Fødested

Drammen med 1. Mann: IKKE til å anbefale.

Tønsberg med 2. Mann: Ønsker å føde der igjen ;-)

Hva?? Hva var galt med Drammen? Andre sier også mye negativt om barselavdelingen, men jeg hadde en super opplevelse!

De har også ny nyfødt-intensivavdeling om noe skulle gå galt. Jeg krisemaksimerte nok litt ekstra med førstemann :D

Hva?? Hva var galt med Drammen? Andre sier også mye negativt om barselavdelingen, men jeg hadde en super opplevelse!

De har også ny nyfødt-intensivavdeling om noe skulle gå galt. Jeg krisemaksimerte nok litt ekstra med førstemann :D

Hva som er galt med Drammen? Spør meg heller hva som er riktig med Drammen.. Skal vi se.. Hmm! Kanskje noen jordmødre skiller seg ut fra de andre, men That's IT.

1. Rommene ser ut som et psykiatrisk pleiehjem. Lite koselig for et barn å komme til verden i.

2. Legene sender deg hjem for fort, kun fordi det tar så "lang" tid for 1. gangsfødte.

3. De tok 4 fostervannsprøver da jeg kom inn i uke 35! Nei her var det ingen baby på g, så jeg fikk beskjed om å reise til Stavern på camping.

Mhm.. Ikke sant! Da vi kom fram til campingen, flushet det fostervann og det ble både ambulanse og fødsel innenfor de neste 8 t!

Heldigvis ble jeg kjørt til Tønsberg sykehus. Har aldri hatt det så i mitt liv. Null stress, bare kos å hygge.

Drammen er ufyselig i forhold. Jeg vil aldri føde der igjen.
Nyfødt int. er selvsagt super fint på Drammen nå, og det er bra for dem.

Da jeg fødte min første, tok de han fra meg og stakk han der oppe. Han hadde blitt syk fordi jeg fikk feber under fødsel.

Det er greit at de prøver å hjelpe.. Men hva med å gi nybakte foreldre beskjeder underveis. Ikke bare komme å forsyne seg, for å be folk om å slappe av å ikke stresse etterpå.

Dette er min historie. Hva andre angår, kan jeg ikke stå for! Kanskje jeg har vært uheldig, men nær det gjelder et smertehelvete av en fødsel, så er det ikke noe som heter uhell. Det skal bare ikke skje :-/

1 født på Tønsberg Overlatt mye til meg selv, ble først lagt på gangen, før de fant et tomt lite kontor med dårlig luft til meg :p
2 ble født på Kongsvinger. Sykehuset bærer veldig preg av å være gammelt synes jeg, men hadde en ok opplevelse.

nr 3 blir nok født hjemme, i min egen deilig seng eller digre badekaret vårt :) Gleder meg veldig til hjemmefødsel.

Hva som er galt med Drammen? Spør meg heller hva som er riktig med Drammen.. Skal vi se.. Hmm! Kanskje noen jordmødre skiller seg ut fra de andre, men That's IT.

1. Rommene ser ut som et psykiatrisk pleiehjem. Lite koselig for et barn å komme til verden i.

2. Legene sender deg hjem for fort, kun fordi det tar så "lang" tid for 1. gangsfødte.

3. De tok 4 fostervannsprøver da jeg kom inn i uke 35! Nei her var det ingen baby på g, så jeg fikk beskjed om å reise til Stavern på camping.

Mhm.. Ikke sant! Da vi kom fram til campingen, flushet det fostervann og det ble både ambulanse og fødsel innenfor de neste 8 t!

Heldigvis ble jeg kjørt til Tønsberg sykehus. Har aldri hatt det så i mitt liv. Null stress, bare kos å hygge.

Drammen er ufyselig i forhold. Jeg vil aldri føde der igjen.
Nyfødt int. er selvsagt super fint på Drammen nå, og det er bra for dem.

Da jeg fødte min første, tok de han fra meg og stakk han der oppe. Han hadde blitt syk fordi jeg fikk feber under fødsel.

Det er greit at de prøver å hjelpe.. Men hva med å gi nybakte foreldre beskjeder underveis. Ikke bare komme å forsyne seg, for å be folk om å slappe av å ikke stresse etterpå.

Dette er min historie. Hva andre angår, kan jeg ikke stå for! Kanskje jeg har vært uheldig, men nær det gjelder et smertehelvete av en fødsel, så er det ikke noe som heter uhell. Det skal bare ikke skje :-/

Oioioi, det hørtes jo helt sykt ut! Jeg skjønner godt at du ikke vil føde eller egentlig sette dine bein der igjen. Jeg syns alle sykehus virker stygge og ufyselige, men har ikke vært innlagt noe særlig selv bortsett fra 2 MA. Den ene tok jeg forresten i tbg og fy faen for en ræva oppfølging og behandling!! Lovte meg selv å aldri skulle dit igjen :D

Krysser fingrene for at vi begge (alle) får fine opplevelser i mars/april :)

Fødte på sykehuset i Kristiansand. Super fornøyd med mitt fire dager lange opphold på føden :) Fantastiske mennesker som jobbet der! Litt kjipere var mine 9 lange dager på barsel. Men nå ble det ekstra utrivelig da jeg fikk en megainfeksjon i operasjonssåret etter mitt akutte keisersnitt, kombinert med ekstreme mengder barseltårer så var jeg neppe den trivligste pasienten ;)

Denne gangen blir det nok fødsel på Norrlands universitetssjukehus ettersom vi har emigrert til söta bror :)

Back
Topp