Ånei :( Testene blir svakere

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Jeg er så uendelig lei meg akkurat nå. Oppdaget nå at testene de to siste dagene har blitt svakere enn tidligere og til slutt tok jeg en clearblue digital test som viste 2-3 :( Jeg er 5+6 i dag, og fikk 3+ tidligere på 4+5. Det ser ut som HCG nivået mitt er på vei nedover :(
I fortvilelsen så dro jeg nå nettopp til en privatlege som tok HCG blodprøve av meg. Får ikke svaret før på tirsdag, så dette blir 2 lange dager. Skal også på TUL på onsdag, men det føles ut som en evighet til. Er så redd jeg har mistet spiren på nytt :(

Jeg har mistet 3 ganger før i uke 7/8 og denne gangen så trodde jeg virkelig det kom til å bli min tur. Jeg har gått på predninsolon og klexane for å prøve å holde på spiren, men trappet ned på prednisolonen sist uke.

Her er bilde av testene mine. Alle er tatt på morgenurin.
2vjqweb.jpg

Huff, skjønner du blir bekymret. Jeg testet masse med strimmeltester for å berolige meg selv da jeg gikk gravid med min sønn, fordi jeg hadde mistet to ganger før. Da ble jeg gjort oppmerksom på at strimmeltestene kan bli svakere når man er et stykke på vei fordi man har så mye hCG i urinen at den ikke klarer å lese av korrekt.

Jeg vet derimot ikke hvordan det er med digitaltestene.

Krysser fingrene for deg ❤️ Kjenner meg så altfor godt igjen i de følelsene du beskrive!

Huff, skjønner du blir bekymret. Jeg testet masse med strimmeltester for å berolige meg selv da jeg gikk gravid med min sønn, fordi jeg hadde mistet to ganger før. Da ble jeg gjort oppmerksom på at strimmeltestene kan bli svakere når man er et stykke på vei fordi man har så mye hCG i urinen at den ikke klarer å lese av korrekt.

Jeg vet derimot ikke hvordan det er med digitaltestene.

Krysser fingrene for deg ❤️ Kjenner meg så altfor godt igjen i de følelsene du beskrive!

Ja, har selv opplevd at de strimmeltestene gir varierende resultater på samme urin. Jeg prøver derfor å dyppe 2 tester samtidig og velger ut den sterkeste. Det som egentlig fikk meg til å bli å bli mest bekymret var den digitale testen som gikk ned til 2-3. Det har det alltid vært et dårlig tegn tidligere.

Ja, har selv opplevd at de strimmeltestene gir varierende resultater på samme urin. Jeg prøver derfor å dyppe 2 tester samtidig og velger ut den sterkeste. Det som egentlig fikk meg til å bli å bli mest bekymret var den digitale testen som gikk ned til 2-3. Det har det alltid vært et dårlig tegn tidligere.

Håper virkelig at det er en ufarlig forklaring på det og at du blir beroliget av resultat fra hCG-målingen og TUL på onsdag :) Har du tatt de digitale til samme tid (tenker morgenurin vs. utvannet urin lenger ut på dagen?)

Klem til deg! Skulle du ta to hcgprøver, med et par dagers mellomrom?

Håper virkelig at det er en ufarlig forklaring på det og at du blir beroliget av resultat fra hCG-målingen og TUL på onsdag :) Har du tatt de digitale til samme tid (tenker morgenurin vs. utvannet urin lenger ut på dagen?)

ja, får bare håpe det er noe rart som har skjedd og at spiren fortsatt vokser :) Alt er tatt på morgenurin, eneste forskjellen er at jeg drakk litt mer væske i går kveld enn jeg bruker å gjøre sent på kvelden. Kanskje det kan ha gjordt noe med konsentrasjonen.

Jeg skjønner at du blir bekymret. Men jeg ville ikke hengt meg opp i testene så fryktelig. Det er bare urintest og de kan jo lese av forskjellig eller ha feil. Så forsøk å holde motet oppe til du får svaret på HCG og UL :) hadde jeg vært deg ville jeg nok prøvd å fremskynde UL for å slippe bekymringene. Vet hvordan det er å ikke vite men å tro det verste :(

Jeg skjønner at du blir bekymret. Men jeg ville ikke hengt meg opp i testene så fryktelig. Det er bare urintest og de kan jo lese av forskjellig eller ha feil. Så forsøk å holde motet oppe til du får svaret på HCG og UL :) hadde jeg vært deg ville jeg nok prøvd å fremskynde UL for å slippe bekymringene. Vet hvordan det er å ikke vite men å tro det verste :(

Ja, du har nok helt rett i at testene kan være feil, så jeg må bare prøve å holde motet opp til tirsdag/onsdag :) Skal se om jeg får tak i en TUL time i morgen, men det var veldig fullbooket da jeg bestilte timen til onsdag så spørs om det er mulig å få til noe på kort varsel.

Jeg vet ikke om det synes så godt på bildet, men her er mine tester:

124a1f76501ca6098b2b103380943a65

24 dpo var jeg kjemperedd, for testen var klart svakere og jeg var sikker på at nå gikk det galt. Dro til legen og fikk ta HCG-blodprøve som var på 13000!! Så BT blir absolutt svakere/viser dårlig stigning etter hvert. Krysser fingrene for at det er samme grunn hos deg ❤

Jeg vet ikke om det synes så godt på bildet, men her er mine tester:

124a1f76501ca6098b2b103380943a65

24 dpo var jeg kjemperedd, for testen var klart svakere og jeg var sikker på at nå gikk det galt. Dro til legen og fikk ta HCG-blodprøve som var på 13000!! Så BT blir absolutt svakere/viser dårlig stigning etter hvert. Krysser fingrene for at det er samme grunn hos deg ❤

Tusen takk! Betryggende å se at det samme har skjedd med noen andre :) Godt å vite at testene kan se slik ut med HCG på 13000.

Jeg fikk bestilt meg en TUL i dag, og babyen lever!! :woot: Den måler 1-2 dager bak, men hjertet blinket i vei :Heartred :) Så inntil videre så er det iallefall håp :)

Skal fortsatt på ny TUL på onsdag hos noen som har et litt bedre ultralydapparat. Blir også spennende å finne ut svaret på HCG prøven i morgen :)

icpjyf.jpg

Jeg fikk bestilt meg en TUL i dag, og babyen lever!! :woot: Den måler 1-2 dager bak, men hjertet blinket i vei :Heartred :) Så inntil videre så er det iallefall håp :)

Skal fortsatt på ny TUL på onsdag hos noen som har et litt bedre ultralydapparat. Blir også spennende å finne ut svaret på HCG prøven i morgen :)

icpjyf.jpg

Åh! For et herlig syn! Gratulerer med bankende hjerte ❤️ Får mer og mer lyst til å bestille en TUL selv for det er så koselig å se alle de flotte bildene her inne!

Åh! For et herlig syn! Gratulerer med bankende hjerte ❤️ Får mer og mer lyst til å bestille en TUL selv for det er så koselig å se alle de flotte bildene her inne!

Takk :) Det er absolutt verdt det å kunne se spiren på UL :)

Fantastisk :D :D

Å så fantastisk :) da er det bare dumme bt-tester som tuller med deg. Ikke mer testing nå vel? ;) det skjønne bildet ditt er jo svar nok ❤️❤️

Å så fantastisk :) da er det bare dumme bt-tester som tuller med deg. Ikke mer testing nå vel? ;) det skjønne bildet ditt er jo svar nok ❤️❤️

Ikke mer testing nå nei :) Bare HCG blodprøve for å se at jeg har stigning og etter det så blir det bare TUL fremover :)

Back
Topp