Krem/salve og såpe/badeolje

Sun_shine

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Sensommerbarna 2019
Hvilke kremer, salver, såper, og badeoljer kjøper dere inn til babyen?
Jeg har ikke lyst å bruke produkter med parfyme og annet tull i. Noen som vet om noen bra merker og produkter?

Burts bees er veldig god. Kjøpte inn såpe fra det merket :)
Burt bees har tidligere fått en del pes for å inneholde allergifremkallende stoffer, mens de samtidig utgir seg for å være allergi vennlig. Usikker på om de har endret innholdet, men det kan være lurt å sjekke. Du finner nok mye om saken om du tar et google søk, da det var mye om det i media...

Vi har brukt, og gjør det fremdeles, minst mulig på vår jente. Kommer til å gjøre det nå også. Har brukt noen produkter fra Lykkelig som liten ved behov, og vært veldig fornøyd med dem!:)

Kommer ikke til å kjøpe inn så mye - inotyol til sår rumpe og en olje. Har eksembarn fra før av, så hilder oss unna såpe ol i starten. Ellers så følger det med mye i de gratispakkene. Lev vel serien til rema 1000 er faktisk veldig bra og rimelig :)

Tenker å bruke minst mulig jeg. Men en salve til sår rumpe blir nok kjøpt inn. Weleda sin f.eks tror jeg er bra ifh til innhold og er økologisk. (Har ikke sjekka så nøye altså..) :)

Vanlig jordnøttolje fra apoteket bruker vi i badevannet. Helt rent, og naturlig rik på e-vitamin som er bra for huden :)

Har atopikerbarn, så alt av fancy babyoljer o.l gir utslag i eksem.

Bruker mest rent vann og myke kluter, og minst mulig andre produkter her og pga allergi og eksembarn. Ellers kjører vi kun Neutralprodukter i huset, dvs alt fra vaskemidler til håndsåpe.

Mest mulig rent vann har vært regelen her, men litt såpe blir det nok.
Balneum såpe er super. Blander seg godt med vannet og blir ikke liggende oppå vannet som det meste av såper. Fikk den anbefalt på barselavd på sykehuset.
Bruker også natusan babyolje bedtime m lavendel, lilla kork, god lukt og super å bruke til å rengjøre etter store baisebleier. Og litt olje i badevannet er supert hvis lille er litt tørr i huden.
Silulen zinksalve for såre rumper har jeg god erfaring med. Bruker også litt Purelan og eller Inotyol ved behov.
Har også brukt en del Weleda innimellom.
Har vært mest opptatt av å unngå parabener og kun såpe og olje når man må :-)
Bruker svært skjelden kremer, men hvis det er aktuelt er det Akrem u parabener eller Forever Living sin Propoliskrem m aloe Vera.

Tenker å bruke minst mulig jeg. Men en salve til sår rumpe blir nok kjøpt inn. Weleda sin f.eks tror jeg er bra ifh til innhold og er økologisk. (Har ikke sjekka så nøye altså..) :)
Weleda sine produkter er veldig parfymerte (naturlig).. Jeg prøvde en lotion derfra på hendene en gang jeg var helt desperat etter håndkrem på jobb, og fyyy søren som det svei! :( Ja, hendene mine var tørre, men etter det vil jeg holde meg unna Weleda.. Selv om produktene skal være veldig naturlige er det ofte mange som reagerer på dem likevel, i og med at det ofte er en del eteriske oljer i, som lukter veldig sterkt. I alle fall greit å vite om før man handler så mye derfra, siden produktene ofte koster litt :)

Weleda sine produkter er veldig parfymerte (naturlig).. Jeg prøvde en lotion derfra på hendene en gang jeg var helt desperat etter håndkrem på jobb, og fyyy søren som det svei! :( Ja, hendene mine var tørre, men etter det vil jeg holde meg unna Weleda.. Selv om produktene skal være veldig naturlige er det ofte mange som reagerer på dem likevel, i og med at det ofte er en del eteriske oljer i, som lukter veldig sterkt. I alle fall greit å vite om før man handler så mye derfra, siden produktene ofte koster litt :)

Uff da! Ja, jeg kjøper nok kun sinksalven og prøver den i første omgang. Den virker bra synes jeg. Ønsker som sagt ikke å bruke noe særlig på babyen før det evt skulle bli nødvendig :) men takk for info!

Back
Topp