Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nydelig navnCharlotta, men vi kaller henne bare Lotta![]()
Takk, det var virkelig hyggelig å høreNydelig navn![]()
Det er det med vårt navn også.. Det er litt trist at folk ikke kan tie, om de ikke har noe positivt å si. Navn er personlig, og veies veldig nøye av foreldrene. Samboeren min er svensk, så begge har måttet gi og ta. Barna heter Storm (min fra tidligere) Stella Evelina (som tydeligvis er et hestenavn) og siste fikk navn i går Styrk Ove. Styrk er visst for sjeldent for folk, men vi har valgt det til vår sønnTakk, det var virkelig hyggelig å høredessverre så er det mange som sliter med navnet hennes, skjønner ikke helt hvorfor... Så trengte virkelig å høre det nå!
![]()
Jeg syntes Styrk var vakkert!Det er det med vårt navn også.. Det er litt trist at folk ikke kan tie, om de ikke har noe positivt å si. Navn er personlig, og veies veldig nøye av foreldrene. Samboeren min er svensk, så begge har måttet gi og ta. Barna heter Storm (min fra tidligere) Stella Evelina (som tydeligvis er et hestenavn) og siste fikk navn i går Styrk Ove. Styrk er visst for sjeldent for folk, men vi har valgt det til vår sønn![]()
Jeg syntes det er helt nydeligJeg syntes Styrk var vakkert!og det passet veldig bra med Storm
![]()
Selv vurderte vi navnet Loke dersom frøkna hadde vært en gutt men der møtte vi også mye motstand...![]()
Min samboer er også svensk, har dere også gått for trippelnavn eller?![]()
Hele navnet hennes er nemlig Charlotta Helen Isabel, en skikkelig munnfull men føler det klinger bra fordet![]()
Det er flott at dere har møttes på halvveienJeg syntes det er helt nydeligSiden jeg hadde en sønn fra før som hadde ett navn, møttes vi på halvveien. Ekstranavnet har betydning for han. Evelina er navnet moren hans hadde til han, om han hadde vært jente, og Ove er navnet til hans far. Jeg har fått St begynnelsen som var viktig for meg. Pappa heter Stein
han ville ha Saga Evelina, og Scott Ove
![]()
Jeg også likte Saga veldig godtDet er flott at dere har møttes på halvveiendette med navn er virkelig vanskelig, spesielt når det er navnetradisjoner og navn med betydning som den ene parten gjerne vil ha
![]()
Jeg likte veldig godt Saga som jentenavn, men jeg er helt enig med deg at det passer best med St begynnelsen når begge de andre har det![]()
Helt utrolig at folk ikke tenker seg om før de åpner munnen...Jeg også likte Saga veldig godtVar St som ble avgjørende
Bare så trist at folk kommer med negative kommentarer når det er så nøye overveiet, og diskutert. Svigermor klarte å si at Stella var hestenavn
Mener å huske fra tidligere at du også hadde en svigermor med meninger? Gikk det bra når hun fikk vite navnet?
Omg.. Hva sier samboeren din om det da? Forventer hun at du skal komme krypende med lua i handa, fordi hun ikke liker et navn hun ikke trenger å mene noe om??Helt utrolig at folk ikke tenker seg om før de åpner munnen...![]()
Det gikk bedre enn forventet men hun er tydelig fornærma, nå er den lille en uke gammel og hun har ikke engang ringt å gratulertikke så mye som en melding har jeg fått...
Hvordan i alle dager kan noen slite med det navnet?Takk, det var virkelig hyggelig å høredessverre så er det mange som sliter med navnet hennes, skjønner ikke helt hvorfor... Så trengte virkelig å høre det nå!
![]()
Vi var forberedt på det og sier ingenting, det er tross alt hennes tap! Hun er absolutt ikke min favoritt person og ettersom hun bor 2 timer unna så kan hun ikke bare komme en kort tur innom, så på en måte så er det deilig å slippe å tilbringe en hel ettermiddag med henneOmg.. Hva sier samboeren din om det da? Forventer hun at du skal komme krypende med lua i handa, fordi hun ikke liker et navn hun ikke trenger å mene noe om??
TakkHvordan i alle dager kan noen slite med det navnet?Synes det var skikkelig fint! Ignorer dem. Har fått reaksjoner på navnet til hjerteknuseren min, men...pfff...det dr**er jeg i for jeg synes navnet er fint og passer henne
![]()
Det skjønner jeg! Jeg la iallefall merke til navnet dere hadde valgt, og valgte å kommentere fordi jeg syntes det er helt nydeligVi var forberedt på det og sier ingenting, det er tross alt hennes tap! Hun er absolutt ikke min favoritt person og ettersom hun bor 2 timer unna så kan hun ikke bare komme en kort tur innom, så på en måte så er det deilig å slippe å tilbringe en hel ettermiddag med hennemen jeg forventet meg i det minste en telefon, og det skuffer meg...
Jeg aner ikke hva folk tenker med når de synes det er tungt eller spesielt. Helt nydelig, og enda herligere at dere kaller henne LottaTakkjeg tror folk sliter med det fordi det er veldig svenskt, Charlotta er også et ganske tungt navn, og så har ikke folk helt fått med seg at vi bruker Lotta som er litt lettere :/
Signerer denne!Jeg aner ikke hva folk tenker med når de synes det er tungt eller spesielt. Helt nydelig, og enda herligere at dere kaller henne Lotta![]()
Takk så myeDet skjønner jeg! Jeg la iallefall merke til navnet dere hadde valgt, og valgte å kommentere fordi jeg syntes det er helt nydelig![]()
Signerer denne!
Takk så myeJeg aner ikke hva folk tenker med når de synes det er tungt eller spesielt. Helt nydelig, og enda herligere at dere kaller henne Lotta![]()