Det rareste du har hørt

tingeling1990

Glad i forumet
Som gravid hører en mye rart :p hva er det rareste du har hørt hittil?

Det rareste jeg har hørt er fra svigerbror.. han kommenterte en dag at jeg burde annskaffe meg slik babykul etter fødsel også fordi jeg tydeligvis kledde det så godt :p dette var tidlig i svangerskapet da jeg egentlig bare var mere oppblåst enn gravid, men det var nok bare hyggelig ment av han! Heheh :p

Babyen blir vist glad av at mor får orgasme? Jeg vet ikke om det stemmer :p men rart er det likevel!

Ene venninna mi syns det er sååå deilig å føde! Å er så misunnelig på meg som skal føde snart :p jeg hadde gitt mye for å latt henne ta seg av den biten altså ;)

Babyen blir vist glad av at mor får orgasme? Jeg vet ikke om det stemmer :p men rart er det likevel!

Ene venninna mi syns det er sååå deilig å føde! Å er så misunnelig på meg som skal føde snart :p jeg hadde gitt mye for å latt henne ta seg av den biten altså ;)
Jeg ser på Jordmødrene nå siden jeg ikke får sove uansett, og jeg kan ikke si jeg gleder meg veldig til fødsel. Og etter å ha sett flere keisersnitt, er jeg helt sikker på at jeg ikke vil ha det. Så da er spørsmålet; hvordan skal dette gå? :P

Jeg ser på Jordmødrene nå siden jeg ikke får sove uansett, og jeg kan ikke si jeg gleder meg veldig til fødsel. Og etter å ha sett flere keisersnitt, er jeg helt sikker på at jeg ikke vil ha det. Så da er spørsmålet; hvordan skal dette gå? :P

Hehe, min erfaring er at når man har gått gravid rundt 9 mnder. Så er man egentlig veldig klar for å føde uansett å fælt man er redd det skal bli :p er veldig rart det der..

Hehe, min erfaring er at når man har gått gravid rundt 9 mnder. Så er man egentlig veldig klar for å føde uansett å fælt man er redd det skal bli :p er veldig rart det der..
Og ender det tilslutt i keisersnitt er man glad for det og, får ikke med seg det man ser på tv når man får det selv;) Man er bare helt klar for å få babyen sin i armene:)

Og ender det tilslutt i keisersnitt er man glad for det og, får ikke med seg det man ser på tv når man får det selv;) Man er bare helt klar for å få babyen sin i armene:)
Jepp :) jeg var kjempe klar for keisersnitt når jeg endelig fikk det sist. Tanken om hva de egentlig holdt på med streifa meg ikke en gang. Var bare klar for å møte babyen min da :)

Ikke så rart at babyen blir glad, det frigjøres masse gode hormoner!
Samme med andre følelser, stress, bekymringer, glede, angst osv mor opplever i graviditeten. Den lille får litt av alt.

Akkurat det med babyen dreit jeg nesten litt i da jeg fikk vesla jeg var bare så sykt klar for å være ferdig med å være gravid! Tror det faktisk har mye å si i forhold til fødselsdepresjonen jeg fikk. Alt var så vondt og tungt på slutten, med bekkenet, halsbrannen, dårlig søvn, overvektig, dårlig økonomi, var liksom ingenting som ble slik det skulle... Selv fødselen som jeg egentlig var optimistisk til. Enda var jo vesla planlagt, og jeg ønsket meg jo selvsagt babyen, men jeg tror jeg hadde en urealistisk idyllisk forestilling om hvordan det skulle være å gå gravid, hvordan jeg skulle takle fødselen, og hvor fantastisk det skulle være å bli mor.

Merker at jeg har et helt annet utgangspunkt denne gangen. Jeg vet at graviditet SUGER, fødsel er relativt ukult, og jeg har stor risiko for en ny depresjon. Men samtidig er fokuset mye mer på babyen denne gangen, og vi valgte dette fordi vi ser hvor fint vi har det med vesla NÅ, og vi er alle tre SÅ klare for å utvide familien. Vi vet hva vi går til som antakelig blir tøft og tungt, men vi vet også hvor bra det blir til slutt. Så kanskje er det akkurat det som er viktig for å ikke få den depresjonen neste gang, at jeg ikke blir så skuffet og skamfull over at morsfølelsene ikke kommer med en gang (og nå har jeg jo fått DEN siden av følelseslivet i gang).

Liten digresjon fra temaet :p

Jeg har fått høre:

jaha, så du er gravid? Jaja, det som kommer inn må komme ut!

Er du gravid nå igjen? Er ikke så lenge siden du fikk ett utskudd! (Vel å merke 8år siden)

Sånn for å si noe som hører til tråden:

Sist jeg var gravid, og var da skikkelig høygravid, var jeg inne på en butikk, og hun som jobbet der spurte: "Katti ska du ligg?"

Syns det var en småekkel måte å spørre når termin er :p

Back
Topp