Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

Frk1991

Gift med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei, og takk for at du tok turen innom!
Meg og min samboer er begge i slutten av 20-årene, og har bestemt oss for å ta skrittet videre for å prøve og få barn. Selv har denne tanken streifet meg lenge, men var veldig overrasket over at iniativet kom fra min samboer.

Vi har litt flere hinder enn folk flest når det kommer til denne prosessen, og frykter dette kan ta lengre tid enn forventet. Sambo reiser mye i jobben, vil nok ha færre sjanser enn "vanlig" folk. I tillegg har han vært særdeles uheldig med kronjuvelene opp i gjennom.

Ppille slutt var 17.juni og 20.juni fikk jeg bortfallsblødniger. Jeg begynte på ppiller når jeg var 16, og har kun hatt en pause på 4 mnd på de 9 årene.

Ingen av oss har barn fra før, og er helt nye i gamet. Håper du vil følge vår ferd til et lite gull :binkybaby
 
Last edited:
1PP

Sambo slapp bomben om at han ville prøve når vi hadde lagt oss. Jeg fikk ikke sove den natten, tusen tanker kvernet inni hodet mitt, og jeg gikk gjennom hele spekteret av følelser.

PPillene ble lagt bort i skuffen, og var helt merkelig følelse når sexen plutselig hadde et mål(utenom nytelse så klart).

5 dager senere gikk sambo på, og ble borte mye lengre enn først antatt. Det ble noen lange dager, hvor jeg leste alt jeg kom over og bestilte eggløsningstester og gravidtester på nett. Etter 3,5 uke kom han tilbake, men jeg trodde det var for sent. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at jeg hadde EL, og vi la inn aksjer.

Dagene i dpoland sneglet seg forbi, og plutselig meldte kvalmen seg 6DPO. Jeg ble en testoman og symptomjakter. Fikk en supersvak positiv 8DPO og men jublet ikke helt enda. Testene ble deretter negative. Så fikk jeg en liten blødning 9 dpo, og ble veldig forvirret (siden jeg enda var veldig kvalm, og stortsett hele dagen). Blødningen ble etterhvert kraftigere og varte over 5 dager. Testet fortsatt negativt 13 DPO. Avskrev blødningen som en lett mens, og forsto at syklusen trenger nok litt lengre tid på å stabiliserer seg. La 1PP bak meg med noen erfaringer rikere.
 
Last edited:
2PP

Etter en nedslående PP1 var det tid for ferie. Skulle besøke familie og gledet meg til å slappe av litt. Jeg hadde ikke tenkt å si noe om det viktige steget vi hadde tatt. Det var imidlertid ei jeg står veldig nær i familien som klarte å lese meg som en åpen bok. Reaksjonen var så utrolig fin, hun var på gråten av glede.

Usikker på når EL var, tenkte jeg det sikreste var å prøve og gjøre det annenhver til hver tredje dag ca. Jeg har imidlertid veldig sperrer for å legge inn aksjer når det er den minste mulighet for å bli hørt/oppdaget. Til sambo store fornøyelse, var jeg ikke like vond å be denne gang.

På kjøreturen hjem den 12.august oppdaget jeg at noe var rart i nedre mageregion. Det var noe ømt nedi der, med et trykk/press på venstre side. Jeg tror jeg kunne vist hvor eggstokkene mine ligger. Det var en laaang og humpete tur, men tenkte at hvis jeg var så heldig å kunne kjenne når jeg hadde EL, ville dette bli mye enklere.

Da jeg kom hjem tok jeg en ELT på kvelden og streken var godt synlig, men svakere enn teststreken. Jeg fant også litt ELslim når jeg dusjet.

Testene jeg tok i dag (lørdag 13.august) har vært svakere og svakere. Jeg tror derfor jeg hadde et peak torsdag 11.august.

Jeg tror EL skjedde enten fredag 12.aug eller lørdag 13.aug, men tar utgangspunkt i 13.august. I morgen (søndag) er jeg 1 DPO, og har noen lange dager i DPOland foran meg.

Det ble lagt inn greit med aksjer denne perioden også.

Nedenfor ser du statistikken over fertilitet og når aksjene ble lagt.
IMG_20160814_022904.png
 
Måtte oppdatere når gubben plutselig våkna og ville legge inn noen aksjer ;) :oops:

(Registrer datoen før selv om vi har sex etter kl 00.00, da jeg synes dette er mest ryddig)

IMG_20160814_032708.png
 
Så arti å lese :) Gratulerer så mye som nye prøvere. Ble jo helt rørt jeg.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om når sexen plutselig får en tilleggsmening utenom selve nytelsen. Det er litt rart ;) Vi prøver å gjøre tiden i fertilitetsvinduet til en "Yes!"- periode. Gjør nok en ekstra innsats for at sexen skal bli ekstra bra da, for om tanken om reproduksjon blir alt for fremtredende blir det merkelig nok litt unaturlig! :p Selv om det jo er den mest naturlige ting i verden.
Følger du forresten appen sitt råd om når du skal begynne å teste? Jeg har tenkt det, men vi får se hvordan det går.
Ønsker dere lykke til!
 
Så arti å lese :) Gratulerer så mye som nye prøvere. Ble jo helt rørt jeg.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om når sexen plutselig får en tilleggsmening utenom selve nytelsen. Det er litt rart ;) Vi prøver å gjøre tiden i fertilitetsvinduet til en "Yes!"- periode. Gjør nok en ekstra innsats for at sexen skal bli ekstra bra da, for om tanken om reproduksjon blir alt for fremtredende blir det merkelig nok litt unaturlig! :p Selv om det jo er den mest naturlige ting i verden.
Følger du forresten appen sitt råd om når du skal begynne å teste? Jeg har tenkt det, men vi får se hvordan det går.
Ønsker dere lykke til!

Ja, er også redd hele greia skal bli unaturlig. Det har gått veldig bra så langt, men ser for meg det kan bli verre i lengden! Mitt mål denne gangen er og ikke teste så tidlig som sist. Har bare 3 strimmeltester igjen, og skal prøve å holde meg til så nærme IKM som mulig. De sier jo strimmeltestene kan slå ut opp til 4 dager før IKM, mens de digitale er nok bedre å vente til IKM og kanskje noen dager over. Synes 12 dager etter EL ikke er så tidlig, så tror jeg kommer til å teste da. Spennende at vi ligger ganske likt ift IKM! Satser på to blå på oss begge to
 
Har lyst å fortelle litt om da vi bestemte oss for å få barn. Jeg kommer fra en stor familie og godt vandt med babyer, samboer ble først vandt til babyer da vi traff hverandre. Han har vært barnslig for alderen, men noe av det som har vært sjarmerende med han. Vi har vært sammen en god stund, og jeg har klødd etter å ta forholdet et steg videre lenge.

Det hele begynte vel da skuffelsen var mye større en forventet, da graviditetstest viste negativt i høst 2015 etter jeg hadde flere veldig typiske symptomer på et svangerskap. (Dette hadde ikke vært et planlagt svangerskap).

Våren 2016 etter vi hadde sett hverandre veldig lite på en måned. Vi hadde savnet hverandre veldig, og plutselig sier han at han gledet seg til få et barn med meg. Jeg ble veldig glad og var godt å høre det komme fra han.

Så en kveld i juni kikket han på meg, og sa igjen at han gledet seg til å få et barn med meg. Dette var andre gangen jeg hadde hørt dette fra han på relativt kort tid. Selv om jeg var godt vant med tanken så var det rart og spennende å oppdage at noe plutselig hadde endret seg hos han. Jeg nøt øyeblikket, men så slapp han bomba: "Hvis du vil, så kan vi begynne å prøve".

Jeg kikket undrende på han, for han hadde alltid hatt et krav (som senere ble supplert med et til etter å ha sett litt for mye Sinnasnekkeren). Han ville jeg skulle ha 100 % fast stilling, og i skulle bli ferdig med oppussing. Vi var et godt stykke fra begge kravene. "Det passer aldri å få barn egentlig, så hvorfor ikke bare begynne" fortsatte han. Slik ble det til at vi plutselig gikk ifra å forhindre å få barn til å aktivt gå inn for å lage et.

Det ble lite søvn på meg den natten, og en forferdelig "ensom" måned da samboer reiste bort i nesten 4 uker.

Samboer er imidlertid veldig interessert, og spør meg om når eggløsning er og er like gira på baby som meg. Noe som jeg synes er veldig søtt!
 
Last edited:
Har lyst å fortelle litt om da vi bestemte oss for å få barn. Jeg kommer fra en stor familie og godt vandt med babyer, samboer ble først vandt til babyer da vi traff hverandre. Han har vært barnslig for alderen, men noe av det som har vært sjarmerende med han. Vi har vært sammen en god stund, og jeg har klødd etter å ta forholdet et steg videre lenge.

Det hele begynte vel da skuffelsen var mye større en forventet, da graviditetstest viste negativt i høst 2015 etter jeg hadde flere veldig typiske symptomer på et svangerskap. (Dette hadde ikke vært et planlagt svangerskap).

Våren 2016 etter vi hadde sett hverandre veldig lite på en måned. Vi hadde savnet hverandre veldig, og plutselig sier han at han gledet seg til få et barn med meg. Jeg ble veldig glad og var godt å høre det komme fra han.

Så en kveld i juni kikket han på meg, og så igjen at han gledet seg til å få et barn med meg. Dette var andre gangen jeg hadde hørt dette fra han på relativt kort tid. Selv om jeg var godt vant med tanken så var det rart og spennende å oppdage at noe plutselig hadde endret seg hos han. Jeg nøt øyeblikket, men så slapp han bomba: "Hvis du vil, så kan vi begynne å prøve".

Jeg kikket undrende på han, for han hadde alltid hatt et krav (som senere ble supplert med et til etter å ha sett litt for mye Sinnasnekkeren). Han ville jeg skulle ha 100 % fast stilling, og i skulle bli ferdig med oppussing. Vi var et godt stykke fra begge kravene. "Det passer aldri å få barn egentlig, så hvorfor ikke bare begynne" fortsatte han. Slik ble det til at vi plutselig gikk ifra å forhindre å få barn til å aktivt gå inn for å lage et.

Det ble lite søvn på meg den natten, og en forferdelig "ensom" måned da samboer reiste bort i nesten 4 uker.

Samboer er imidlertid veldig interessert, og spør meg om når eggløsning er og er like gira på baby som meg. Noe som jeg synes er veldig søtt!


Ååå :D for en historie :) syns det er spennende at mennene er interessert i prøvingen ;) min kar er ikke helt der at han spør om EL men han spør meg om jeg har tatt test å blir like skuffet som meg ved negativ test :p
 
Ååå :D for en historie :) syns det er spennende at mennene er interessert i prøvingen ;) min kar er ikke helt der at han spør om EL men han spør meg om jeg har tatt test å blir like skuffet som meg ved negativ test :p

Tror ikke han skjønner så mye av det, men vet man må gire opp når EL er, så hjelper når begge er villig til å prøve ekstra Til nå har jeg ikke involvert han i g-test. Litt for å skjerme han, men også fordi jeg har lyst å fortelle det til han og prøve å få det dokumenter med bilder. Blir spennende å se!

Det må være godt å dele skuffelsen da, det kjenner jeg kanskje er det kjipe med å være alene om det.
 
1 DPO straks over, det blir noen lange dager i DPOland. Jeg har gått over til å bruker appen Ovia fertility denne PP, og er veldig fornøyd. Ifølge Ovia blir det en tidlig mai-baby om jeg blir gravid denne PP. Maibaby høres perfekt ut ❤
IMG_20160814_224506.png
 
Leste akkurat dagboka di, sprekt med to så tette!! Kanskje vi sees i termingruppa Mai 2017? ;) Når begynner du å ta Gtest?
Hehe :D Ja, håper det! Mai er en kjempefin måned :) Hadde egentlig termin i begynnelsen av mai med gutten min, men han ble født i april.

Hmm, jeg har alltid klart å vente til IKM tidligere. Nå vet jeg egentlig ikke når IKM er, med tanke på at dette blir den første ordentlige syklusen etter fødselen. Men IKM er vel rundt 26-27 august? :p Skal hvert fall ikke teste før 12 DPO. Hva med deg? :)
 
Hehe :D Ja, håper det! Mai er en kjempefin måned :) Hadde egentlig termin i begynnelsen av mai med gutten min, men han ble født i april.

Hmm, jeg har alltid klart å vente til IKM tidligere. Nå vet jeg egentlig ikke når IKM er, med tanke på at dette blir den første ordentlige syklusen etter fødselen. Men IKM er vel rundt 26-27 august? :p Skal hvert fall ikke teste før 12 DPO. Hva med deg? :)

Tenker noe av det samme. Tror jeg plukka opp en kjemisk forrige gang, så håper å unngå det denne ganga. Har bare 3 strimmel g-tester igjen, så håper det er med på å få meg til å revurdere å teste tidligere!
 
Leste akkurat dagboka di, sprekt med to så tette!! Kanskje vi sees i termingruppa Mai 2017? ;) Når begynner du å ta Gtest?



Haha, så bra! Blir spennende å se når vi er så tett :) når tenker du å ta Gtest?

Jeg tenker å prøve å vente til IKM men venting er jeg dårlig på må jeg si.. er veldig testetøs.. men får roa det litt ifht EL testing :)
 
2 DPO i dag, så vidt begynt og synes allerede tiden går seint! Jeg er redd for at jeg kommer til å gå på veggen hvis dette viser seg å ta lang tid! >.<

Noen tipset meg om glidemiddel Conceive Plus, som jeg vurderer å prøve neste PP, hvis det ikke klaffer denne ganga. Noen som har erfaring med dette? :)
 
3 DPO i dag :) Kjente et skikkelig stikk i siden i går kveld! Synes det var tidlig, men er mulig jeg er et par dager før da jeg ikke er helt sikker på hvilken dag EL var og tok utgangspunkt i den siste dagen av de to-tre dagene det kunne ha vært. Prøver å ikke legge så mye i det!
 
Blir spennende å følge deg!:)
 
Jeg tenker å prøve å vente til IKM men venting er jeg dårlig på må jeg si.. er veldig testetøs.. men får roa det litt ifht EL testing :)

Testetøsa her og! Målet mitt er å holde meg til Ovia (9dager), kjenner jeg meg selv rett så sprekker jeg om en uke :angel7 Ser mange opplever kjemisk når man tester tidlig(tror jeg gjorde det PP1), så skal prøve å drøye det lengst mulig, vil heller bli skuffa over mensen enn en kjemisk. Mensen betyr ny start, ny PP og vil ikke bli så tøft nederlag forhåpentligvis.
 
Back
Topp