Hvor lenge dier babyen

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei damer!
Jeg er litt bekymra her. Endelig har vi begynt å få til ammingen,og lillegutt suger veldig effektivt. Problemet er bare at jeg er usikker på hvor mye han egentlig får i seg! Han dier så raskt,er gjerne ferdig etter 5-10 minutter. Jeg hører jo at han svelger godt,og han suger fint,det er bare det at det går så fort! Fordi han spiser så raskt,prøver jeg å legge til brystet ofte,gjerne hver 2.time. Han spiser litt hver gang,men jeg begynner jo å lure da... erfaringer?

Vet dessverre ikke hva som er "riktig", men kan dele min erfaring.
Her mater jeg hver 3-4.time, og hun ligger gjerne til brystet i opp mot en halvtime.. Men da er det som regel litt soving innimellom!

Kanskje prøve å vente litt mer enn 2 timer mellom, så han rekker å bli ordentlig sulten og dermed spiser mer når han først spiser? Slitsomt for deg å holde på hver 2. Time. :-)

Hei damer!
Jeg er litt bekymra her. Endelig har vi begynt å få til ammingen,og lillegutt suger veldig effektivt. Problemet er bare at jeg er usikker på hvor mye han egentlig får i seg! Han dier så raskt,er gjerne ferdig etter 5-10 minutter. Jeg hører jo at han svelger godt,og han suger fint,det er bare det at det går så fort! Fordi han spiser så raskt,prøver jeg å legge til brystet ofte,gjerne hver 2.time. Han spiser litt hver gang,men jeg begynner jo å lure da... erfaringer?

Storebror gjor det samme når han fikk pupp. Han diet ikke mer enn max 5-10 min. Men gikk fint opp i vekt og var en glad gutt fordi :) trengte ikke å legge han til oftere heller :) (blir spennende å se hvordan det blir denne gang).

Om gutten din går fint opp i vekt å han virker fornøyd, går det nok fint om han blir raskt ferdig :) men du kan no eventuelt ta en ekstra kontroll på vekta om du er usikker:) så slepper du å bekymre deg om han får nok :)

Her er det alt i fra 20 min til en time:o Varierer veldig, men har funnet ut at jeg bare må la henne bli ferdig. Så sover hun minimum 3 timer i mellom.

Her er det ca 15 min pr bryst. Noen ganger orker han bare ett bryst før han sover godt, noen ganger begge. Lar han ikke ligge lenger enn 30 min på ett bryst, for å unngå sårhet.

Spiser kun i 5min. Men legger godt på seg og er førnøyd. Får mat når hun selv ber om d. Alt fra 1-5 timer:-)

I følge retningslinjer skal et måltid (amming) vare 5-30 min, så alt er jo innenfor normalen☺️

Min gutt spiser også effektivt, somregel dier han i 8 min og er fornøyd ☺️ jeg har mye melk og den kommer fort, så han får i seg mye på di minuttene. Legger også fint på seg ☺ tilbyr han ofte puppen etter en liten stund igjen for å se om han vil ha mer, men det vil han stort sett ikke..
Han spiser når han vil ha mat, som regel hver tredje time.

Min gutt spiser også effektivt, somregel dier han i 8 min og er fornøyd ☺️ jeg har mye melk og den kommer fort, så han får i seg mye på di minuttene. Legger også fint på seg ☺ tilbyr han ofte puppen etter en liten stund igjen for å se om han vil ha mer, men det vil han stort sett ikke..
Han spiser når han vil ha mat, som regel hver tredje time.
Godt å høre! Her kommer melken så fort at jeg hører at lille nesten ikke klarer å svelge unna,hender han setter det i halsen o_O Han har i dag spist en gang i timen... mistenker at det er økedøgn på gang da. Får se hva vekten sier i morgen! :)

Spiser kun i 5min. Men legger godt på seg og er førnøyd. Får mat når hun selv ber om d. Alt fra 1-5 timer:)
Godt å høre,lille virker veldig fornøyd og tisser og bæsjer som en helt :hilarious: Skal veies i morgen,så da får vi se. Da er han 2 uker,så da håper jeg fødselsvekta er godt passert :)

Storebror gjor det samme når han fikk pupp. Han diet ikke mer enn max 5-10 min. Men gikk fint opp i vekt og var en glad gutt fordi :) trengte ikke å legge han til oftere heller :) (blir spennende å se hvordan det blir denne gang).

Om gutten din går fint opp i vekt å han virker fornøyd, går det nok fint om han blir raskt ferdig :) men du kan no eventuelt ta en ekstra kontroll på vekta om du er usikker:) så slepper du å bekymre deg om han får nok :)

Veide lillegutt i dag,har gått opp 270 gram fra fødselsvekt :p 2 uker i dag. Så det tyder på at alt er bra! Spiser fortsatt veldig ofte på dagtid, på natten våkner han med ca 3-3,5 time mellomrom. Så da tror jeg vi konkluderer med at lillegutt får i seg det han skal og kan bestemme hyppighet selv :) Takk for at du delte din erfaring!

Min lille er ikke så effektiv i sugingen så ligger fort 1,5time, da kun på et bryst. Bytter bryst for hver amming, ender fort med at vi begge sovner :p liker best å ligge i sengen når vi ammer fordi jeg syntes det er mindre vondt. Jeg har mye melk så pumper en god del i tillegg, selv om lille er et matvrak(drikker ofte 100-120ml når hun får flaske), men kan jo ikke akkurat sulte henne selvom 100ml er langt over normalen. Så om vi har dårlig tid er det mat på flaske ikke pupp:cool:

Back
Topp