Dele navn eller holde det skjult?

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen redde for at andre skal velge samme navn?

Sist delte vi, men denne gangen kommer vi til å holde på det til ungen er født. Siden vi ikke vet kjønn, må vi jo ha noen alternativer, og før ungen er født er det større sjans for at for eksempel familie vil uttale seg og si mer ærlig (og unødvendig) hva de syns om navnet. Terskelen for slikt er høyere hvis man får presentert en baby som har et navn og ferdig med det :p

Vi har ikke holdt navnet hemmelig, er generelt veldig åpne av oss med familien :P

Vi har navnet klart og en del har vist at hvis vi noen gang får jente så skal ho hete det :) Og nå kommer jo jenta :)

Vi har ikke holdt navnet hemmelig, så nær familie vet hva den lille mest sannsynlig kommer til å hete :)

Holder det hemmelig. Mamma har allerede utbrøt; "Dere skal vel ikke kalle han "X", ALLE heter jo det". Til et navn vi ikke har tenkt på men som er kjempe fint.

Her er vi ikke redde for at andre skal ta navnet, men reaksjonene vi har fått er ikke akkurat best :p Folk får bruke litt tid til å venne seg til det :p

Vi kommer til å holde på navnet så lenge som mulig. Sprekker vi, så sprekker vi jo, men vi vil prøve å holde det hemmelig til lille er her :)

Vi holder ikke hemmelig, men vet ikke selv hva det blir ;) søskenbarnet mitt har termin to dager etter meg, så om de også venter jente må vi ta en prat for å høre om hvilke navn de har som alternativer, slik at de ikke er det samme.. :p

Ingen hemmelighet her. Men vi har ikke bestemt oss for navn ennå. Sist ble vi enige om navn 1 dag før bebisen kom til verden!

Holdt det hemmelig frem til fødsel med første, og gjør nok det denne gang og :) da slipper vi evt kommentarer og det blir en liten overraskelse!

Om vi klarer å bestemme oss før fødselen skal vi holde det hemmelig. Men ikke fordi jeg er redd for at noen skal ta navnet, men for å unngå negative kommentarer. Min nærmeste familie får nok vite det ;) men de har isåfall vett til å holde sånne kommentarer for seg selv. Men tviler på at vi klarer å bestemme oss før fødselen

Tror vi kommer til å holde det hemmelig så lenge som mulig, kanskje helt til fødsel. Ikke at vi har bestemt oss, haha :P Men både jeg og mannen min liker litt gamle, annerledes og sære navn, og jeg er redd for å bli møtt med "hæh, du kan jo ikke kalle ungen din det???".

Begge jentene har vi holdt hemmelig. Første jenta visste vi navnet fra OUL av. Andre gangen var vi veldig usikker , bestemte oss når hun var 1 dag.

Jeg er forøvrig ikke redd noen skal ta navnet uansett, gjør de det, så vær så god. Da kan jeg finne et finere et igjen jeg :)

Vi holder det hemmelig, da slipper vi kommentarer på det før det allerede er for seint. I tillegg liker jeg ikke at alle plutselig regner med at de skal bli så veldig inkludert i denne babyen, altså når det gjelder familie som ikke bryr seg så mye ellers. Er det bare meg eller er det en greie? Bestemoren min som er ekstremt selvopptatt ba oss ringe henne etter oul. Jeg tror ikke hun vet hva jeg jobber med en gang :-/ Ringte ikke såklart :-)

Vi holder det hemmelig for folk flest, kun de nærmeste som får vite.

Men vi er langt ifra ferdig med å velge navn. :-)

Kommer ikke til å si noe før vi er helt sikre! :) Fort gjort at andre kan bli negative til navnevalg, så mye lettere når man har bestemt seg :) Men når vi har bestemt oss så har vi ikke noe problem med å dele det :)

Back
Topp