Bilsete barn som er 125 cm

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Jeg skal begynne å kjøre ei jente på 125 cm til skolen.
Veien her til skolen er 40 km/t og foreldrene har ikke noen type for bilsete til henne (de har heller ikke bil og går derfor).

Vanligvis ville jeg helst foretrukket beltestol men vet dette er mest sannsynligvis noe vi må betale selv så frister å kjøpe vanlig pute, spesielt også siden hun er såpass stor at hun nok ikke ville fått god plass i en beltestol.

Men hva ville dere gjort?

Ville ha kjøpt pute.
Nå vet jeg ikke hvordan reglene i Sverige er , men i Norge er det påbudt med godkjent barnesete til de er 135 cm

Ville ha kjøpt pute.
Nå vet jeg ikke hvordan reglene i Sverige er , men i Norge er det påbudt med godkjent barnesete til de er 135 cm
Samme regler her sånn sett så noe må jo kjøpes inn. Vil dessuten ikke risikere hoftene eller livet hennes selvom det er 40 grense hele veien :)

Samme regler her sånn sett så noe må jo kjøpes inn. Vil dessuten ikke risikere hoftene eller livet hennes selvom det er 40 grense hele veien :)
Tenker litt at selv om du holder fartsgrensen er det ikke sikker at en hver annen idiot gjør det.
Hvor ille en eventuell ulykke er avhenger av farten til alle involverte

Jeg ville kjøpt beltestol om det er noe mine barn etter hvert også kunne bruke. Om ikke, ville jeg kjøpt pute.

Tenker litt at selv om du holder fartsgrensen er det ikke sikker at en hver annen idiot gjør det.
Hvor ille en eventuell ulykke er avhenger av farten til alle involverte
Som sagt vil jeg ikke risikere livet hennes eller hennes hofter selvom fartsgrensen er 40.

De fleste holder seg i maks 50 der men man kan jo aldri vite.

Ser nemlig ut som om noen tror jeg ikke bryr meg om trafikksikkerhet!

Som sagt vil jeg ikke risikere livet hennes eller hennes hofter selvom fartsgrensen er 40.

De fleste holder seg i maks 50 der men man kan jo aldri vite.

Ser nemlig ut som om noen tror jeg ikke bryr meg om trafikksikkerhet!
Etter å ha pratet en del med deg tidligere hadde jeg blitt meget overrasket om du ikke brydde deg om det.
Og dessuten, dersom du ikke hadde brydd deg, da ville du vel ikke spurt heller

Hva med å kjøpe en ordentlig stol brukt i såfall? Får sikkert noe sånt til prisen av en pute?

Hva med å kjøpe en ordentlig stol brukt i såfall? Får sikkert noe sånt til prisen av en pute?
Da blir det en vurderingssak om det er verdt det.
Liker helst å kjøpe ny pga faren for at det har hvert i en ulykke eller er gammelt, så om vi skulle være uheldig og havne i en ulykke kan det være like ille.
Kjenner ingen som har barn som har vokst ut av beltestolen heller som jeg eventuelt kunne kjøpt av

Etter å ha pratet en del med deg tidligere hadde jeg blitt meget overrasket om du ikke brydde deg om det.
Og dessuten, dersom du ikke hadde brydd deg, da ville du vel ikke spurt heller
Hadde vel ihvertfall ikke hatt jenta mi på 4 fortsatt bakovervendt.
Men henne snur vi nok om nærmere et år

Beltestol, jenta di på fire trenger den snart uansett?

Beltestol, jenta di på fire trenger den snart uansett?
Ikke før om et år, og med alle utgifter nå kommer vi ikke til å bruke over 2000 kr på det før det nærmer seg at hun kan bruke det.
Denne jenta er også litt mer grovere enn normal bygd mens jenta mi er veldig smal så kan ikke tro de vil passe i samme beltestol.

Ikke før om et år, og med alle utgifter nå kommer vi ikke til å bruke over 2000 kr på det før det nærmer seg at hun kan bruke det.
Denne jenta er også litt mer grovere enn normal bygd mens jenta mi er veldig smal så kan ikke tro de vil passe i samme beltestol.
Men er det riktig at dere skal betale sete for å kjøre hun? Da hadde jeg krevd at de kjøpte en rimeligere beltestol..? :)

Men er det riktig at dere skal betale sete for å kjøre hun? Da hadde jeg krevd at de kjøpte en rimeligere beltestol..? :)
Hadde du fått noen der du er til å kjøpe beltestol? :p
De er ikke vant til det og mannen tilbyde at siden jeg allikevel kjører A til bhg 8.30 kunne jeg også kjøre jenta dems, han tenkte bare ikke på sikkerhet og lovverk først.
Og de tenkte først å stikke innom en brukt butikk med ting som man ihvertfall ikke kan stole på, sett de prøve å selge babysete med digre rifter i :( så det hadde heller aldri kommet inn i bilen. Er også et stykke unna jula, biltema osv aller helst vil jeg jo at de hadde fått tak i et skikkelig et

Back
Topp