Negler..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hva gjør dere? Biter? River? Klipper? Vet det sies at de ikke skal klippes, men rives, men steike bananas, hvordan får dere tak? Når kan vi klippe dem? Hun klorer seg selv støtt og stadig...

Babysaks fra apoteket. Har alltid klippet de når baby sover. Min overtidsbaby ble født med så lange negler at de måtte klippes med en gang etter fødsel☺️

Jeg biter og føler det fungerer bra :) men nå skal det sies at frøkna har veeeeldig myke negler

Jeg river av når de har knekt av selv og henger der. Igår beit jeg av på tommelen, fordi det hang så godt på. Ingen enkel sak :p

Syns det er skikkelig vanskelig og få tak, vurderer og prøve og bite litt slik jeg får tak til og rive av, men er så redd for og rive for mye og lage sår og betennelse :p

Jeg filer! Har et lite babymanikyrsett der det følger med en liten fil, og den er fin. Er det en lang negl som stikker utenfor tuppen/huden så bruker jeg neglklipper for baby (altså ikke saks). Hun fikk sin første manikyr ca en time etter fødsel, for å unngå kloremerker, hehe ;)

Vi klipte - jeg har noia for alt av riving og biting av negler og har aldri vært noe god med saks...

Fikk klar beskjed på barsel av barnepleier at man ikke skal bite av neglene. Det fører ofte til neglerotbetennelse. De anbefalte å klippe :)

Fikk klar beskjed på barsel av barnepleier at man ikke skal bite av neglene. Det fører ofte til neglerotbetennelse. De anbefalte å klippe :)
Her fikk jeg beskjed om å ikke klippe, men å bite:p Hehe...mange forskjellige beskjeder:p

Jeg filer forsiktig med en myk fil:)Fungerer kjempefint:)Fikk tips av en jordmor på barsel:)

Back
Topp