Tips til jentenavn

Theab

Flørter med forumet
Hei

Vi var på OUL forrige uke og fikk vite at vi venter en liten prinsesse <3 Av en eller annen grunn, så har jeg og samboeren min vært skråsikker på at det ville bli en gutt. Vi har derfor kun laget en navn liste med guttenavn.

Jeg sliter skikkelig med å finne noen fine jentenavn. Har du tips? :)

Hva slags navn liker du? Gammeldagse? Moderne? Noe "alle" velger, eller noe litt mer spesielt? Jeg jobber med å overbevise mannen om Emine hvis vi får ei jente, evt Tomine.

Hva slags navn liker du? Gammeldagse? Moderne? Noe "alle" velger, eller noe litt mer spesielt? Jeg jobber med å overbevise mannen om Emine hvis vi får ei jente, evt Tomine.

Det er det jeg syntes er vanskelig. Men vi vil ha Et navn som ikke alle har, men heller ikke et navn som folk flest ikke skjønner. Vi snakket litt om både Erle, Emilie, Jenny.

Gratulerer så mye med ei lita jente :) Synnes Emmeline er veldig fint :) Venter selv jente og her blir det oppkalling etter tipp oldemoren til samboer :) Du kan jo se på navn i slekten, kanskje dere finner noe dere liker der :D

Nicoline er fint :)

Det er det jeg syntes er vanskelig. Men vi vil ha Et navn som ikke alle har, men heller ikke et navn som folk flest ikke skjønner. Vi snakket litt om både Erle, Emilie, Jenny.
Veldig veldig mange heter Emilie , og ganske mange jenny. Erle er litt mer sjeldent :-). Lykke til med valg, det er neimen ikke lett

Har ikke fundert så mye på jentenavn da vi venter gutt, men de første som faller meg inn er:
Olise
Ofelia (Ophelia)
Eira
Ilja/Ylja
Ada

Jeg liker litt spesielle og "sære" navn ;)

Jenta vår heter Hannah Gunelia. Oppkalt etter sin tipp topp tipp oldemor på pappas side. Nå leter vi etter nye gamle norske navn. Gjerne ett vanlig fornavn og litt annerledes mindre kjent mellomnavn. Men sliter litt.

Jenta vår heter Hannah Gunelia. Oppkalt etter sin tipp topp tipp oldemor på pappas side. Nå leter vi etter nye gamle norske navn. Gjerne ett vanlig fornavn og litt annerledes mindre kjent mellomnavn. Men sliter litt.
Et gammelt spesielt navn som kunne passet til storesøsters mellomnavn: cornelia

Back
Topp