Ikea sprinkelseng

Vi har og denne, og det går ann men det er ikke meningen man skal gjøre det! Vet ikke hvor sikkert det er?
Viss du trykker på monteringsanvisning inne på sida så får du opp den, og blar ned så ser du det står at man ikke skal gjøre det.
Men kan godt vær det går fint, vi har aldri prøvd når den er hevet :)

"]Sett selv den senga på IKEA og spurte en av ansatte om kunne fjerne når madrassen er oppe hun sa nei, da det er ikke noe støtte til madrassen. Så en skal ikke gjøre det ifølge henne

"]Sett selv den senga på IKEA og spurte en av ansatte om kunne fjerne når madrassen er oppe hun sa nei, da det er ikke noe støtte til madrassen. Så en skal ikke gjøre det ifølge henne

Takk, da får jeg se om vi dropper hele idéen om bedside crib (gidder ikke kjøpe to senger). Eventuelt om det går an å mekke til en form for støtte/avstiving til madrassen i underkant. Det får byggingeniøren (mannen) i huset finne ut av ;)

Last edited:
Takk, da får jeg se om vi dropper hele idéen om bedside crib (gidder ikke kjøpe to senger). Eventuelt om det går an å mekke til en form for støtte/avstiving til madrassen i underkant. Det får byggingeniøren (mannen) i huset finne ut av ;)

Vet ikke om du ser etter et alternativ som fungerer til begge deler, men jeg tenkte jeg ville tipse deg om denne i tilfelle du er interessert i det :)

http://cdon.no/leker/baby-dan-bedside-crib-alfred-3-i-1-hvit-p33449276

Sniker fra september. Vi skal bruke denne som bedsidecrib med hevet madrass. Mannen har sett på det og mener at med små modifikasjoner så blir det helt trygt. Han er godt over gjennomsnittet praktisk anlagt så føler meg helt trygg på hans vurdering:D

Vi spurte dei på ikea om å ha den sånn. Ho sa at så lenge senga sto inntil vår var det ingen problem. Har brukt det sånn til 3 barn. Mannen gjore nåken lure fikserier. Men ikkje noko stort. Ungene er jo små, lette og ligger iro.

Jeg hadde tenkt å gjøre det med en annen IKEA-seng. Den bør drilles fast eller på annen måte festes godt til voksensengen hverfall :)

Sniker fra september. Vi skal bruke denne som bedsidecrib med hevet madrass. Mannen har sett på det og mener at med små modifikasjoner så blir det helt trygt. Han er godt over gjennomsnittet praktisk anlagt så føler meg helt trygg på hans vurdering:D

Har du en «forklaring» på hva mannen din tenker?:) syntes sengen er veldig fin, og hadde vært superpraktisk om den kunne brukes til begge deler!:)

Har du en «forklaring» på hva mannen din tenker?:) syntes sengen er veldig fin, og hadde vært superpraktisk om den kunne brukes til begge deler!:)
Han skal heve den slik at madrassen kommer nesten på høyde med vår - men litt lavere slik at det blir et naturlig skille. Ellers så tenker han bare å "stroppe" senga fast i bena til senga vår - enten de midt på eller på hans side (senga skal stå på min side). Samt også å stroppe langsgående på sprinkelsenga for å kompensere for langsiden man tar bort.

De gjør akkurat dette på den "bryst er best"-videoen som de viser over alt.. Hvis du søker på det på YouTube ser man hvordan de har gjort det på traileren :) sammen med masse andre greier om amming, da, så det kan være en fordel å spole litt hvis man ikke er så interessert i det ennå :p

Han skal heve den slik at madrassen kommer nesten på høyde med vår - men litt lavere slik at det blir et naturlig skille. Ellers så tenker han bare å "stroppe" senga fast i bena til senga vår - enten de midt på eller på hans side (senga skal stå på min side). Samt også å stroppe langsgående på sprinkelsenga for å kompensere for langsiden man tar bort.
Tusen takk for svar! :)

Back
Topp