Barneforsikring nødvendig?

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Noen tanker eller erfaringer rundt dette med barneforsikring? Er dette nødvendig?
 
Ja. Har forsikret jentene mine fra fødselen av. Og fikk nytte av det, når største jenta mi fikk cøliaki diagnosen som 5 åring. Vi har nå penger stående på bok til henne etter utbetaling fra forsikringsselskapet, dette skal hun få når hun blir stor. Ellers så er jo skrekk historien til et venne par av meg, at de ikke hadde forsikret den første jenta si.. Ho har CP og masse andre tilleggs sykdommer og mye styr men pga ingen forsikring, ble inntektene til familien helt ræv kjørt når hun var pleie trengende hele døgnet.. Historien slutter ikke der, de fikk en gutt noen år etterpå.. Heller ikke han ble forsikret.. Og fikk en sjelden kreft form før fylte ett år.. Foreldrene møttes på sykehuset tidvis med hvert sitt barn, som var på behandling.. Familien led under at de ikke hadde forsikringer som kunne dekke det tapet de fikk av å ikke få ordinær lønn, da begge over flere år gikk med omsorgs penger (eller hva det nå heter).. Det var altså helt for jævlig å se på fra side linjen.. Så æ har nu forsikringen til Storebrand på lille rusk i magen allerede nå. Den var jo også gratis..
 
Synes absolutt det er nødvendig.

I Norge er man sikret nødvendig medisinsk behandling fra det offentlige, dersom man blir alvorlig skadet eller syk.

Barnet er også ulykkesforsikret gjennom skole (utbetaling er vanligvis på 5 G, og ved død 1G) og barnehage, og det kan også være at barnet er ulykkesforsikret gjennom (idretts-)foreninger han eller hun er medlem i.

Men sykdommen eller ulykken kan spille inn på mange områder i familiens økonomi, slik at mange foreldre føler at de trenger et supplement til støtten fra det offentlige.

For de fleste er det nok spesielt dekningen ved fremtidig uførrhet for barnet som gjør at de kan ha behov for denne forsikringen. Dersom barnet ditt blir invalid/ufør, vil hun (eller han) sannsynligvis ikke få utbetalt noe særlig mer enn minste pensjonsnivå, i og med at hun ikke har begynt å arbeide ennå og dermed ikke har startet opptjening av pensjon fra folketrygden.

De viktigste dekningene i barneforsikring er altså på områder du kan få store utgifter, eller tap av fremtidig arbeidsinntekt for barnet. Siden sykdom er den viktigste årsaken til uførhet for barn, er det viktig å se på hvilken erstatning forsikringsselskapene gir ved arbeidsuførhet.

http://www.smartepenger.no/personforsikring/100-personforsikring/508-barneforsikring
 
Jeg mener at det ikke er snakk om å ikke forsikre det kjæreste man har.
En forsikrer jo både hus, bil og båt liksom, hvorfor skulle man da ikke forsikre babyen sin? :eek: og som hun andre skrev, det blir fryktelig dyrt for hele familien om barnet skulle få en sykdom eller skade seg og få livsvarige men.
Men sen er det selvsagt opp til hver enkelt å mene hva de vil :)
 
Helt klart nødvendig. Hun skal ha forsikring på linje med guttene :)
 
Vi har ikke forsikret jenta vår og vil heller ikke forsikre lillebror.
Grunnen er veldig lett, de liker ikke de som er i utlandet over lengre tid, noe vi jo er pga svigers i egypt.

Leste oss opp om dette når snuppa kom, satt da med min tante som har to barn innenfor autismespekteret så hun ville jo at snuppa skulle forsikres, men mente også at om hun ble forsikret ville det være å kaste penger ut av vinduet, så det blir satt av en sum i mnd tilsvarende forsikringskostnaden og håper hun heller får de pengene når hun blir myndig istedenfor ved skade eller noe sånt.

Man må nesten se nøye på hva de sier
 
Ja. Har forsikret jentene mine fra fødselen av. Og fikk nytte av det, når største jenta mi fikk cøliaki diagnosen som 5 åring. Vi har nå penger stående på bok til henne etter utbetaling fra forsikringsselskapet, dette skal hun få når hun blir stor. Ellers så er jo skrekk historien til et venne par av meg, at de ikke hadde forsikret den første jenta si.. Ho har CP og masse andre tilleggs sykdommer og mye styr men pga ingen forsikring, ble inntektene til familien helt ræv kjørt når hun var pleie trengende hele døgnet.. Historien slutter ikke der, de fikk en gutt noen år etterpå.. Heller ikke han ble forsikret.. Og fikk en sjelden kreft form før fylte ett år.. Foreldrene møttes på sykehuset tidvis med hvert sitt barn, som var på behandling.. Familien led under at de ikke hadde forsikringer som kunne dekke det tapet de fikk av å ikke få ordinær lønn, da begge over flere år gikk med omsorgs penger (eller hva det nå heter).. Det var altså helt for jævlig å se på fra side linjen.. Så æ har nu forsikringen til Storebrand på lille rusk i magen allerede nå. Den var jo også gratis..

Mulig jeg er litt dum her, men hvordan kan forsikringen være gratis? Jeg har lært at det ikke er noe som heter gratis lunsj :p
Men er helt klart enig i at man bør forsikre barna! Må dette gjøres før fødsel?:)
 
Mulig jeg er litt dum her, men hvordan kan forsikringen være gratis? Jeg har lært at det ikke er noe som heter gratis lunsj :p
Men er helt klart enig i at man bør forsikre barna! Må dette gjøres før fødsel?:)
Gravidforsikring er gratis :) så ringer de en tid etter at barnet er født for å få solgt en "riktig" forsikring. Salgsknep ;)
Vet ikke om man får bestille "en riktig" livsforsikring til et ufødt barn, men har heller ikke sjekket det opp så nøye.
 
Vi har ikke forsikret jenta vår og vil heller ikke forsikre lillebror.
Grunnen er veldig lett, de liker ikke de som er i utlandet over lengre tid, noe vi jo er pga svigers i egypt.

Leste oss opp om dette når snuppa kom, satt da med min tante som har to barn innenfor autismespekteret så hun ville jo at snuppa skulle forsikres, men mente også at om hun ble forsikret ville det være å kaste penger ut av vinduet, så det blir satt av en sum i mnd tilsvarende forsikringskostnaden og håper hun heller får de pengene når hun blir myndig istedenfor ved skade eller noe sånt.

Man må nesten se nøye på hva de sier
Jeg har og hørt om et tilfelle der forsikringselskapet har nektet å selge forsikring på barnet pga at de ment han ikke va frisk, lurer på om det var unaturlig stor fødselsvekt i forbindelse med diabetes eller noe (husker ikke mer enn at mammaen gikk til avisa og var frustrert fordi hun ville forsikre gutten)
Men poenget er at jeg skjønner at det ikke er så lett alle ganger og blir det å betale skjorten hver måned bare fordi dere er mye i utlandet så kan det være smartere å betale seg selv en liten sum enn forsikringsselskapet.
I bhg er hun jo forsikret uansett :)
 
Gravidforsikring er gratis :) så ringer de en tid etter at barnet er født for å få solgt en "riktig" forsikring. Salgsknep ;)
Vet ikke om man får bestille "en riktig" livsforsikring til et ufødt barn, men har heller ikke sjekket det opp så nøye.

Åååå! Ja de kan det å selge vel, haha. Nå har jeg også bestilt gravidforsikring :D
 
Har gravid forsikring hos Storebrand til prinsen i magen, som er gratis og går ut når han er tre mnd. Skal selvfølgelig forsikre videre.
 
Men skal man forsikre så gjør det før barnet blir testet for dysleksi, for selv om resultatet er posetivt eller negativt så blir barnet ikke godkjent! For vi med dysleksi er så stokk dumme så vi er stor risisko for å bare gå ut i veien uten å se oss for å bli påkjørt av bil!!!
 
Vi har forsiktig på våre 3, og selvsagt skal mini også forsikres. Vi har hatt glede av dette i mange år pga en med kronisk sykdom med div sykehusopphold og annet pleiebehov. Gull verdt å forsikre.
 
Hadde egentlig tenkt at dette var unødvendig, men etter å ha lest litt har jeg også registrert spebarnsforsikring nå. Tenker vi også kommer til å kjøpe barneforsikring når barnet er gammelt nok. Greit å gjøre det tidlig, før evt problemer er oppdaget.
 
Forsikra eldstemann da han var 3 mnd (tror det var først da vi kunne gjøre det hos forsikringsselskapet vårt), kommer til å gjøre det samme med denne babyen :)
Eldstemann falt og slo munnen i gulvet for et par uker siden, begge fortenna ble løse. Akkurat nå er det jo ingen utgifter eller noe man kan gjøre, men vi registrerte det likevel hos forsikringsselskapet vårt slik at de har notert ned hendelsen. I tilfelle det plutselig dukker opp noe med tenna senere i livet, som kan komme av fallet :)
 
Jeg har og hørt om et tilfelle der forsikringselskapet har nektet å selge forsikring på barnet pga at de ment han ikke va frisk, lurer på om det var unaturlig stor fødselsvekt i forbindelse med diabetes eller noe (husker ikke mer enn at mammaen gikk til avisa og var frustrert fordi hun ville forsikre gutten)
Men poenget er at jeg skjønner at det ikke er så lett alle ganger og blir det å betale skjorten hver måned bare fordi dere er mye i utlandet så kan det være smartere å betale seg selv en liten sum enn forsikringsselskapet.
I bhg er hun jo forsikret uansett :)
Ja er nettopp det, man må virkelig lese ting med liten skrift og undersøke nøye før man eventuelt velger forsikring også.
Dette blir jo beste alternativ for oss :)
 
Jeg ser på barneforsikring som en selvfølge! Det er en selvfølge å forsikre bilene sine, huset sitt og innbo.. Også vurderer man om man skal forsikre det mest dyrbare man har? Som sagt, for meg er det en selvfølge! I vårt forsikringsselskap har vi en automatisk grunndekning fra barnet er født og frem til babyen er tre mnd. Etter det så får han sin egen, utvidet barneforsikringsdekning:)
 
Vet helt ærlig ikke om man må ha det men vi har det til vår dattere nå også har mannen sakt at vi skal ha det med ho vi venter 20 oktober også. En fin trygghet og ha på tanken at mye kan skje og det kan komme dyre utgifter om noe skulle skje :)
 
Back
Topp