Tar jeg feil?

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Ikke helt forumet tror jeg, men trenger råd. Jeg er alene om omsorgen for den lille og barnefaren har (heldigvis) alltid vist interesse. Der var frem til jeg havnet på føden med premature rier i uke 27. Siden da har jeg omtrent ikke hørt i fra ham etc. Jeg snakket med ham og ga beskjed om at lille var født og han skulle hive seg rundt og sjekke billetter (han bor på en annen side av landet) for å komme så snart som mulig. Vi hadde og snakket om dette før fødselen og han ville veldig gjerne komme på sykehuset. Jeg snakket med på søndag (14.08.). Jeg hadde enda ikke hørt noe i dag, så jeg sendte mld og lurte på hvordan det gikk med billettene... Fikk mld tilbake om at han kunne komme 21.-22.09. Da er lille 6 uker!!!!?? Er det bare meg som synes det er helt feil?:( jeg begynte å grine for jeg synes det er vel drøyt at en som sier han skal være der synes det er helt ok og ikke treffe sin nyfødte datter på 6 uker?:( Ville dere sagt noe eller bare svelge kamelen? Lille vil jo ikke merke noe, men jeg vil alltid vite at han ikke ville treffe henne før 6 uker etter hun ble født:(

Uff det hørtes jo helt fælt ut.. Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til han akkurat nå, og hvilken type person han er, men det virker litt fjernt å vente 6 uker ja.. Det er jo over en måned!! En skulle jo tro at han ville se datteren sin med en gang hun kom ut omtrent.. Nei, dette syns jeg du skal si ifra om, omså bare nevne det, for det var litt drøyt :( Synes han kan komme tidligere og være der for deg! Klem ❤️❤️

Tror ikke gutter/menn alltid forstår.. En baby er kanskje en baby. Hva om du prøver å forklare han hva du tenker? Det skjer jo så utrolig masse med henne på den tiden. Kanskje han får opp farten hvis han blir gjort klar over hva han går glipp av?

Her går jeg og er skuffet og sint fordi svogeren min ikke har brydd seg med å hilse på nevøen sin. Men altså i ditt tilfelle er det faren som ikke kommer før om 6 uker!! Det er jo kjempe tragisk. Syns han burde få høre det. Gjør han oppmerksom på at tiden går fort og han går glipp av MYE med datteren. Hun er ikke nyfødt lenger når han kommer. Huff, ble lei meg på deres vegne.

Nei, uff det var litt lenge synes jeg :( Tror ikke han forstår hva han går glipp av... Hva kan være viktigere enn "å få på seg fillene" og komme seg avsted å se barnet sitt. Om han ikke har tid til mange dagene nå, så hadde det da vært bedre å ta en kort tur og heller en lenger om 6 uker til eller noe. Håper dere finner ut av det så dere kan ha et greit forhold. Vet ikke hvordan dere er på talefot, men regner med dere er venner på et vis enda siden det er aktuelt at han skal komme :)

Nei, uff det var litt lenge synes jeg :( Tror ikke han forstår hva han går glipp av... Hva kan være viktigere enn "å få på seg fillene" og komme seg avsted å se barnet sitt. Om han ikke har tid til mange dagene nå, så hadde det da vært bedre å ta en kort tur og heller en lenger om 6 uker til eller noe. Håper dere finner ut av det så dere kan ha et greit forhold. Vet ikke hvordan dere er på talefot, men regner med dere er venner på et vis enda siden det er aktuelt at han skal komme :)

Helt enig, men til syvende og sist så er det jo hans valg, og hans tap. Så jeg ville ikke risikert å ødelegge et ok "samarbeid" ved å ta en sur tone. Da er det jo en sjangs for at han driter i, og komme i det hele tatt.
Så forklar saklig, og forhold deg rolig :)
Det lønner seg, for Lille, og dere alle i lengden at dere kan kommunisere, og samarbeide. Barnefar modnes jo også med tiden. Så han kan plutselig ønske mere kontakt og det er jo til det beste for Skatten din.
Jeg har 3 barn med første ektemann, og jeg har lært for barna sin del, og svelge mange kameler :rolleyes:

Sniker fra juli ;)
Noen er bare egoistiske.. Det er seg selv og sitt. Tror ikke du kommer noen vei med å gi beskjed. Kan virke i mot sin hensikt.

Her har ikke besteforeldrene (samboers foreldre) vært på besøk enda. De er pensjonister og bor 3t kjøring unna :S baby er straks syv uker..

Jeg støtter de som sier at du skal si hva du tenker, men ikke i en sur tone. Tror også mange menn bare ikke tenker så langt. Og så er det noe med å få sagt det for sin egen del også. Om du ikke får det ut til han så kan det ligge og vokse seg enda større enn det er hos deg også. Da har du i alle fall sagt hva du tenker, og så er det opp til han om han vil høre på det å komme før eller ikke.

Er godt å se at jeg ikke tar så veldig feil. Jeg sa ingenting til ham i går for jeg kjente det gikk på hormonene løs. Han har ett barn fra før (som han har hovedansvaret for, så han vet hva han går glipp av. Jeg er bare redd for at lille her aldri kommer til å bli prioritert. Jeg skal nevne at jeg er skuffet når jeg snakker med ham igjen, men ikke mer enn det. Vi hadde en veldig god tone osv., men er jo hans valg:(
Jeg, hadde aldri klart å holde meg unna min nyfødte datter❤️❤️❤️❤️❤️

Er godt å se at jeg ikke tar så veldig feil. Jeg sa ingenting til ham i går for jeg kjente det gikk på hormonene løs. Han har ett barn fra før (som han har hovedansvaret for, så han vet hva han går glipp av. Jeg er bare redd for at lille her aldri kommer til å bli prioritert. Jeg skal nevne at jeg er skuffet når jeg snakker med ham igjen, men ikke mer enn det. Vi hadde en veldig god tone osv., men er jo hans valg:(
Jeg, hadde aldri klart å holde meg unna min nyfødte datter❤️❤️❤️❤️❤️
Da er det jo ENDA sårere at han ikke prioriterer og komme ned før :love022
Utrolig trist. Håper han tar til vettet.
Og vil ta godt vare på denne lille skatten også bare han får tenkt seg om. Kansje det hjelper etter de har møttes :love7

Back
Topp