Sår stump

Trinusn

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julibarna 2019
Septemberlykke 2021
Lillegutt har blitt sår i stumpen :-( han har maaaange bæsjebleier om dagen, så mistenker at det er fra mye vasking ved bleieskift. Ser nesten ut som en blemme på hver rumpeball..

Noen tips? Hva er best å gjøre? har i dag vasket han under vasken for å unngå så mye klutvask, lufttørket og drysset på litt potetpulver, men jeg aner ikke om det er det rette..

Jeg bruker inotyol når d blir litt rødt på stumpen, blir bra igjen samme dag:)

Her bruker jeg kun vann og engangskluter eller vaskekluter. Men, så har jeg potetmel i på huden før ny bleie:p Hun ble veldig rød i ene lysken, men etter at jeg begynte med potetmel har det gitt seg:)

Her bruker jeg kun vann og engangskluter eller vaskekluter. Men, så har jeg potetmel i på huden før ny bleie:p Hun ble veldig rød i ene lysken, men etter at jeg begynte med potetmel har det gitt seg:)

Har også hørt mye godt om potetmel ☺️ men tror jeg må prøve med inotyol på selve "blemma" :-)

Lillegutt har blitt sår i stumpen :-( han har maaaange bæsjebleier om dagen, så mistenker at det er fra mye vasking ved bleieskift. Ser nesten ut som en blemme på hver rumpeball..

Noen tips? Hva er best å gjøre? har i dag vasket han under vasken for å unngå så mye klutvask, lufttørket og drysset på litt potetpulver, men jeg aner ikke om det er det rette..
Skulle til å foreslå akkurat det du har gjort. Vi vasker under vasken ved hvert bleieskift og bruker potetmel. Men vi har et problem iom at hun bruker frejkas pute og blir dermed klam og fuktig i rumpa hele tiden av puta. Så vi holder det ok, ved å vaske med vann og bruke potetmel. Men ikke bruk for mye potetmel i bleia om gangen :)

Min lille ble kjempesår for litt siden,nesten sånn blemmelignende som du snakker om. Da begynte vi å bruke olje istedenfor vann på de tørre engangsklutene,for å gjøre dem enda mykere. Ikke gni bort bæsjen,trykk heller lett på det til det forsvinner. Smurte med inotyol etter hvert skift. Ble helt borte etter et par dager. Bruker nå sinksalve forebyggende :happy:

jeg bruker pampers sine våtservietter.. Småen har mangen bleier om dagen han og ..inotyol har jeg på på kvelden som barriere salve vist han bæsjer når jeg sover. så holdes huden fin ellers med sebamed sin bleiesalve❤

Back
Topp