Høsten

Takler varmen bra alle mann heldigvis. Slår ikke varmen fra Egypt i fjor hehe.. Dette er ingenting :D bare innimellom jeg får litt hetetokter :)

Kjøpte med tabletter fra Egypt i fjor. Som jeg fikk på sykehuset. Dagen etter jeg kom, så kjente jeg antydning til mageproblemer. Så da kjørte jeg på med de in3-4 dager. Og da slapp jeg unna diaré og magesmerter. Bank i bordet :)

Hvordan er været i Tromsø? :)
Så bra! Man får mye fint i tabletter på apotekene i syden kontra her hjemme. De har sikkert mye bra på apoteket der du er også, om du skulle bli plaget. :)

Her er det 10 grader og overskyet idag. :p
 
Ja, jeg håper det er mer uskyldig enn som så. Men pga historien med melkeallergi og flere diffuse symptomer ville legen utelukke sølialki iallfall. Fint å bli tatt på alvor iallfall. :) i mellomtiden skal hun gå på daglig lavdose med lactulose for å få magen i gang. :)
Mye likt som her i grunn da. Bortsett fra at lactulose ikke fungerer på Lillebror. Tips, om dere ikke ser bedring : be om movicol junior. Det er et pulver som blandes ut i drikke. Mye bedre effekt her hvertfall :)
 
Så bra! Man får mye fint i tabletter på apotekene i syden kontra her hjemme. De har sikkert mye bra på apoteket der du er også, om du skulle bli plaget. :)

Her er det 10 grader og overskyet idag. :p
Ja, trenger ikke noe resept. Rart det er så annerledes. Og sykt billig :)

10 g er ikke noe særlig :)
 
Så koselig å se det er litt liv i gruppen igjen :D

Idag har vi vært i Krokodilleparken. Stor stas... Masse små babyer. Søte hehe!
Dro til synagogen. Men var stengt. Så må sjekke åpningstidene til neste gang :( et stykke å kjøre dit ...
ImageUploadedByBV Forum1471971707.762191.jpgImageUploadedByBV Forum1471971725.649305.jpgImageUploadedByBV Forum1471971747.132056.jpg
 
Mye likt som her i grunn da. Bortsett fra at lactulose ikke fungerer på Lillebror. Tips, om dere ikke ser bedring : be om movicol junior. Det er et pulver som blandes ut i drikke. Mye bedre effekt her hvertfall :)
Har dere fått E testet for sølialki? Dere har jo det i familien? Det har ikke vi ;)

Lactulose har tidligere hatt god effekt når hun får en stor dose. Spent på om lavdose har noen virkning.

Er ikke movicol avføringsmiddel?
 
Ja, trenger ikke noe resept. Rart det er så annerledes. Og sykt billig :)

10 g er ikke noe særlig :)
Kanskje like greit at det er strengere her. Antibiotika over disk fører jo til unødig bruk av det og stadig flere resistente bakterier. ;)

Men litt ymse mot mage og forkjølelse og sånn er jo bra! :)
 
Kanskje like greit at det er strengere her. Antibiotika over disk fører jo til unødig bruk av det og stadig flere resistente bakterier. ;)

Men litt ymse mot mage og forkjølelse og sånn er jo bra! :)
Enig. Ikke bra det er altfor lett heller. Da man ikke har nok kunnskap til at man trenger div medisiner alltid. Spesielt til barna..
 
Kjipt med stengt synagoge.

Flinke dere er å finne på ting i varmen. Vi ligger bare på stranda når vi er på ferie :p
Veldig kjipt.. Men men, får ta det igjen :)

Må det, for ungene begynte å kjede seg etter 1 time på stranden i går. Og vi allerede har vært på badeland.
Og det blir så dyrt hele tiden :)

Liker å se litt historie jeg, så da må jeg dra med hele gjengen haha! :D
 
Har dere fått E testet for sølialki? Dere har jo det i familien? Det har ikke vi ;)

Lactulose har tidligere hatt god effekt når hun får en stor dose. Spent på om lavdose har noen virkning.

Er ikke movicol avføringsmiddel?

Movocol er "korttidsbehandling mot forstoppelse", så ja, det er nok det.
Han har ikke blitt testet, nei. Men han har ingen andre tegn på cøliaki, dog har jeg tenkt tanken. Men når det gjelder forstoppelse som blir så ille som han har hatt, så tar det lang tid før det blir bra, og det er veldig sjelden at det er noen spesiell grunn for at det blir slik. Vi har gått ned på mengden Movicol nå, fordi den har fungert så bra, og avføringen er nesten helt normal nå :)
 
Movocol er "korttidsbehandling mot forstoppelse", så ja, det er nok det.
Han har ikke blitt testet, nei. Men han har ingen andre tegn på cøliaki, dog har jeg tenkt tanken. Men når det gjelder forstoppelse som blir så ille som han har hatt, så tar det lang tid før det blir bra, og det er veldig sjelden at det er noen spesiell grunn for at det blir slik. Vi har gått ned på mengden Movicol nå, fordi den har fungert så bra, og avføringen er nesten helt normal nå :)

Hei :) må bare si at vi også har god erfaring med movicol jr. Simone også var plaget med forstoppelse og det tok over 6 mnd før hun ble bra. Hun ble testet for cøliaki men har det ikke hun har visst samme vevstype som de med cøliaki så dersom hun får plager med magen i fremtiden var det lurt å teste igjen. Har Eskil vært plaget lenge han også?
 
Så skjønne de er Lene! <3 fikk ikke til å sitere deg. Er de alltid like gode venner?
 
Tusen takk :)
De er veldig av og på. Elsk/hat. Hehe. Men går som regel ganske greit :D dine da? :)

Det er det samme her. Egentlig er det lenger mellom elsk enn hat, men det kommer seg forhåpentligvis;-p
 
ImageUploadedByBV Forum1472500537.571438.jpg
Solnedgangen for er par dager siden ... Sykt mye finere enn på kamera :)

Vi er på stranden daglig og koser oss :)
I dag er det 3 mnd til jeg fyller 30!!! Kjenner jeg gruer meg.. Haha!

Alt bra med dere? :)
 
Vis vedlegget 193919
Solnedgangen for er par dager siden ... Sykt mye finere enn på kamera :)

Vi er på stranden daglig og koser oss :)
I dag er det 3 mnd til jeg fyller 30!!! Kjenner jeg gruer meg.. Haha!

Alt bra med dere? :)
Så herlig det ser ut!:D Kjedelig å sitte i gråvær og 12 grader når man ser slike bilder.;)

Her er vi tilbake i hverdagen og studiene har så vidt starta på igjen. Selv om det er vemodig at høsten har kommet, koser jeg meg med "innhøstingsinnstiktet" og har plukka både blåbær, tyttebær, rips og solbær, som jeg har fryst ned, laga gelé av og safta. I dag plukka jeg heggebær også, som skal bli til likør.
 
Så herlig det ser ut!:D Kjedelig å sitte i gråvær og 12 grader når man ser slike bilder.;)

Her er vi tilbake i hverdagen og studiene har så vidt starta på igjen. Selv om det er vemodig at høsten har kommet, koser jeg meg med "innhøstingsinnstiktet" og har plukka både blåbær, tyttebær, rips og solbær, som jeg har fryst ned, laga gelé av og safta. I dag plukka jeg heggebær også, som skal bli til likør.
Elsker høsten jeg <3 Deilig med den friske luften og bærene :)

Hva er heggebær? Hehe...
Flink du er !! :)
Gikk det greit med skolestart?
 
Elsker høsten jeg <3 Deilig med den friske luften og bærene :)

Hva er heggebær? Hehe...
Flink du er !! :)
Gikk det greit med skolestart?
Heggebærene er små,sorte og bitre bær som vokser på hegg (tresorten).
På våren/sommeren har treet hvite og velduftende blomster, så du har sikkert både sett og lukta på treet.;)

Jæh. Har bare hatt ei forelesning til nå, hvor foreleser snakka seg gjennom 1.verdenskrig på både inn-og utpust. Det gikk aaaalt for min del, så jeg måtte bare gi opp å notere.:D
 
Back
Topp