Forkjølt..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
For ei natt! Begynte halv 3, surkling og hosting som hørtes ut som hun skulle kaste opp, tok henne opp og la på brystet, fikk puste bedre, fikk mat, la henne ned igjen, gikk ca halve time, så samme en gang til, og slik helt frem til nå, hadde en hosteoppkast med slim og snue, nå stod vi opp og hun fikk litt mat igjen, virker bedre da, men spiste bare litt, ligger nå på brystet igjen og puster greit uten særlig surkling i brystet. Men er veldig urolig. Har nyst og hostet endel siden halv 3. Hva ville dere gjort? Ringt legen, eller ventet og sett hvordan formen utviklet seg? Tatt en tur på helsestasjonen?

Huff. Ikke kjekt :( Min lille er også forkjølet. Hadde helsesøster på hjemmebesøk. Hun sa at det var viktig å holde babyen varm og ellers ta tiden til hjelp. Men ta kontakt med helsestasjonen og hør hva de sier. God bedring:)

Om det ikke allerede er gjort - hev hodeenden på sengen hennes. Da vil hun puste lettere ❤️ Jeg brukte bed blocks på senga og stellebordet til jr og det var stor suksess!

Ellers så bør du se an almenntilstanden i forhold til lege/helsestasjon. Ring i stede for å dra direkte dit.

Last edited:
Helsestasjonen ønsker nok primært ikke å få inn syke barn, så lurt å ringe først i så fall. Dra heller til lege eller legevakt dersom du føler hun ikke er frisk.

Her har storesøster på 2,5år hatt feber i 4 dager, forkjølt og snottete, har bare måtte krysse fingrene for at lillegutt ikke får dette, men han e no blitt litt tett i nesen i natt :( håper det går fort over og at det ikke blir noe mere! E ikke kjekt når vår små blir forkjølt/syke ❤️

Her har jeg og begge storesøsken vært syke i flere dager. Heldigvis er ikke lille smittet ennå, håper han slipper unna!

Min begynte også i natt. Både jeg og samboer har blitt forskjøla de siste dagene, så såklart ble lille også syk :( Føler meg så hjelpesløs når han prøver desperat å puste med nesa, og alt som skjer er at snørret går opp og ned i nesa. Bare surkling :(

Vi har vært forkjølet her også, men har nå vært på apoteket og handlet engangsprøyter til morsmelk, neseutsuger og saltvann, har ikke feber så vidt jeg merker så prøver med dette først! Merker hun er bedre når hun har spist, så håper at morsmelk hjelper! Nå er far kommet hjem så jeg får kanskje hvile litt nå :p *sleepy*

Jeg skal egentlig i familiebursdag i morgen med lille som da er 2 uker. Men, min bror ringte nettopp for å gi beskjed om at ene niesen min er blitt veldig snufseno_O Ville dere dratt i selskapet eller holdt dere hjemme? Niesen min blir 8.
Edit...glemte å si; riktig god bedring til dere som er forkjølet❤️

Jeg skal egentlig i familiebursdag i morgen med lille som da er 2 uker. Men, min bror ringte nettopp for å gi beskjed om at ene niesen min er blitt veldig snufseno_O Ville dere dratt i selskapet eller holdt dere hjemme? Niesen min blir 8.
Oy! Den er vanskelig, når vi kom hjem fra sykehuset og søsteren min kom hjem snufsete og fæl fra ferie, så fikk ikke hun hilse på(stakkars:p) da var frøken ca 2 uker, men her er det jo snakk om selskap, kanskje om hun ikke er oppi lillegull at det går greit? :)

Jeg hadde nok dratt om det var meg, men holdt meg borte fra hun som var snufsen. Her har jeg og barna vært skikkelig forkjølet og snufsen siden lille kom for 8 dager siden, men lille har holdt seg frisk. Bank i bordet ;)

Jeg hadde nok gått, men som tidligere sagt holdt meg litt unna hun som er forkjølet. Her i huset er storesøsknene skikkelig forkjølet, venter på at lille skal bli tett.

Min begynte også i natt. Både jeg og samboer har blitt forskjøla de siste dagene, så såklart ble lille også syk :( Føler meg så hjelpesløs når han prøver desperat å puste med nesa, og alt som skjer er at snørret går opp og ned i nesa. Bare surkling :(
kjøp en slik en snottsuger med filter.. da er det ett munnstykke som du suger i. super effektiv☺ jeg prøvde den 1 gang og fikk suget ut den bussemannen☺☺

kjøp en slik en snottsuger med filter.. da er det ett munnstykke som du suger i. super effektiv☺ jeg prøvde den 1 gang og fikk suget ut den bussemannen☺☺
Jeg har en sånn, men ikke søren om jeg får ut noen ting:( kan jo ikke suge for hardt heller. Noen tips?

Jeg har en sånn, men ikke søren om jeg får ut noen ting:( kan jo ikke suge for hardt heller. Noen tips?
Jeg kjøpte også en sånn, og prøvde den igår. Fikk såvidt ut bitte litt. Ikke så mye at det utgjorde en forskjell. Sykt frustrerende!

Back
Topp