Natrontesten

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Er det noen som har prøvd seg på natrontesten her inne?

Natrontesten er en test hvor man kan sjekke kjønn tidlig. Hvor pålitelig den er skal være usagt, men moro er det likevel.

Testen går ut på at man tar 2 ts natron i en ren kopp. Så tisser man oppi. Hvis det bruser sies det at det blir gutt, og om ingenting skjer skal det visst nok bli jente. Noen som blir med bare for moro? :)
 
Prøvde det sist svangerskap, men tror du må være litt lenger på vei?

Stemte ikke på meg da :)
 
Husker ikke eksakt, men mener det kan ha vært rundt 9-10 uker iallfall? :) Kommer nok til å prøve da ;) Tror ikke vi vil vite kjønn heller denne gangen så blir vel gal tilslutt :)

Har ingenting å si med tidspunkt, testen har ingen rot i vitenskap av noe slag. Big buisiness i USA da, gravide damer er jo det ;) Men pH i urin påvirkes av det du spiser og drikker, ikke babyen i magen.
 
Har ingenting å si med tidspunkt, testen har ingen rot i vitenskap av noe slag. Big buisiness i USA da, gravide damer er jo det ;) Men pH i urin påvirkes av det du spiser og drikker, ikke babyen i magen.

Nei skjønner jo det selv. Men så er det jo også slik at mange spiser mye av visse ting når de venter et visst kjønn som igjen kan påvirke testen. Uansett så er det 50% sjanse for å gjette riktig :)
 
Nei skjønner jo det selv. Men så er det jo også slik at mange spiser mye av visse ting når de venter et visst kjønn som igjen kan påvirke testen. Uansett så er det 50% sjanse for å gjette riktig :)

Jada, 50% sjanse for å gjette riktig - men da tenker jeg at det ikke er noe poeng i å måtte gjøre den på "rett" tid eller noe. Dessuten finnes det mange som faktisk tror på det - svar som "det stemte for meg" viser jo det.
 
Back
Topp