Feber hos baby 7 mnd i 4 dager.

Luxx

Glad i forumet
Vår datter har nå hatt feber i 4 dager, den har ligget på 38.4-38.8. Vi har vært på besøk hos svigers hvor hun ble forstoppet. Etter kontakt med lege fikk hun fart på systemet og tømte seg helt så trur ikke dette har noe med saken og gjøre. For et par uker siden hadde hun ørebetennelse og fikk kur, men i senere tid har vi blitt forkjølet og tenker kanskje at hun har blitt smittet. Hun hoster lite, spiser mindre men greit, men hun er også veldig slapp av seg. Hvor lenge kan hun ha feber før vi burde kontakte legen? Har ikke gitt henne feber nedsettende da almentilstanden har vært grei.

Høy feber (over 39) i mer enn 3 døgn, da bør man oppsøke lege. Også hvis barnet er vanskelig å få kontakt med.

Yngste her var mye forkjølet. Men det ble aldri noe betennelse el ut av det, så det var ingenting en lege kunne gjøre. Hadde feber under 39 i 1-2 uker om gangen. Var bare forkjølelse. Mer sliten, trøtt og sutrete men det er jo forståelig.

Høy feber (over 39) i mer enn 3 døgn, da bør man oppsøke lege. Også hvis barnet er vanskelig å få kontakt med.

Yngste her var mye forkjølet. Men det ble aldri noe betennelse el ut av det, så det var ingenting en lege kunne gjøre. Hadde feber under 39 i 1-2 uker om gangen. Var bare forkjølelse. Mer sliten, trøtt og sutrete men det er jo forståelig.
Ok, takk. Tror nok hun er forkjølet så spørs om vi får se det ann og vente til i morgen før vi kontakter lege og spør. Vet ikke om hun fortsatt er plaget med øret men tviler, hun ga lite tegn til det sist også.

Ok, takk. Tror nok hun er forkjølet så spørs om vi får se det ann og vente til i morgen før vi kontakter lege og spør. Vet ikke om hun fortsatt er plaget med øret men tviler, hun ga lite tegn til det sist også.
Fastlegen til en unge på jobben ba moren dra de i ørene for å se om det var vondt. Ellers går det an å ha ørebetennelse uten høy feber, så kan være greit å sjekke. Men ikke noe som er så akutt at det ikke kan vente til mandag tenker jeg :)

Feber i seg selv er ikke farlig, men det er allmennetilstanden man skal vurdere. Når hun er slapp, spiser lite og ikke i form ville jeg ha ringt lege etter 3ddg.

Mini hadde nesten 40 i feber i en uke for ikke lenge siden, men var i storform i flere dager. Dro uansett til lege siden feberen var så høy, men fant ingenting. Så lenge vi fikk i han drikke (veldig viktig ved feber hos små barn) ville legen bare se an ettersom formen hans var så bra.

Om du trykker på et visdt punkt i øret merker du fort oø hun har øreplager

Om du trykker på et visdt punkt i øret merker du fort oø hun har øreplager
Den var ny. I øret? I følge barnelegen skal man være veldig forsiktig med å være borti øregangen hos de små, selv ikke legen ville sjekke inni øret og brukte andre metoder for å komme frem til en diagnose.

Den var ny. I øret? I følge barnelegen skal man være veldig forsiktig med å være borti øregangen hos de små, selv ikke legen ville sjekke inni øret og brukte andre metoder for å komme frem til en diagnose.
Ja , det har vi lært av flere ønh spesialister så det føler jeg meg trygg på er riktig.
Skal ikke inni øret men helt yttrst og øverst

Hvis du trykker bak øret så gjør det vondt ved en ørebetennelse. Eventuelt drar i øreflippen nedover.
Det med at man ikke skal kikke inn i øregangen til små barn er noe jeg aldri har hørt om, hverken fra ønh-spesialister eller fastlege/barnelege eller fra barneavdelingen på sykehuset da jeg jobbet der. Er det noe nytt de har kommet med?

Hvis du trykker bak øret så gjør det vondt ved en ørebetennelse. Eventuelt drar i øreflippen nedover.
Det med at man ikke skal kikke inn i øregangen til små barn er noe jeg aldri har hørt om, hverken fra ønh-spesialister eller fastlege/barnelege eller fra barneavdelingen på sykehuset da jeg jobbet der. Er det noe nytt de har kommet med?
Har ingen peiling, synes selv det var rart men spurte egentlig ikke om det da jeg antok at en barnelege viste hva han pratet om.

Har ingen peiling, synes selv det var rart men spurte egentlig ikke om det da jeg antok at en barnelege viste hva han pratet om.
Synes det hørtes veldig rart ut. De putter jo inn en trombe/slange i ørene på nyfødte babyer for å sjekke hørselen så synes det hørtes rart ut at de ikke skal putte inn en liten dings for å lyse inni øret på små barn...

Back
Topp