Håper du får bedre fødselsopplevelse enn meg. Det var tidenes babyboom! Alt var totalt kaos

Fødte i april 2016. Får jeg mulighet til å velge sykehus neste gang skal jeg sterkt vurdere Gjøvik. På føden var det OK. Ble overlatt med student fra kl 07.00-16.00. Hadde 6 cm åpning i hele denne perioden. Kl 16 var det endelig vaktskifte og jeg fikk jordmor inne hos meg. Og ble gitt epidural med en gang! Den skulle blitt satt lenge før

Etter fødselen var det meningen at mor, den nyfødte og barnefaren skulle ligge sammen på fødestuen i en dobbeltseng. Men vi ble flyttet rett opp på barsel.
På barsel ble vi overlat til oss selv fra start til slutt. På firemannsrom! Fikk kanskje 8 timer søvn til sammen på de fire dagene jeg var der. Det var et sant mareritt å ligge så mange på samme rom. Og det at barnefar ikke fikk blitt der med oss, det var veldig vondt
De glemte til og med å gi meg medisinsk oppfølging... Jeg visste ikke at jeg skulle ha denne oppfølgingen, men det kom de på i det jeg skulle reise hjem.
Jeg var førstegangsfødene og trodde absolutt ikke at det var sånn det skulle bli. Ammingen gikk ikke bra for å si det sånn. De la han til brystet x1 pr dag. Noe annen hjelp til ammingen fikk jeg ikke. De hadde ikke tid til noe. Den ene helga var de to ansatte på 16 nyfødte. De var underbemannet.
Hadde det vært nok folk og ikke så jævla mange fødende ville nok fødselsopplevelsen og barseltiden blitt annerledes og mye bedre.
Har hørt mye mer positivt fra de som fødte på Elverum. Flere i barselgruppa mi på helsestasjonen blant annet fødte der. Der er det ikke like travelt, for de har ikke et så stort landområde å dekke

Samt at Lillehammer må ta imot de med risikosvangerskap osv, så det kan bli mange til slutt.