen pga 50% sjangse for at ungen har hjertefeil. Fikk oppbrinnelig møtetime hos de, men siden dette er unge nr 3 følte jeg ikke det var nødvendig med full pakke av de og da å måtte kjøre 1 time hver vei (noe jeg kunne ha fått dekket men dog, tar mye av min tid). Så da avbestilte jeg denne og sa til kontordamen hva jeg trengte til fødselen fra de. Dette var ikke godt nok og de satte opp en slik tlf time til meg. Snakket med legen i vel 10 min der vi var enige om hva jeg skulle få og hva som må gjøres før hjemreise etter fødsel.

Og vips regning på nesten 400kr i posten. Vil jo si at dette er veldig svangerskapsrelatert. Burde det ikke vært gratis eller er det bare om jeg fysisk hadde møtt til timen det gjelder?

Jeg fikk også regning etter å ha snakket med legen per tlf. Ringte legekontoret og spurte, og de var helt enig i at jeg ikke skulle betale den, og deretter slettet de kravet. Prøv å snakke med de, før du betaler, så slipper du kanskje :)

Er sikkert bare en glipp, ring dem og spør :)

Sikkert bare en glipp, ring å snakk med de. Legen min sa at det hendte at det gikk automatisk, så da var det bare å ta en telefon :)

Sist måtte jeg ringe tul lege for å få terminbekreftelse som er til nav. Måtte betale for det og. Svangerskap relatert det og

Sist måtte jeg ringe tul lege for å få terminbekreftelse som er til nav. Måtte betale for det og. Svangerskap relatert det og

Mange steder må man betale for materiell og henvisninger, type 50 kr osv. Men selve legetimen skal være gratis. hvis du har måttet betale noe mer enn det er det bare å kontakte dem og spørre. Jeg ble "tvunget" til å betale for en kontroll da jeg gikk med vesla, mente jeg ikke skulle, men fikk beskjed om at slik var det. Ble ringt noen uker senere, viste seg å være en sommervikar som hadde tatt feil. ;) Så jeg fikk pengene tilbake.

Mange steder må man betale for materiell og henvisninger, type 50 kr osv. Men selve legetimen skal være gratis. hvis du har måttet betale noe mer enn det er det bare å kontakte dem og spørre. Jeg ble "tvunget" til å betale for en kontroll da jeg gikk med vesla, mente jeg ikke skulle, men fikk beskjed om at slik var det. Ble ringt noen uker senere, viste seg å være en sommervikar som hadde tatt feil. ;) Så jeg fikk pengene tilbake.
Så bra da :)

Løste seg :) ringte opp dit og for det første tok de ikke betalt for tlf timer og for det andre så var det svangerskapsrelatert. Er jo ikke det store summen men mange bekker små osv

Løste seg :) ringte opp dit og for det første tok de ikke betalt for tlf timer og for det andre så var det svangerskapsrelatert. Er jo ikke det store summen men mange bekker små osv

Rett skal være rett ;)

Back
Topp