Vognpose eller dyne i vogna?

StineO

Blir kjent med forumet
Hei,
Jeg venter mitt første barn i oktober å lurer på hva jeg skal ha i barnevognen. Er det best med vognpose eller dyne?

Jeg har kjøpt emmaljunga vogn og vognpose, men syntes det er litt kjøtt på flesk? Skal jeg ha vognposen oppi vogna med det trekket som følger med vognen over der igjen? Eller er den vognposen kun til bruk i sportsdelen?

Syntes det er så ekstremt dyrt å kjøpe en vognpose til 3000 kr, da jeg ikke ønsker å kjøpe noe brukt.

Evt hvilken vognpose?

Anbefaler deg å ta en titt på jollyroom ;) de har mye fint og billig... Jeg sverger til pose både på sommer og vinter ;)

Vi brukte dyne hele den første vinteren (mini er sept unge), unntatt de få dagene det var veldig kaldt (opp mot -10). Hadde kjøpt pose men mini var så varm av seg at selv bilstolposen, som er tynnere enn vinterpose, ble altfor varm. Ble derfor mye lettere å regulere temp med teppe og dyne. Vinterposen blir nok aldri brukt her, så kunne ha spart en del der på å vente og se. Men som mange andre måtte jeg jo absolutt handle inn alt før han kom uten at jeg visste om jeg trengte det eller ikke ;)

Vi brukte ullteppe istedet for dyne. Dyna kom i veien synes jeg :)
Man bruker pose når det er kaldt og med trekket over for å gjøre det lunere :) samt at det er vannavvisende.

Trekket over er fint å bruke uansett om man har pose eller dyne - feks hvis det blåser.

Ellers er det vel litt smak og behag om man bruker pose eller dyne/teppe. Min første er født i november og vi brukte voksi urban, det fine med den er at den har en forlengerdel så vi har brukt den i flere år. Men den blir jo fort for varm tidlig på høsten og utover våren.

Bruker du dyne/teppe bør du nok isolere med noe mer oppå madrassen da - typ ha et lammeskinn eller ullteppe under ungen.

Ellers heter det vel smør på flesk - ikke kjøtt på flesk... Hehe ;-)

Vi ser på vogn pose, finner nye for 499-3000kr så trenger ikke koste flesk:p Kommer vel litt an på hva du vil ha og tilbud:p

Jeg har juni baby lg bruker dyne til nå. Men har kjøpt bugaboo sin pose for både høst/vår og vinter. Tenker drt er greit når babyen er litt større og jeg kjenner henne mtp bekledning osv

Trekket er som regel for å beskytte mot vind og regn, og skal bare dekke over forsiden. (Ikke vognåpningen.)
Posen skal ligge oppi vognbagen, og beskytter jo "bare" mot kulden. :)

Vi har Voksipose, og den er genial! Ja til pose! ;)

Vi får bebis i oktober og har kjøpt emmaljunga vogn og voksi city pose :) det trekket som følger med vogna er etter hva jeg fikk beskjed om et stormtrekk som kun skal brukes når det er kjempesurt og masse vind. Jeg tenker vi bruker lammeskinn i bunn, voksi city pose og et godt vognteppe over der :)

Jeg fikk i september i fjor, og vi brukte bare lammeskinn og dyne+teppe i vogna hele vinteren :) Begynte ikke å bruke pose før jeg tok frem sportsdelen i juni ;)

Har termin i oktober jeg også og har vært i tvil selv, men trur faktisk jeg kommer bare til å ha lammeskinn og dyne+ullpledd. Man må tok bare prøve seg litt frem på hva man syns er best å bruke :) lykketil

Jeg har januar baby og emmaljunga vogn, den tiden det var kaldt hadde jeg lammeskinn, voksipose også vogntrekket over. Skulle vi ut å gå hadde hun ullbody og bukse. Hun holdt seg god og varm nedi vogna da.

Min sønn er født i februar å han lå i skinnposen som jeg brukte da jeg var baby. Brukte den til våren kok å det ble varmere, før jeg gikk over til dyne. Tidlig på sommeren kjøpte jeg easygrow lite som jeg er kjempe fornøyd med :)
Nå til vinteren skal jeg bruke den andre skinnposen jeg brukte når jeg selv var liten for den er større, for så å gå over til easygrow til våren :)

Brukte dyne de første mnd. På kaldeste vinteren var det pose

Jeg syns uansett det er best med pose når man går over til sportsdelen, så kjøpte like greit bare pose med en gang :)

Vi har juni gutt og brukte dyne fram til desember, da byttet vi til vognpose :) brukte nesten ikke trekket på vognen fordi vognposen våres er litt vanntett og når de blåste veldig regnet det som regel også og da brukte vi regntrekket :) Vestlandet i et nøtteskall :D syns vognposen er veldig kjekk i sportsdelen og vi har gått til innkjøp av høst/vår pose også :)

Ville kjøpt en liten vognpose (ala størrelsen til bilstolpose). Den vil passe hele vinteren og er perfekt oppi bagdel. Dyne blir for kaldt. Anbefaler lammeskinn i bunn, vognpose og trekket over igjen på ekstra kalde dager. Trekket til vognen hjelper også mot sur og kald vind :)

Ville kjøpt en liten vognpose (ala størrelsen til bilstolpose). Den vil passe hele vinteren og er perfekt oppi bagdel. Dyne blir for kaldt. Anbefaler lammeskinn i bunn, vognpose og trekket over igjen på ekstra kalde dager. Trekket til vognen hjelper også mot sur og kald vind :)

En vanlig vognpose vil passe fint i en emmaljunga vogn! Så da ville jeg heller anbefalt en pose som kan brukes lenger enn en bilstolpose :)

Back
Topp