Redd for hcg-stigningen min

Snuppeluraaa

Flørter med forumet
It's gonna be May 2019
Hei dere!
Jeg skal etter mine beregninger i dag være 5+5. Tok en CB digital i går, mest for skøy, som til min store fortvilelse bare viste 2-3. Tok en ny i morges, som viste det samme. Åpnet testene og slik ser de ut inni:

ImageUploadedByBV Forum1471515776.187798.jpg

Synes den øverste fra i går er en anelse sterkere enn den fra i dag. Er livredd for at dette går feile veien.
Jeg vet jo at man ikke skal stole blindt på disse digitaltestene, men det er umulig å ikke bli stresset :(
Er heller ikke bare bare å få målt hcg hos legen min, de har grusomt med ventetid.

Er det noen med erfaringer? Synes overalt jeg ser at de fleste får 3+ når de er 5+ noen få dager..
 
2-3 er jo da unnfangelsen fant sted, så det kan jo passe bra:)
Du kan jo også ha hatt en sen eggløsning, og være litt kortere på vei enn du tror?
Ville nok ventet litt mere enn 1 dag før du tar en ny:)
 
Hcg er så individuelt! Noen har rask fordobling (stigning), mens andre kan ha veldig langsom. Alt er nok fint med lille spiren. Men er du ordentlig bekymret så prøv igjen om en uke? :)
 
2-3 er jo da unnfangelsen fant sted, så det kan jo passe bra:)
Du kan jo også ha hatt en sen eggløsning, og være litt kortere på vei enn du tror?
Ville nok ventet litt mere enn 1 dag før du tar en ny:)

Kan jo ikke vite 100% når eggløsningen var, men fikk 1-2 når jeg var 12 dpo så det burde vel stemme sånn ca med det jeg trodde da?
 
Hcg er så individuelt! Noen har rask fordobling (stigning), mens andre kan ha veldig langsom. Alt er nok fint med lille spiren. Men er du ordentlig bekymret så prøv igjen om en uke? :)

Ja, jeg skal ta ny etterhvert! Er vel ikke egentlig noen som kan hjelpe meg, trengte mest å bli roa ned tror jeg :p
 
Husk at resultatet 2-3 uker på testen tilsvarer at du egentlig er 4-5 uker på vei (som det også står i pakningsvedlegget) :happy:

Jeg ble selv veldig usikker når jeg ikke fikk forventet svar på CBD, så jeg googlet litt og kom bl.a. over en tabell som viser normalverdiene for hcg hver uke (kilde: Norsk Elektronisk Legehåndbok)

Gravid: >25
Svangerskapsuke 4: 25-130
Svangerskapsuke 5: 75-2600
Svangerskapsuke 6: 850-20800
Svangerskapsuke 12: 11500-289000
Svangerskapsuke 14: 18000-137000
Svangerskapsuke 16-29: 1400-53000
Svangerskapsuke 30-40: 1000-60000


Jeg fant også en tabell som viser hvilke hcg-nivåer som er gjeldende for de ulike resultatene på CBD (kilde: http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf)

Not Pregnant (0 mIU/ml)
Pregnant 1-2 weeks (25 mIU/ml)
Pregnant 2-3 weeks (200 mIU/ml)

Pregnant 3+ weeks (2000 mIU/ml)

Med andre ord så viser ikke testen resultatet 3+ før du har over 2000 mIU/ml hcg, noe som er individuelt og gjerne ikke inntreffer før en er i uke 6+ :happy: Håper dette var til hjelp!


Så ikke stress med det, prøv heller å nyte graviditeten :happy:

Men om du er bekymret synes jeg du skal ta en telefon til legekontoret å ta en blodprøve. Dette er det sykesøstrene som tar seg av og ikke legen, så derfor kunne jeg bare komme når jeg ville, så tok de prøven når de hadde tid (det var iallefall slik på mitt legekontor)




 
Kan jo ikke vite 100% når eggløsningen var, men fikk 1-2 når jeg var 12 dpo så det burde vel stemme sånn ca med det jeg trodde da?

Hvis vi regner på det.. Doblig skjer normalt hver 48.time i starten. Noen saktere, noen raskere.
12 dpo: 26 (siden du fikk 1-2, noe som er helt riktig. 1-2 uker siden befrukting, og du var 3+5). 14 dpo(4+0):52 hcg, 16 dpo 104 hcg, 18 dpo: 208, 20 dpo: 416, 22dpo(5+1): 832, 24 dpo:1664, 26 dpo:3238.

Det vil si at dersom kroppen din f.eks bruker 50 timer på dobling, så vil du ikke være på 2000 5+3.

Jeg tipper du er like rundt hjørnet til å bikke over til 3+, og 2-3 vil jo si at du er i uke 4 eller 5.

Ta en ny om et par dager, evnt mål hcg hos legen. Hcg i blodet er mer å stole på enn cb digital med uker ;)

Ps: digitale tester skal aldri åpnes da de ikke gir noen informasjon som helst ;)
 
Husk at resultatet 2-3 uker på testen tilsvarer at du egentlig er 4-5 uker på vei (som det også står i pakningsvedlegget) :happy:

Jeg ble selv veldig usikker når jeg ikke fikk forventet svar på CBD, så jeg googlet litt og kom bl.a. over en tabell som viser normalverdiene for hcg hver uke (kilde: Norsk Elektronisk Legehåndbok)

Gravid: >25
Svangerskapsuke 4: 25-130
Svangerskapsuke 5: 75-2600
Svangerskapsuke 6: 850-20800
Svangerskapsuke 12: 11500-289000
Svangerskapsuke 14: 18000-137000
Svangerskapsuke 16-29: 1400-53000
Svangerskapsuke 30-40: 1000-60000


Jeg fant også en tabell som viser hvilke hcg-nivåer som er gjeldende for de ulike resultatene på CBD (kilde: http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf)

Not Pregnant (0 mIU/ml)
Pregnant 1-2 weeks (25 mIU/ml)
Pregnant 2-3 weeks (200 mIU/ml)

Pregnant 3+ weeks (2000 mIU/ml)

Med andre ord så viser ikke testen resultatet 3+ før du har over 2000 mIU/ml hcg, noe som er individuelt og gjerne ikke inntreffer før en er i uke 6+ :happy: Håper dette var til hjelp!


Så ikke stress med det, prøv heller å nyte graviditeten :happy:

Men om du er bekymret synes jeg du skal ta en telefon til legekontoret å ta en blodprøve. Dette er det sykesøstrene som tar seg av og ikke legen, så derfor kunne jeg bare komme når jeg ville, så tok de prøven når de hadde tid (det var iallefall slik på mitt legekontor)






Akkurat dette var det nok jeg var ute etter og trengte, tusen takk for utfyllende svar og at du tok deg tid!
Jeg gir det er par dager og tester igjen, kommer det ikke neste uke så drar jeg til legen. :)
 
Og så må jeg bare fortelle om min egen opplevelse av de digitale testene. Dine streker ser sterke og flotte ut, og det er veldig individuelt hvor sterke de er når de slår ut på 3+. Her er mine digitale strimler:

2f933bd993a4dc6e31783b7d53381884


De tre siste ser helt like ut, men som du ser, ble det 2-3 på de to første og 3+ på den siste (5+1). I min elleville googling etter svar på den tiden ( :p ), fant jeg ut at det var flere som hadde fått 2-3 samme dag og et par dager ETTER at de hadde målt HCG til å være over 2000. Sannsynligvis hadde jeg godt over 2000 på det tidspunktet jeg fikk 3+ (og før) jeg og, for 5+3 hadde jeg 13000 i HCG!!

Så vær så snill, ikke stol blindt på de dumme testene. ❤ Jeg har i alle fall lært the hard way :p
 
Hvis vi regner på det.. Doblig skjer normalt hver 48.time i starten. Noen saktere, noen raskere.
12 dpo: 26 (siden du fikk 1-2, noe som er helt riktig. 1-2 uker siden befrukting, og du var 3+5). 14 dpo(4+0):52 hcg, 16 dpo 104 hcg, 18 dpo: 208, 20 dpo: 416, 22dpo(5+1): 832, 24 dpo:1664, 26 dpo:3238.

Det vil si at dersom kroppen din f.eks bruker 50 timer på dobling, så vil du ikke være på 2000 5+3.

Jeg tipper du er like rundt hjørnet til å bikke over til 3+, og 2-3 vil jo si at du er i uke 4 eller 5.

Ta en ny om et par dager, evnt mål hcg hos legen. Hcg i blodet er mer å stole på enn cb digital med uker ;)

Ps: digitale tester skal aldri åpnes da de ikke gir noen informasjon som helst ;)


Jeg hoppa visst over denne i sta, leste den nå! Tusen takk, så fantastisk det er å være medlem her! Hjertelig takk. Jeg er MYE roligere!
 
Og så må jeg bare fortelle om min egen opplevelse av de digitale testene. Dine streker ser sterke og flotte ut, og det er veldig individuelt hvor sterke de er når de slår ut på 3+. Her er mine digitale strimler:

2f933bd993a4dc6e31783b7d53381884


De tre siste ser helt like ut, men som du ser, ble det 2-3 på de to første og 3+ på den siste (5+1). I min elleville googling etter svar på den tiden ( :p ), fant jeg ut at det var flere som hadde fått 2-3 samme dag og et par dager ETTER at de hadde målt HCG til å være over 2000. Sannsynligvis hadde jeg godt over 2000 på det tidspunktet jeg fikk 3+ (og før) jeg og, for 5+3 hadde jeg 13000 i HCG!!

Så vær så snill, ikke stol blindt på de dumme testene. ❤ Jeg har i alle fall lært the hard way :p

Hehe, jeg har også hatt en intensiv google-runde nå og ser absolutt at det er mye forskjellig ute å går ja! Satser på at dette går helt fint :)
 
Hei :happy118 det er så bra å være medlem her. jeg testet veldig svakt positiv med RFSU test tirsdag kveld 1 dag etter IKM. så testet igjen med CB digital onsdag morgen urinen som viste gravid 1-2 uker . Idag hadde jeg time hos legen og på der teste negativ. så kjøpte jeg en CB digital test igjen og testet gravid 1-2 uker, kl.13. jeg har gravid følelse og er litt kvalm. men i følge mine beregninger skal testen vise 2-3 uker (4-5 uker beregnet fra første mens.dag), veldig forvirret
 
Hei :happy118 det er så bra å være medlem her. jeg testet veldig svakt positiv med RFSU test tirsdag kveld 1 dag etter IKM. så testet igjen med CB digital onsdag morgen urinen som viste gravid 1-2 uker . Idag hadde jeg time hos legen og på der teste negativ. så kjøpte jeg en CB digital test igjen og testet gravid 1-2 uker, kl.13. jeg har gravid følelse og er litt kvalm. men i følge mine beregninger skal testen vise 2-3 uker (4-5 uker beregnet fra første mens.dag), veldig forvirret
Tok de bare en test hos legen enda du hadde fått to positive hjemme? Kan jo vært feil på den evt.
 
Tok de bare en test hos legen enda du hadde fått to positive hjemme? Kan jo vært feil på den evt.
Jeg selv spurte om det siden jeg ønsket å få graviditeten bekreftet også hos legen. vet ikke hvor sensitive er testene de bruker på Hcg. kanskje jeg har veldig lav hcg produksjon akkurat nå men CB fanger den opp likevel.
 
Siden jeg hater poster uten avslutning oppdaterer jeg denne! Sikkert noen som ramler innpå her i sine Google-søk :)

Jeg dro til legen og fikk målt hcg på fredagen, når testen enda ga meg 2-3. I dag fikk jeg svar og hcg var målt til nesten 5000! Altså er det noe galt med testene, eller de kan rett og slett ikke fange opp hcg i urin godt nok. De skal jo gi 3+ når du bikker 2000. Jeg vet veldig godt at det ikke er lett, men ikke bekymre dere over testene og hvertfall ikke stol blindt på dem når det kommer til stigning. Jeg skal hvertfall ikke ta en eneste test til før mitt neste svangerskap kjenner jeg :)
 
Hei :happy118 det er så bra å være medlem her. jeg testet veldig svakt positiv med RFSU test tirsdag kveld 1 dag etter IKM. så testet igjen med CB digital onsdag morgen urinen som viste gravid 1-2 uker . Idag hadde jeg time hos legen og på der teste negativ. så kjøpte jeg en CB digital test igjen og testet gravid 1-2 uker, kl.13. jeg har gravid følelse og er litt kvalm. men i følge mine beregninger skal testen vise 2-3 uker (4-5 uker beregnet fra første mens.dag), veldig forvirret

Clearblue digital måler helt ned i 10 IU, mens de på legekontoret tester 25 IU eller 50 IU. Så ville ikke tenkt for mye på akkurat det. Noen har tregere HCG økning også : )
 

Vedlegg

  • 988BFFE6-4D83-4CA0-AD45-4C30582D8327.jpeg
    988BFFE6-4D83-4CA0-AD45-4C30582D8327.jpeg
    26,4 KB · Visninger: 9
Clearblue digital måler helt ned i 10 IU, mens de på legekontoret tester 25 IU eller 50 IU. Så ville ikke tenkt for mye på akkurat det. Noen har tregere HCG økning også : )
Nå var denne posten 4,5år gammel, så tror nok at ho fant ut av det etterhvert :angelic:
 
Back
Topp